Trwają zapisy do grupy

Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów wewnętrznych definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usługi w ramach danej organizacji. Podczas tego szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystywać techniki i narzędzie Lean IT, żeby jeszcze lepiej rozwiązywać problemy biznesowe.

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ROZW/PROBL

lean-itbusiness-processesproblemsit-team-management

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

21 listopada
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

Cele szkolenia

  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik przydatnych do analizy i rozwiązywania problemów IT oraz prezentacje praktycznych aspektów wykorzystania narzędzi doskonalenia

  • Jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach IT, których nadrzędnym celem jest dostarczenie wartości dodanej dla klientów

  • Pokazanie każdej pracy jako element procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne

  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania Lean oraz praktyczne przybliżenie metodyki Lean Six-Sigma oraz cyklu DMAIC do realizacji procesów IT i zarządzania projektami w sposób zwinny ukierunkowany na osiąganie korzyści


Dla kogo?

  • Menedżerów ds. rozwoju oprogramowania oraz utrzymania systemów IT

  • Kierowników Projektów

  • Kierowników Programów Transformacji IT

  • Dyrektorów Departamentów IT

  • Zespołów odpowiedzialnych za realizację inicjatyw usprawniających procesy IT

  • Zespołów odpowiedzialnych za optymalizację produktowe


Zalety

  • Zapoznanie się z metodyką Lean Six-Sigma i jej głównymi cechami oraz zastosowaniami

  • Poznanie definicji VoC (Voice of Customer) i CTQ (Critical to Quality) oraz cyklu DMAIC i odpowiedź na pytanie dlaczego odgrywają tak ważną rolę w odniesieniu do każdego procesu IT

  • Nauka stosowania techniki A3, 8D i FMEA do rozwiązywania problemów

  • Prowadzenie projektów i kontrola rezultatów usprawnień przy wykorzystaniu podejścia DMAIC

  • Zdobycie umiejętności oceny czy realizowany proces biznesowy jest efektywny

  • Diagnoza oraz usuwanie źródeł problemów i wąskich gardeł w procesie

  • Poznanie najskuteczniejszych narzędzi Lean stosowanych do rozwiązania problemu

  • Nauka wykorzystywania statystyki do doskonalenia procesów

  • Poznanie sposobów podnoszenia jakości procesu oraz zmniejszania kosztów jego realizacji


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Podstawowe zasady Lean Management i wprowadzenie do metodyki Agile Lean Six-Sigma

  • Wprowadzenie Lean w organizacji - przegląd wyzwań i benchmark stosowanych praktyk

  • Warsztaty Lean - droga do szybkich udoskonaleń w procesach IT

  • Zespoły Lean - wykorzystanie potencjału interdyscyplinarnych zespołów na rzecz ponoszenia efektywności procesów

  • Wdrażanie usprawnień i ich znaczenie na rzecz zwiększenia produktywności i efektywności biznesowej

Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów IT

  • Wartość postrzegana przez klienta

  • Całkowita satysfakcja Klienta - jak ja zapewnić w procesach biznesowych i projektach IT?

  • Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta

  • Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania

  • Wpływ miary VoC na strategię transformacji IT

Metoda 8D - rozwiązywanie problemów w obszarze IT

  • Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów

  • Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować

  • Formularz 8D

  • Metodyka rozwiązywania problemów jakościowych 8D

  • Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów

  • Dyskusja i konsultacje grupowe oraz indywidualne

Przegląd narzędzi doskonalenia - analiza FMEA

  • Zapobieganie problemom - analiza przyczyn i skutków wad FMEA

  • Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA

  • Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)

  • Metodyka opracowania analizy FMEA

Metodyka Lean Six-Sigma i cykl DMAIC - warsztat symulacyjny

  • Etap Definiowania (D)

  • Etap Pomiaru (M)

  • Etap Analizy (A)

  • Etap usprawniania (I) i sterowania (C)

Podsumowanie warsztatów i wnioski końcowe

Autorem szkolenia jest Martin Daliga

Dr inż. Martin Daliga, absolwent MBA i ekspert w zakresie inżynierii wymagań, analizy biznesowej, zarządzania procesami biznesowymi w obszarze Lean Six-Sigma, Product Owner i SCRUM Master dla wielu inicjatyw projektowych, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami (ponad 200-osobowymi) realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 30 mln zł.…