Przygotowanie do certyfikacji PMP

4950 PLN+23% VAT (6088 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:PM/PMP

Poziom zaawansowania:
projectsmanagementpmp

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

8 maja
Trwają zapisy na szkolenie
-

Cena:

4950 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Lokalizacja:

ZdalneWarszawaŁódźPoznańKrakówWrocławGdańskKatowiceBydgoszczGdynia

Nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Zapytaj o szkolenie

O szkoleniu Przygotowanie do certyfikacji PMP

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Kierownicy projektów pragnący poszerzyć swoje kompetencje zawodowe poprzez zgłębienie dobrych praktyk zarządzania projektami promowanych przez Project Management Institute i przejście certyfikacji Project Management Professional®

Wymagania

  • Przynajmniej 3 lata doświadczenia praktycznego jako project manager
  • Wcześniejsza znajomość PMBoK Guide® nie jest wymagana - szkolenie jest zaprojektowane jako rozpoczynające proces przygotowania do egzaminu

Zalety

  • Podczas szkolenia uczestnicy przybiorą rolę zespołu zarządzającego dużym projektem. Prowadzeni przez trenera będą odkrywać pojęcia PMBoK® Guide. Każde pojęcie będzie dyskutowane na podstawie prowadzących pytań trenera w kontekście codziennej pracy uczestników jak również przykładowego projektu. Dodatkowo, każdy uczestnik będzie symbolicznie odpowiedzialny za określony obszar zarządzania projektem (harmonogram, koszt, jakość, ryzyko, komunikację itd.) oraz związane z nim dokumenty projektowe (harmonogram bazowy, raporty jakości, rejestr ryzyk, rejestr problemów itd.). Dodatkowo, w sali szkoleniowej uczestnicy będą otoczeni przez symboliczne reprezentacje kluczowych artefaktów PMBoK® Guide (organizational process assets, enterprise environmental factors, narzędzia i techniki zarządzania projektem). Celem takiego podejścia jest maksymalizacja interakcji, aktywizacja wszystkich sposobów nauki (dyskusja, słuchanie, obserwacja, zadania manualne) oraz nacisk na autorefleksję uczestników
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Pomóc uczestnikom przygotować się efektywnie do egzaminu PMP®
  • Dostosować istniejące zrozumienie materii zarządzania projektami do konceptów i terminologii PMBoK® Guide
  • Zbudować postawy zarządzania projektami dostosowane do najlepszych praktyk PMI
  • Podać praktyczne instrukcje odnośnie dalszej nauki i przygotowania do egzaminu
  • Podniesienie kompetencji zarządzania projektami poprzez uzupełnienie luk umiejętności uczestników w odniesieniu do najlepszych praktyk PMI

Program

Rola i kompetencje project managera

  • PMI’s Talent Triangle
  • Zarządzanie w odróżnieniu od przywództwa

Kontekst organizacyjny

  • Projekt w odróżnieniu od programu i portfela
  • Rodzaje struktury organizacyjnej i pozycja project managera w każdej z nich

Pochodzenie projektów

  • Uzasadnienie biznesowe (business case), oczekiwane rezultaty, kryteria sukcesu
  • Relacje ze sponsorem
  • Zadania project managera na wczesnym etapie projektu, uwzględniając kontekst biznesowy, identyfikację interesariuszy
  • Stworzenie karty projektu

Elementy PMBoK Guide® i jego logika

  • Cykl życia projektu w odróżnieniu od cyklu życia produktu i cyklu rozwoju produktu
  • Grupy procesów i obszary wiedzy PMBoK Guide®

Planowanie projektu

  • Aktywności, narzędzia i techniki, artefakty (części składowe planu zarządzania projektem, dokumenty projektowe, kluczowe elementy wejścia i wyjścia) we wszystkich obszarach wiedzy zarządzania projektem
  • Istota każdego z procesów planowania
  • Podejście do zbierania wymagań, definiowania zakresu, planowania kosztu, harmonogramu, zasobów, zaangażowania interesariuszy, komunikacji, kontroli zmian i jakości, przygotowania zakupów, identyfikowania, analizowania ryzyk i włączania odpowiedzi na ryzyka do całościowego planu zarządzania projektem zgodne z PMBoK Guide®
  • Codzienne realia uczestników, odniesienie do dokumentów i artefaktów faktycznie wykorzystywanych przez nich
  • Aplikacja PMBoK Guide® do zwinnego sposobu dostarczania projektów

Rozpoczynanie pracy

  • Pozyskanie zasobów
  • Proces zakupowy
  • Rozwój zespołu projektowego: budowa zespołu, organizacja zespołu, umiejętności przywódcze

Realizacja prac projektowych

  • Codzienne zadania project managera
  • Logika przepływu produktów projektu od wytwarzania poprzez kontrolę jakości do walidacji zakresu

Zarządzania jakością

  • Odróżnienie od kontroli jakości
  • Kluczowe pojęcia
  • Odniesienie do zwinnego wytwarzania oprogramowania

Zarządzania wiedzą projektową

  • Podejścia do zarządzania wiedzą utajoną i sprecyzowaną

Zarządzanie zespołem i zaangażowaniem interesariuszy

  • Wykorzystywane narzędzia
  • Rozwiązywanie konfliktów

Operowanie przepływem informacji i komunikacją w projekcie

  • Dane, informacje i raporty
  • Przepływ przez procesy egzekucji i kontroli aż po zarządzanie komunikacją

Kontrola harmonogramu i kosztu

  • Wykorzystanie Zarządzania Wartością Wytworzoną: _Earned Value Management_
  • Analiza odchyleń, trendów, rezerw
  • Ćwiczenia obliczeniowe

Monitoring projektu

  • Zasoby, komunikacja, zaangażowanie interesariuszy, zakres, zakupy
  • Obchodzenie się z problemami i ryzykiem

Obchodzenie się ze zmianami w projekcie w kontrolowany sposób

  • Rodzaje zmian
  • Idea zintegrowanej kontrola zmian i rola planu zarządzania zmianą

Zamykanie projektu lub jego fazy

Przegląd procesów zarządzania projektem

  • Kiedy i jak często każdy proces jest faktycznie wykonywany w prawdziwym projekcie
  • Mapowanie codziennych aktywności zarządzania projektem na grupy procesów
  • Przegląd kolejności aktywności planowania

Etyczne aspekty roli project managera według PMI’s Code of Ethics

Wskazówki dla dalszej nauki oraz przygotowania do i zdawania egzaminu

Podobne szkolenia