Asertywność w biznesie i życiu osobistym
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:AST/BIZ
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Asertywność w biznesie i życiu osobistym
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Wszystkich osób chcących zgłebić w praktyce zagadnienie asesrtywności
Zalety
- Zdobycie wiedzy na temat asertywności – obalimy najpopularniejsze mity
- Okazja do przyjrzenia się sobie w bezpiecznej atmosferze oraz pogłębienia samoświadomości w obszarze definiowania swoich praw i granic
- Poznanie szerokiego wachlarza technik pomagających reagować asertywnie w sytuacjach trudnych
Cele szkolenia
- Uporządkowanie wiedzy na temat asertywności
- Poznanie najważniejszych zasad i praw asertywności
- Nabycie umiejętności rozróżniania zachowań asertywnych od zachowań uległych, manipulacyjnych i agresywnych
- Przećwiczenie technik komunikacyjnych pomagających radzić sobie w sytuacjach trudnych
- Dokonanie autodiagnozy własnych zachowań i wyznaczenie indywidualnych planów rozwoju osobistego
Program
Asertywność – obalamy mity
3 typy postaw i ich konsekwencje
- Test – autodiagnoza dominującej postawy
- Konsekwencje każdej z postaw
- Jak rozpoznawać poszczególne postawy u siebie i innych
- Analiza transakcyjna – podstawowe założenia
Definicja asertywności
Fundamenty asertywności – na czym się oprzeć i jak ją budować?
W kontakcie ze sobą
- Samoświadomość – po co nam ona w kontekście asertywności?
- Moje wartości, potrzeby, prawa i granice
- Prawa Fensterheima
- Pogłębiona praca nad definiowaniem swoich praw i granic
W kontakcie z innymi
- Bariery komunikacyjne i asertywne sposoby ich przełamywania
- Techniki uważnego i aktywnego słuchania
- Komunikat Ja
- Komunikacja dorosły-dorosły
- Asertywna empatia
- Zasada indywidualnej interpretacji przekazu
Siły wspierające i hamujące zachowania asertywne w życiu osobistym i zawodowym
- Co wspiera, a co hamuje postawy asertywne
Trening zachowań asertywnych
- Zachowania budzące zaufanie – wyrażanie uczuć, opinii, potrzeb
- Przyjmowanie pochwał
- Asertywna informacja zwrotna
- Reakcja na krytykę
- Asertywna odmowa
- Reakcja na manipulację i próby wywierania wpływu
- Reakcja na agresję
Bilans zysków i strat płynących z asertywności
- Czy zawsze trzeba być asertywnym?
- Jakie możliwe korzyści i straty płyną z asertywności