Szkolenie: Asertywność w biznesie i życiu osobistym
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się, jak budować i rozwijać asertywność, czyli sztukę komunikowania się wprost – z szacunkiem do siebie i do innych. Bez podtekstów, dwuznaczności, niedopowiedzeń. Dzięki temu szkoleniu uczestnicy będą w stanie budować zdrowsze relacje (w życiu osobistym i zawodowym).
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:AST/BIZ
Asertywność w biznesie i życiu osobistym
Cele szkolenia
Uporządkowanie wiedzy na temat asertywności
Poznanie najważniejszych zasad i praw asertywności
Nabycie umiejętności rozróżniania zachowań asertywnych od zachowań uległych, manipulacyjnych i agresywnych
Przećwiczenie technik komunikacyjnych pomagających radzić sobie w sytuacjach trudnych
Dokonanie autodiagnozy własnych zachowań i wyznaczenie indywidualnych planów rozwoju osobistego
Dla kogo?
Wszystkich osób chcących zgłebić w praktyce zagadnienie asesrtywności
Zalety
Zdobycie wiedzy na temat asertywności – obalimy najpopularniejsze mity
Okazja do przyjrzenia się sobie w bezpiecznej atmosferze oraz pogłębienia samoświadomości w obszarze definiowania swoich praw i granic
Poznanie szerokiego wachlarza technik pomagających reagować asertywnie w sytuacjach trudnych
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Asertywność – obalamy mity
3 typy postaw i ich konsekwencje
Test – autodiagnoza dominującej postawy
Konsekwencje każdej z postaw
Jak rozpoznawać poszczególne postawy u siebie i innych
Analiza transakcyjna – podstawowe założenia
Definicja asertywności
Fundamenty asertywności – na czym się oprzeć i jak ją budować?
W kontakcie ze sobą
Samoświadomość – po co nam ona w kontekście asertywności?
Moje wartości, potrzeby, prawa i granice
Prawa Fensterheima
Pogłębiona praca nad definiowaniem swoich praw i granic
W kontakcie z innymi
Bariery komunikacyjne i asertywne sposoby ich przełamywania
Techniki uważnego i aktywnego słuchania
Komunikat Ja
Komunikacja dorosły-dorosły
Asertywna empatia
Zasada indywidualnej interpretacji przekazu
Siły wspierające i hamujące zachowania asertywne w życiu osobistym i zawodowym
Co wspiera, a co hamuje postawy asertywne
Trening zachowań asertywnych
Zachowania budzące zaufanie – wyrażanie uczuć, opinii, potrzeb
Przyjmowanie pochwał
Asertywna informacja zwrotna
Reakcja na krytykę
Asertywna odmowa
Reakcja na manipulację i próby wywierania wpływu
Reakcja na agresję
Bilans zysków i strat płynących z asertywności
Czy zawsze trzeba być asertywnym?
Jakie możliwe korzyści i straty płyną z asertywności