Szkolenie dla trenerów
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:TTT
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Szkolenie dla trenerów
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów IT czujących powołanie lub przymus sytuacyjny do edukacji swoich koleżanek i kolegów
Zalety
- Warsztatowa formuła zajęć dopasowana do specyfiki szkoleń z branży IT
- Różnorodne formy dydaktyczne wymagające pełnego zaangażowania uczestników (dyskusje, wystąpienia)
- Zero czystej teorii, praktyczne i ważne informacje wybrane na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu szkoleń technicznych
- Indywidualna informacja zwrotna dla każdego uczestnika
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zdobycie umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru szkoleń w branży IT
- Budowa własnego autorytetu i jego efektywne wykorzystanie w trakcie szkolenia
- Poznanie specyfiki uczenia się dorosłych oraz metod i formuł szkoleń w świecie IT
- Umiejętne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prowadzenia szkoleń
- Efektywna praca nad zaangażowaniem grupy oraz własnym
- Stworzenie swojego niepowtarzalnego wizerunku trenerskiego
Program
Szkolenia w świecie IT
- Czym jest szkolenie?
- 7 kryteriów sukcesu usługi szkoleniowej
- Struktura projektu szkoleniowego
- Rola trenera
- Specyfika szkoleń technicznych
Autorytet trenera
- Znaczenie autorytetu
- Świadome budowanie autorytetu
- Wykorzystanie autorytetu do osiągania celów szkoleniowych
- Unikanie utraty autorytetu
Zaangażowanie
- Budowanie zaangażowania grupy
- Zaangażowanie przez cele
- Zaangażowanie przez dobór metod dydaktycznych
- Metody specyficzne dla osób z branży IT
Metodyka prowadzenia szkoleń
- Jak uczą się dorośli?
- Zwiększanie efektywności uczenia się
- Wykorzystanie indywidualnych stylów uczenia się
- Formuły szkoleń i szkoleń technicznych
- Szkolenia stacjonarne i na odległość
- Metody szkoleniowe i ich zastosowanie w szkoleniach IT
- Specyfika szkoleń w branży IT
Przebieg szkolenia
- Efektywne rozpoczęcie szkolenia
- Organizacja dnia: moduły, przerwy, rozkład intensywności
- Budowanie dobrej atmosfery
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Kontakt z uczestnikami i ich aktywizacja
- Znaczenie informacji zwrotnej, sposoby jej pozyskiwania, przyjmowania i wykorzystania
- Trudne sytuacje i uczestnicy
- Postawa podczas przerw
- Zakończenie szkolenia
Projektowanie szkolenia
- Definiowanie celów szkoleniowych
- Czas trwania i zakres materiału
- Optymalny podział na moduły
- Program i harmonogram szkolenia
- Szacowanie optymalnej ilości materiałów dydaktycznych i czasu na ich przygotowanie
- Dobór formuły i metody szkolenia do postawionych celów i grupy docelowej
- Materiały szkoleniowe: estetyka i użyteczność
Projekt szkoleniowy
- Skuteczna analiza wymagań
- Typy grup szkoleniowych
- Dobór trenera do grupy
- Logistyka i jej wpływ na efektywność szkolenia
- Metody oceny efektywności projektu szkoleniowego
- Metody badania satysfakcji uczestników
- Najczęstsze błędy trenerów i ich wpływ na efekty i ocenę szkolenia
- Działania po szkoleniu
Zawód trener
- Trener IT: nauczyciel, coach, ekspert czy konsultant?
- Stres u trenera - przyczyny i sposoby na jego zmniejszenie
- Zarządzanie własnym zaangażowaniem, ciągły rozw ój, unikanie wypalenia
- Indywidualny odcisk palca trenera, jak prowadzić szkolenia zgodnie ze sztuką a zarazem budować ich unikalność