Efektywne prowadzenie szkoleń na odległość

LICZBA DNI: 1 (8h)

KOD KURSU: EDL

Powiadom
o kolejnych terminach

# ttt

Autor szkolenia:
Piotr Nazimek

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które prowadzą lub będą prowadziły szkolenia na odległość

WYMAGANIA

Wskazana jest ogólna znajomość przebiegu procesu szkoleniowego

Zalecane jest uczestnictwo w szkoleniu dla trenerów (TTT)

ZALETY

Praktyczne i ważne informacje wybrane na podstawie naszych doświadczeń w prowadzeniu szkoleń technicznych na odległość

Przegląd platform i narzędzi wykorzystywanych przy szkoleniach na odległość, ich wad i zalet z punktu widzenia prowadzącego oraz uczestników szkoleń

Cele szkolenia

Zdobycie umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia szkoleń na odległość, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru szkoleń w branży IT

Wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich narzędzi oraz przygotowania wygodnego środowiska do prowadzenia szkoleń na odległość

Poznanie specyfiki nauki na odległość, podobieństw i różnic w porównaniu do szkoleń stacjonarnych

Efektywne techniki pracy z uczestnikami oraz aktywizacji grupy

Umiejętne unikanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie prowadzenia szkoleń online

Program

  • Podobieństwa i różnice
  • Szkolenia mieszane
  • Biurko i jego otoczenie
  • Dobór narzędzi w zależności od charakteru szkolenia
  • Oprogramowanie do wygodniej prezentacji
  • Techniki prezentacji materiałów szkoleniowych
  • Rola kamery i wykorzystanie jej możliwości
  • Prezentacja osoby trenera
  • Wirtualna tablica
  • Widok pulpitu i wybranych aplikacji
  • Nagrywanie zajęć
  • Niezbędne instrukcje dla uczestników
  • Spotkanie testowe
  • Rozkład zajęć
  • Ustalenie zasad pracy
  • Organizacja dnia
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Rozpoczęcie szkolenia, konstruowanie dobrej atmosfery
  • Prowadzenie warsztatu i instruktażu
  • Wzbudzanie zainteresowania i zapobieganie znudzeniu
  • Zadawanie pytań uczestnikom i przez uczestników
  • Dyskusja i inne metody szkoleniowe wymagające aktywności
  • Praca własna uczestników
  • Jak słuchać uczestników
  • Pomaganie uczestnikowi
  • Informacja zwrotna od uczestników i trenera
  • Czat i jego rola
  • Wykorzystywanie możliwości wybranej platformy
  • Sytuacje wyjątkowe: awarie, przeszkadzający uczestnicy
  • Przerwy w pracy
  • Zakończenie szkolenia
  • Przegląd możliwości w kontekście pracy z uczestnikami i charakteru szkolenia
  • Wady i zalety dla prowadzącego i uczestników
  • Wymagania sprzętowe i sieciowe
  • Aspekty bezpieczeństwa platformy
  • Zoom
  • Google Meet i Google Classroom
  • Microsoft Teams
  • Webex Meetings i Webex Teams
  • Jitsi Meet
  • GitHub i GitHub Classroom
  • Slack

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.