Omega-PSIR: CRIS / RPS / IR / Repozytorium danych badawczych / Oprogramowanie do ewaluacji w jednym systemie
Omega-PSIR
System Bazy Wiedzy stworzony przez Politechnikę Warszawską, pozwalający na kompleksowe zarządzanie informacją o nauce i potencjałem badawczym, wspierający procesy ewaluacyjne instytucji naukowych i jej pracowników oraz działający na rzecz budowanie wizerunku i rozpoznawalności.

Nasi klienci
Liczba wdrożeń
System wdrożyliśmy w ponad 40 uczelniach
Z systemu Omega-PSIR korzystają między innymi:
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Uniwersytet Gdański
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- Politechnika Białostocka
- Instytut Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych im. Włodzimierza Trzebiatowskiego PAN
- Politechnika Śląska
- Wojskowa Akademia Techniczna
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika
- Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
- PWSZ Tarnów
- Uniwersytet Wrocławski
- Uniwersytet Łódzki
- Uniwersytet Śląski
- Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny
- Politechnika Koszalińska
- Instytut Matki i Dziecka
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Instytut Medycyny Pracy imienia prof. dra med. Jerzego Nofera w Łodzi
- Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
- Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
- Akademia Marynarki Wojennej,
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
- Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
- Uniwersytet Medyczny w Lublinie
- Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
- Warszawski Uniwersytet Medyczny

