Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: IT/UMOWY

POZIOM SZKOLENIA:

# it-contracts

# gdpr

Najbliższy termin:

4 lutego 2021

1950 PLN netto + 23% VAT

Jeszcze 8 miejsc w tej cenie.

  • stacjonarne
  • zdalne

STACJONARNE

W CENIE

  • 2 dni pracy z trenerem
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

ZDALNE

W CENIE

  • 2 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% dofinansowania na szkolenie? Dowiedz się jak »

Oferta dla firm

Dostosuj zakres, czas i miejsce szkolenia do potrzeb Twojego zespołu. Uzyskaj indywidualną wycenę szkolenia dla grupy.

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Cena / os

4

lutego

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

1950 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

4

lutego

Lokalizacja

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

Cena / os

1950 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów występujących po stronie zamawiającego w projektach IT, w szczególności dla wewnętrznych prawników, biura zakupów, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób odpowiedzialnych za negocjowanie umów IT i zarządzanie umowami IT

WYMAGANIA

Posiadanie podstawowej wiedzy/doświadczenia w zakresie projektów IT

ZALETY

Cele szkolenia

Nabycie wiedzy i poznanie siatki pojęciowej w zakresie projektów i umów IT

Omówienie praktycznych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy informatyczne

Praktyczne przygotowanie do negocjowania umów IT z perspektywy zamawiającego

Przekazanie wiedzy na temat zabezpieczenia przez zamawiającego kluczowych ryzyk projektowych

Program

  • Specyfika projektów IT
  • Przebieg projektu IT w podstawowych metodykach
  • Rodzaje umów w IT
  • Charakter prawny umów w IT
  • Zobowiązania wykonawcy w zakresie zgodności z wymogami zamawiającego, np. AML, RODO, bezpieczeństwo, inne wymogi ustawowe (compliance)
  • Obowiązek współdziałania zamawiającego - uwarunkowania ustawowe a umowne
  • Wymagania funkcjonalne systemu - rola analizy przedwdrożeniowej i projektu technicznego
  • Infrastruktura techniczna (sprzęt)
  • Plan komunikacji - sprawne określenie zasad kontaktu między stronami, opis ról w projekcie
  • Zarządzanie zmianą - zapewnienie elastyczności projektu poprzez ustalenie zasad wnioskowania i akceptowania zmian
  • Kontrola personelu wykonawcy oraz podwykonawców
  • Weryfikacja dostarczonego oprogramowania (testowanie, okresy stabilizacji)
  • Procedury odbioru
  • Ryzyka związane z klauzulami odbiorowymi
  • Modele wynagrodzenia (fixed price, T&M)
  • Potrącanie kar umownych z wynagrodzenia
  • Ogólne zasady odpowiedzialności
  • Rozszerzenie odpowiedzialności
  • Limitowanie odpowiedzialności - kiedy zamawiający nie powinien stosować limitów?
  • Kary umowne - rodzaje, charakterystyka, cel
  • Główne problemy z dochodzeniem odpowiedzialności od wykonawcy
  • Treść zobowiązania gwarancyjnego
  • Gwarancja a rękojmia
  • Stosunek gwarancji do usług utrzymania
  • Ustalenie oczekiwanej dostępności i czasów reakcji/naprawy/obejścia
  • Kategoryzacja błędów
  • Procedury zgłaszania błędów
  • Mechanizmy kar umownych w przypadku niedotrzymania parametrów SLA
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (wniesienie na rachunek bankowy/gwarancja bankowa)
  • Zobowiązanie wykonawcy do posiadania określonego ubezpieczenia
  • Przedmiot praw autorskich w umowach IT - co jest utworem?
  • Współtwórczość
  • Utwór pracowniczy
  • Przeniesienie autorskich praw majątkowych
  • Licencja, modele i zakres licencji
  • Autorskie prawa majątkowe do oprogramowania - uregulowania szczególne
  • Najczęstsze problemy związane z prawami własności intelektualnej w projektach IT
  • Klauzule poufności
  • Ochrona danych osobowych w projektach IT
  • Kwestia bezpieczeństwa informacji zamawiającego
  • Zasady udzielania zdalnego dostępu do środowisk zamawiającego
  • Odstąpienie od dzieła (umowne i ustawowe, skutki odstąpienia)
  • Wypowiedzenie (rodzaje wypowiedzenia, terminy, ograniczenia, skutki wypowiedzenia)
  • Exit plan jako dokument określający obowiązki stron w przypadku zakończenia współpracy (np. transfer know-how, usunięcie danych, rozliczenia)

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.