Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: IT/UMOWY

Powiadom
o kolejnych terminach

# it-contracts

# gdpr

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów występujących po stronie zamawiającego w projektach IT, w szczególności dla wewnętrznych prawników, biura zakupów, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób odpowiedzialnych za negocjowanie umów IT i zarządzanie umowami IT.

WYMAGANIA

Posiadanie podstawowej wiedzy / doświadczenia w zakresie projektów IT.

ZALETY

Cele szkolenia

Nabycie wiedzy i poznanie siatki pojęciowej w zakresie projektów i umów IT

Omówienie praktycznych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy informatyczne

Praktyczne przygotowanie do negocjowania umów IT z perspektywy zamawiającego

Przekazanie wiedzy na temat zabezpieczenia przez zamawiającego kluczowych ryzyk projektowych

Program

  • Specyfika projektów IT.
  • Przebieg projektu IT w podstawowych metodykach.
  • Rodzaje umów w IT.
  • Charakter prawny umów w IT.
  • Zobowiązania wykonawcy w zakresie zgodności z wymogami zamawiającego, np. AML, RODO, bezpieczeństwo, inne wymogi ustawowe (compliance).
  • Obowiązek współdziałania zamawiającego – uwarunkowania ustawowe a umowne.
  • Wymagania funkcjonalne systemu – rola analizy przedwdrożeniowej i projektu technicznego.
  • Infrastruktura techniczna (sprzęt).
  • Plan komunikacji – sprawne określenie zasad kontaktu między stronami, opis ról w projekcie.
  • Zarządzanie zmianą – zapewnienie elastyczności projektu poprzez ustalenie zasad wnioskowania i akceptowania zmian.
  • Kontrola personelu wykonawcy oraz podwykonawców.
  • Weryfikacja dostarczonego oprogramowania (testowanie, okresy stabilizacji).
  • Procedury odbioru.
  • Ryzyka związane z klauzulami odbiorowymi.
  • Modele wynagrodzenia (fixed price, T&M).
  • Potrącanie kar umownych z wynagrodzenia.
  • Ogólne zasady odpowiedzialności.
  • Rozszerzenie odpowiedzialności.
  • Limitowanie odpowiedzialności – kiedy zamawiający nie powinien stosować limitów?
  • Kary umowne – rodzaje, charakterystyka, cel.
  • Główne problemy z dochodzeniem odpowiedzialności od wykonawcy.
  • Treść zobowiązania gwarancyjnego.
  • Gwarancja a rękojmia.
  • Stosunek gwarancji do usług utrzymania.
  • Ustalenie oczekiwanej dostępności i czasów reakcji / naprawy / obejścia.
  • Kategoryzacja błędów.
  • Procedury zgłaszania błędów.
  • Mechanizmy kar umownych w przypadku niedotrzymania parametrów SLA.
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (wniesienie na rachunek bankowy / gwarancja bankowa).
  • Zobowiązanie wykonawcy do posiadania określonego ubezpieczenia.
  • Przedmiot praw autorskich w umowach IT – co jest utworem?
  • Współtwórczość.
  • Utwór pracowniczy.
  • Przeniesienie autorskich praw majątkowych.
  • Licencja, modele i zakres licencji.
  • Autorskie prawa majątkowe do oprogramowania – uregulowania szczególne.
  • Najczęstsze problemy związane z prawami własności intelektualnej w projektach IT.
  • Klauzule poufności.
  • Ochrona danych osobowych w projektach IT.
  • Kwestia bezpieczeństwa informacji zamawiającego.
  • Zasady udzielania zdalnego dostępu do środowisk zamawiającego.
  • Odstąpienie od dzieła (umowne i ustawowe, skutki odstąpienia).
  • Wypowiedzenie (rodzaje wypowiedzenia, terminy, ograniczenia, skutki wypowiedzenia).
  • Exit plan jako dokument określający obowiązki stron w przypadku zakończenia współpracy (np. transfer know-how, usunięcie danych, rozliczenia).

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.