Firmy, które nas doceniły

Autoryzowany dostawca DataCite

Jedyny autoryzowany dostawca usług ORCID w Polsce

Na bazie systemu zbudowano Polską Platformę Medyczną

Wiodący system w Polsce notowany na liście euroCRIS
Warto zaufać systemowi Omega-PSIR
1 miejsce w Polsce (najwięcej wdrożonych instytucji) wśród systemów zarządzających dorobkiem naukowym
5 miejsce na świecie (najwięcej wdrożonych instytucji) wśród systemów zarządzających dorobkiem naukowym
Wdrożenie w infrastrukturze klienta z pełnym wsparciem
Bezpłatna licencja wraz z kodem źródłowym
Z systemu korzysta 8 na 10 uczelni wybranych w ramach "Inicjatywy Doskonałości - Uczelnia Badawcza"
Przez uczelnie dla uczelni
Artykuły
Informacje o systemie
VIII Seminarium Użytkowników Uczelnianych Baz Wiedzy - podsumowanie konferencji
Rekordowa liczba zgłoszeń oraz inspirujące wystąpienia gości z zagranicy. Tak w skrócie można podsumować VIII Seminarium Użytkowników Uczelnianych Baz Wiedzy, które odbyło się 7-10 marca br.
WięcejOprogramowanie OMEGA-PSIR otrzymało akredytację ORCID
Oprogramowanie OMEGA-PSIR, opracowane przez Instytut Informatyki Politechniki Warszawskiej, rozwijane i wdrażane we współpracy z firmą Sages otrzymało akredytację dostawcy danych ORCID. Uzyskanie takiej akredytacji wymaga od dostawcy dostosowania interfejsu oraz procedur eksportu danych do standardów stosowanych przez ORCID. OMEGA-PSIR spełnia wszystkie warunki określone przez ORCID.
WięcejInnowacyjny projekt Sages – sztuczna inteligencja przeciw wykluczeniu cyfrowemu osób z niepełnosprawnościami
Powszechność rozwiązań cyfrowych w nauce, pracy, kulturze i życiu społecznym stawia przed twórcami aplikacji i witryn internetowych wyzwania, aby produkty cyfrowe były dostępne dla jak największej liczby osób. Jednym z takich wyzwań jest dostosowywanie treści do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Rozwiązania aktualnie istniejące na rynku są wciąż niewystarczające i kosztowne, ponieważ w dużej mierze wymagają ręcznego wprowadzania dodatkowych opisów i oznaczeń. Innowacyjny projekt Sages przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji automatyzuje proces dostosowania dokumentów i stron internetowych do standardów dostępności zgodnie z wytycznymi WCAG.<!--more-->
WięcejTysiące uporządkowanych informacji. Powstaje Polska Platforma Medyczna
Patenty, publikacje naukowe, informacje o sprzęcie badawczym czy informacje o naukowcach. Do tej pory trzeba było ich szukać na własną rękę, w internecie bądź w bibliotekach. Teraz ma się to zmienić, a wszystkie dane zostaną zebrane w całość – stworzą Polską Platformę Medyczną.
WięcejKorzyści z systemu Omega-PSIR
System Bazy Wiedzy (CRIS), pozwalający na kompleksowe zarządzanie informacją o nauce i potencjałem badawczym, wspierający procesy ewaluacyjne instytucji naukowych i jej pracowników oraz działający na rzecz budowanie wizerunku i rozpoznawalności.
Ewidencja dorobku naukowego
Ewidencja działalności związanej z aktywnością naukową. Pozwala na gromadzenie w jednym systemie danych dotyczących: dorobku publikacyjnego, projektów, patentów, wdrożeń, aparatury badawczej, laboratoriów, prac dyplomowych, doktorskich, nagród, osiągnięć, działań popularyzujących naukę, członkostw w komisjach i i wielu innych. Umożliwia komunikację z innymi systemami oraz akwizycję danych z wielu źródeł – zarówno wewnętrznych (np. z systemu kadrowego i obsługi studentów, baz bibliograficznych) jak i baz światowych np. ORCiD, CrossRef, Scopus.
Narzędzie do ewaluacji
Realizuje zadania związane z zarządzaniem informacją o nauce z uwzględnieniem ustawowych wymagań dot. ewaluacji jednostek naukowych. System monitoruje i aktualizuje dane istotne dla procesu (w tym punktację czasopism, listę wydawców). Zawiera moduł optymalizacji koszyka osiągnięć i udziałów. Komunikuje się z systemami PBN Pol-On. Organizuje proces zbierania oświadczeń od pracowników naukowych. Na bieżąco aktualizuje punktację i reguły ministerialne.
Widoczność i rozpoznawalność
Buduje wizerunek uczelni w Polsce i na świecie. Prezentuje wyniki badań i potencjał badawczy. Gwarantuje widoczność w krajowych i światowych systemach zewnętrznych i wyszukiwarkach (np. OpenAIRE, ORCiD, Google Scholar). Pokazuje współpracę krajową i międzynarodową. Umożliwia wyszukiwanie ekspertów, zespołów badawczych. W ramach promowania Instytucji i jej współpracy z przemysłem Omega-PSIR pozwala rejestrować patenty, produkty, wdrożenia oraz efekty praktyczne, aparaturę badawcza (Infrastrukturę).
Działanie na rzecz otwartości
System umożliwia indeksowanie, udostępnianie publikacji i pozostałego dorobku naukowego instytucji i jej pracowników. Ma wbudowane repozytorium pełnotekstowe i danych badawczych. Zapewnia możliwość określania licencji na jakiej powstały teksty i dane badawcze oraz określenie poziomu dostępności lub okresowego zawieszenia dostępności (okres karencji). Dzięki synergii z modułem ewaluacji i oceny pracowniczej umożliwia efektywne tworzenie polityk otwartości.
Repozytorium danych badawczych
Umacnia wizerunek instytucji – umożliwia udostępnianie danych badawczych z domeny uczelni. Pozwala na tworzenie instytucjonalnego repozytorium danych badawczych zgodnego z wymogami NCN i Ministerstwa. Jest zgodny z 5-star Open Data i FAIR Data oraz integruje się z DataCite. Wspiera nadawanie DOI i Handle.net. Umożliwia łączenie rekordu danych badawczych z innymi rekordami w systemie np. projektami i pracownikami naukowymi.
Organizacja procesów z informacją o nauce
Usprawnia zarządzanie obiegiem informacji dotyczącym ewidencji dorobku, oświadczeń o osiągnięciach naukowych, administracją projektami badawczymi i oceną pracowniczą.
Analityka i raportowanie
Zapewnia wgląd w kondycję badań realizowanych przez jednostkę, wspierając procesy zarządcze. Umożliwia efektywne raportowanie. Dzięki zgromadzeniu całości danych związanych z badaniami naukowymi i wzajemnym ich powiązaniu tworzy obraz całego procesu badawczego od wniosków projektowych przez projekty, efekty (takie jak publikacje czy patenty) po związane z nimi metryki. Moduł raportów i BI umożliwia zarówno tworzenie ogólnych i szczegółowych rutynowych zestawień takich jak raport oceny pracowniczej czy dorobku naukowego do awansu zawodowego i wydobycie cennej, istotnej zarządczo wiedzy ze zgromadzonych danych.
Od uczelni dla uczelni
Najlepsza technologia
Naukowcy
Publikacje
Patenty
Projekty
Prace dyplomowe
Prace doktorskie