Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:KONF/BIZ

Poziom zaawansowania:

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

9 maj
Trwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

29 sierpień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

7 listopad
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką konfiktu w zespole. Menedżerów, team leaderów, osoby aspirujące do tych ról i członków zespołu, którzy czują, że z jakimś konfliktem mają do czynienia i chcą się nauczyć radzić sobie w tej sytuacji.

Zalety

  • Przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów w zespole
  • Poznanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów
  • Umiejętność doboru stylu rozwiązywania konfliktów w zależności od sytuacji
  • Poznanie różnych strategii zarządzania sytuacją konfliktową i nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce
  • Możliowść przećwiczenia wybranych technik rozwiązywania konfliktów podczas szkolenia

Cele szkolenia

  • Poznanie konstruktywnych i destrukcyjnych aspektów konfliktów w środowisku pracy
  • Poznanie wpływu konfliktu na efektywność pracy zespołu i efektywność organizacji
  • Nabycie umiejętności diagnozy konfliktu i podejmowania działań adekwatnych do rodzaju i fazy konfliktu
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów o różnej naturze i zarządzania sytuacją pokonfliktową
  • Dokonanie autodiagnozy swoich typowych zachowań w sytuacjach konfliktowych i świadomość, kiedy wykorzystywać poszczególne postawy

Program

Trudne sytuacje i konflikt – wprowadzenie do tematu

Konflikt – czy to normalne?

Proces konfliktu wg J. Penca

Konflikty w środowisku pracy

  • Trudne sytuacje
  • Źródła konfliktów, przyczyny niezgodności i sporów
  • Bariery komunikacyjne
  • Jak rozpoznawać poszczególne postawy u siebie i innych
  • Analiza transakcyjna – podstawowe założenia

O czym świadczy konflikt lub brak konfliktu w zespole i organizacji?

  • Wpływ konfliktu i braku konfliktu na efektywność
  • Konflikt w zespole w perspektywie P. Lencioni’ego

Konflikt konstruktywny i destrukcyjny

Typowe reakcje w sytuacjach konfliktowych

  • Autodiagnoza własnego stylu radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych
  • Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych wg Thomasa-Kilmanna
  • Wskazówki, jaki sposób reakcji przyjąć w zależności od sytuacji

Natura konfliktów

  • Rodzaje konfliktów wg C. Moore’a
  • Symptomy konfliktu – jak je rozpoznać?
  • Co się dzieje podczas konfliktu? – Model rozwoju konfliktu wg F. Glasla

Zarządzanie konfliktem

  • Czym jest zarządzanie konfliktem
  • Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne
  • Strategie rozwiązywania konfliktów
  • Emocje w konflikcie – jak nimi zarządzać?
  • Komunikacja nastawiona na porozumienie i czynniki wspierające osiągnięcie porozumienia
  • Komunikat Ja
  • Komunikacja dorosły-dorosły
  • Podstawowe założenia prowadzenia mediacji

Zarządzanie sytuacją pokonfliktową

  • Warunki realizacji rozwiązania konfliktu
  • Kontrakt indywidualny lub zespołowy
  • Monitorowanie relacji i sytuacji
  • Model PGE i jego wykorzystanie w sytuacji pokonfliktowej
  • Prewencja sytuacji konfliktowych

Moduł Dodatkowy: Badanie DISC D3 (moduł dodatkowo płatny, dostępny wyłącznie w ramach szkolenia zamkniętego). Dzięki przeprowadzeniu badania, uczestnicy:

  • poznają swój naturalny (dominujący) styl komunikacji i zachowania (w tym: w sytuacjach trudnych i stresujących);
  • dowiedzą się, z jakimi stylami porozumiewają się niemal intuicyjnie, a z jakimi trudno im dojść do porozumienia i cokolwiek uzgodnić, a współpraca ma charakter konfliktowy;
  • poznają źródła konfliktów oraz metody prewencyjne pozwalające ich uniknąć lub przynajmniej obniżyć ich temperaturę;
  • zrozumieją, jak ich reakcje w trudnych dla nich sytuacjach wpływają na sposób realizacji zadań i współpracę w zespole oraz dowiedzą się, jak skuteczniej działać i komunikować się w stresie;

Podobne szkolenia