Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:MOTYWACJA

Poziom zaawansowania:
case-study

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

13 czerwiec
Trwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

25 lipiec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

10 październik
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

13 marzec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Menadżerów i liderów zespołów
  • Kierowników i liderów zespołów projektowych
  • HR Business Partnerów

Zalety

  • Zdobycie wiedzy na temat motywacji i zaangażowania pracwników różnych pokoleń
  • Poznanie praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom motywacji i zaangażowania w zespole
  • Możliwość dokonania analizy swoich zespołów pod kątem motywacji i zaangażowania oraz przygotowania wstępnego planu działania wzmacniającego te obszary

Cele szkolenia

  • Poznanie najważniejszych teorii motywacji i nabycie kompetencji, jak przełożyć wiedzę na codzienną praktykę
  • Poznanie czynników wpływających na poziom motywacji i zaangażowania pracowników
  • Nabycie wiedzy na temat motywatorów pracowników pokoleń X, Y i Z
  • Nauka korzystania z praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom zaangażowania w zespole
  • Otrzymanie praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w swoim zespole oraz wypracowanie listy dobrych praktyk odpowiednich do kontekstu biznesowego

Program

Wprowadzenie do tematu

  • Czynniki motywacji i zaangażowania na przykładzie doświadczenia uczestników
  • Wyniki najnowszych badań dotyczących motywacji i zaangażowania w branży IT

Motywacja – kilka trudnych pytań na początek

  • Czym jest i dlaczego tyle się o niej mówi w biznesie?
  • Co to znaczy zmotywować kogoś?
  • Do czego i po co motywować ludzi?

Współczesne teorie motywacji

  • Motywacja 1.0-2.0-3.0-4.0 – uporządkowanie pojęć i założeń
  • Motywujące środowisko pracy
  • Koncepcja X i Y McGregora
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Pracownicy wiedzy – kim są i co ich motywuje?
  • Teoria Herzberga
  • Teoria McClellanda
  • Teoria Vrooma
  • Założenia koncepcji Pinka
  • Z teorii w rzeczywistość – jak przenieść teorię na kontekst biznesowy?

Motywacja w perspektywie indywidualnej i zespołowej

  • Mapowanie sytuacji w zespole
  • Rozmowy indywidualne z wykorzystaniem praktyk Management 3.0 (Moving Motivators)

Zaangażowanie – znowu trudne pytania

  • Czym jest zaangażowanie?
  • Dlaczego chcesz, by pracownicy byli zaangażowani?
  • Jak doceniać zaangażowanie?

Zaangażowanie w kontekście piramidy efektywności zespołowej Lencioni’ego

  • Co się dzieje, gdy go nie ma?
  • Jak je budować?

Czynniki budujące zaangażowanie

  • 5 kategorii zaangażowania wg Gartnera
  • 5 kluczowych kategorii wpływających na zaangażowanie wg Gartnera
  • Czynniki zaangażowania wg Instytutu Gallupa
  • 12 potrzeb pracowników wg Instytutu Gallupa

Motywacja w i do pracy w pokoleniu X, Y i Z

Od czego warto zacząć zmiany i jak je wprowadzać? - Bank pomysłów i dobrych praktyk

Moduł Dodatkowy: Badanie DISC D3 (moduł dodatkowo płatny, dostępny wyłącznie w ramach szkolenia zamkniętego). Przeprowadzenie badania DISC D3:

  • pozwoli odkryć i zrozumieć motywację do działania, podejmowania wyzwań i odpowiedzialności na głębszym poziomie;
  • wiedza, jaką daje DISC D3 wykracza poza motywację 2.0 (nagroda i kara), rozszerza pojęcie motywacji 3.0 (cel, autonomia, mistrzostwo) - odwołuje się do potrzeb, które nie zawsze potrafimy zwerbalizować i o których nie zawsze potrafimy rozmawiać;
  • pomoże zrozumieć, dlaczego te same argumenty i zachowania dla jednych są motywujące, a dla innych – wprost przeciwnie;
  • szefom pomoże zrozumieć pracowników i podejmować bardziej adekwatne działania, a pracownikom – lepiej zrozumieć samych siebie;

Podobne szkolenia