Trwają zapisy do grupy

Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów wewnętrznych definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usługi w ramach danej organizacji. Podczas tego szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystywać techniki i narzędzie Lean IT, żeby jeszcze lepiej rozwiązywać problemy biznesowe.

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ROZW/PROBL

lean-itbusiness-processesproblemsit-team-management

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

4 lipca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

21 listopada
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

13 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

Cele szkolenia

  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik przydatnych do analizy i rozwiązywania problemów IT oraz prezentacje praktycznych aspektów wykorzystania narzędzi doskonalenia
  • Jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach IT, których nadrzędnym celem jest dostarczenie wartości dodanej dla klientów
  • Pokazanie każdej pracy jako element procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne
  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania Lean oraz praktyczne przybliżenie metodyki Lean Six-Sigma oraz cyklu DMAIC do realizacji procesów IT i zarządzania projektami w sposób zwinny ukierunkowany na osiąganie korzyści

Dla kogo?

  • Menedżerów ds. rozwoju oprogramowania oraz utrzymania systemów IT
  • Kierowników Projektów
  • Kierowników Programów Transformacji IT
  • Dyrektorów Departamentów IT
  • Zespołów odpowiedzialnych za realizację inicjatyw usprawniających procesy IT
  • Zespołów odpowiedzialnych za optymalizację produktowe

Zalety

  • Zapoznanie się z metodyką Lean Six-Sigma i jej głównymi cechami oraz zastosowaniami
  • Poznanie definicji VoC (Voice of Customer) i CTQ (Critical to Quality) oraz cyklu DMAIC i odpowiedź na pytanie dlaczego odgrywają tak ważną rolę w odniesieniu do każdego procesu IT
  • Nauka stosowania techniki A3, 8D i FMEA do rozwiązywania problemów
  • Prowadzenie projektów i kontrola rezultatów usprawnień przy wykorzystaniu podejścia DMAIC
  • Zdobycie umiejętności oceny czy realizowany proces biznesowy jest efektywny
  • Diagnoza oraz usuwanie źródeł problemów i wąskich gardeł w procesie
  • Poznanie najskuteczniejszych narzędzi Lean stosowanych do rozwiązania problemu
  • Nauka wykorzystywania statystyki do doskonalenia procesów
  • Poznanie sposobów podnoszenia jakości procesu oraz zmniejszania kosztów jego realizacji

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Podstawowe zasady Lean Management i wprowadzenie do metodyki Agile Lean Six-Sigma

  • Wprowadzenie Lean w organizacji - przegląd wyzwań i benchmark stosowanych praktyk
  • Warsztaty Lean - droga do szybkich udoskonaleń w procesach IT
  • Zespoły Lean - wykorzystanie potencjału interdyscyplinarnych zespołów na rzecz ponoszenia efektywności procesów
  • Wdrażanie usprawnień i ich znaczenie na rzecz zwiększenia produktywności i efektywności biznesowej

Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów IT

  • Wartość postrzegana przez klienta
  • Całkowita satysfakcja Klienta - jak ja zapewnić w procesach biznesowych i projektach IT?
  • Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
  • Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania
  • Wpływ miary VoC na strategię transformacji IT

Metoda 8D - rozwiązywanie problemów w obszarze IT

  • Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów
  • Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować
  • Formularz 8D
  • Metodyka rozwiązywania problemów jakościowych 8D
  • Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów
  • Dyskusja i konsultacje grupowe oraz indywidualne

Przegląd narzędzi doskonalenia - analiza FMEA

  • Zapobieganie problemom - analiza przyczyn i skutków wad FMEA
  • Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
  • Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)
  • Metodyka opracowania analizy FMEA

Metodyka Lean Six-Sigma i cykl DMAIC - warsztat symulacyjny

  • Etap Definiowania (D)
  • Etap Pomiaru (M)
  • Etap Analizy (A)
  • Etap usprawniania (I) i sterowania (C)

Podsumowanie warsztatów i wnioski końcowe

Autorem szkolenia jest Martin Daliga

Dr inż. Martin Daliga, absolwent MBA i ekspert w zakresie inżynierii wymagań, analizy biznesowej, zarządzania procesami biznesowymi w obszarze Lean Six-Sigma, Product Owner i SCRUM Master dla wielu inicjatyw projektowych, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami (ponad 200-osobowymi) realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 30 mln zł.…