Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:MOTYWACJA
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w zespołach IT
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Menadżerów i liderów zespołów
- Kierowników i liderów zespołów projektowych
- HR Business Partnerów
Zalety
- Zdobycie wiedzy na temat motywacji i zaangażowania pracwników różnych pokoleń
- Poznanie praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom motywacji i zaangażowania w zespole
- Możliwość dokonania analizy swoich zespołów pod kątem motywacji i zaangażowania oraz przygotowania wstępnego planu działania wzmacniającego te obszary
Cele szkolenia
- Poznanie najważniejszych teorii motywacji i nabycie kompetencji, jak przełożyć wiedzę na codzienną praktykę
- Poznanie czynników wpływających na poziom motywacji i zaangażowania pracowników
- Nabycie wiedzy na temat motywatorów pracowników pokoleń X, Y i Z
- Nauka korzystania z praktycznych narzędzi pomagających diagnozować poziom zaangażowania w zespole
- Otrzymanie praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak wspierać motywację i budować zaangażowanie w swoim zespole oraz wypracowanie listy dobrych praktyk odpowiednich do kontekstu biznesowego
Program
Wprowadzenie do tematu
- Czynniki motywacji i zaangażowania na przykładzie doświadczenia uczestników
- Wyniki najnowszych badań dotyczących motywacji i zaangażowania w branży IT
Motywacja – kilka trudnych pytań na początek
- Czym jest i dlaczego tyle się o niej mówi w biznesie?
- Co to znaczy zmotywować kogoś?
- Do czego i po co motywować ludzi?
Współczesne teorie motywacji
- Motywacja 1.0-2.0-3.0-4.0 – uporządkowanie pojęć i założeń
- Motywujące środowisko pracy
- Koncepcja X i Y McGregora
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Pracownicy wiedzy – kim są i co ich motywuje?
- Teoria Herzberga
- Teoria McClellanda
- Teoria Vrooma
- Założenia koncepcji Pinka
- Z teorii w rzeczywistość – jak przenieść teorię na kontekst biznesowy?
Motywacja w perspektywie indywidualnej i zespołowej
- Mapowanie sytuacji w zespole
- Rozmowy indywidualne z wykorzystaniem praktyk Management 3.0 (Moving Motivators)
Zaangażowanie – znowu trudne pytania
- Czym jest zaangażowanie?
- Dlaczego chcesz, by pracownicy byli zaangażowani?
- Jak doceniać zaangażowanie?
Zaangażowanie w kontekście piramidy efektywności zespołowej Lencioni’ego
- Co się dzieje, gdy go nie ma?
- Jak je budować?
Czynniki budujące zaangażowanie
- 5 kategorii zaangażowania wg Gartnera
- 5 kluczowych kategorii wpływających na zaangażowanie wg Gartnera
- Czynniki zaangażowania wg Instytutu Gallupa
- 12 potrzeb pracowników wg Instytutu Gallupa