Radzenie sobie ze stresem i odporność psychiczna

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: STRES

# stress

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Pracownicy pracujący pod presją czasu, pracownicy pracujący w oparciu o ekspozycję siebie, w kontakcie z klientem, wielozadaniowi.

WYMAGANIA

ZALETY

Podczas warsztatu przekażemy Państwu wiedzę zebraną na naszych licznych treningach i szkoleniach. Bazą teoretyczną stanowić będą założenia terapii poznawczo- behawioralnej.

Terapia zrodziła się kilkadziesiąt lat temu w Stanach Zjednoczonych i należy aktualnie do najskuteczniejszych interwencji terapeutycznych. Podstawowym jej założeniem jest fakt, że każdy człowiek sam odpowiedzialny jest za powstawanie stresu i napięcia. Należy skupić się na tzw: „ myślach automatycznych" a następnie zbadać, na ile są one destrukcyjne.

Kolejnym krokiem jest nauka przeformułowywania negatywnych przekonań, które wywołują napięcie, smutek, stres.

Podczas szkoleń staramy się wspólnie z uczestnikami najpierw odnaleźć źródło i przyczyny stresu, a następnie za pomocą odpowiednich technik, wpłynąć na obniżenie lęku i napięcia wewnętrznego.

Podczas szkolenia uczestnicy doświadczą relaksu ciała i umysłu, poznają techniki relacyjne oraz metody zapobiegania codziennym stresom.

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z fundamentalną wiedzą na temat istoty i genezy stresu.

Wspólne poszukiwanie obszarów i sytuacji istotnie wpływających na poziom stresu.

Opanowanie umiejętności identyfikacji oraz zmiany negatywnych myśli automatycznych i przekonań.

Opanowanie technik redukujących stres i napięcie: poznawczych, emocjonalnych, behawioralnych.

Program

  • Co to jest stres?
  • Funkcje stresu
  • Obiegowa opinia o stresie
  • Geneza stresu
  • Alarmowa
  • Mobilizacji
  • Przystosowania
  • Wyczerpania
  • Strategie: krzywdy, zagrożenia, wyzwania
  • Transakcje: sprzyjająco –pozytywna, stresująca
  • Model stresu GAS Lazarusa
  • Sytuacja
  • Myśl
  • Emocje
  • Fizjologia
  • Zachowanie
  • Praca z krytykiem wewnętrznym
  • Test – poznanie przyczyn stresu związanego z pracą
  • Test - Sprawdź, jak odpoczywasz
  • Osobisty wpływ na sytuacje wywołujące stres
  • Pozytywne myślenie
  • Pewność, a świadomość siebie
  • Pogłębianie świadomości własnego ciała
  • Lokalizowanie miejsc kumulujących stres w naszym ciele
  • Praca z naszymi zmysłami
  • Praca z wykorzystaniem przeżywanych emocji metodami teatralnymi
  • Wizualizacje
  • Progresywna relaksacja mięśni E. Jacobsona
  • Trening autogenny J. H. Schulza

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.