Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:LEADERSHIP

Poziom zaawansowania:
communication

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

13 kwietnia
Trwają zapisy na szkolenie
-

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Lokalizacja:

ZdalneWarszawaŁódźPoznańKrakówWrocławGdańskKatowiceBydgoszczGdynia

Nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Zapytaj o szkolenie

O szkoleniu Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Obecnych i przyszłych kierowników projektów
  • Uczestników zespołów realizujących projekty
  • Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów
  • Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu
  • Pracowników Biur Zarządzania Projektami

Zalety

  • Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli w jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy
  • Jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny
  • W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT
  • Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT
  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego
  • Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne
  • Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów interesów interesariuszy
  • Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać
  • Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań
  • Poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym
  • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych
  • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem
  • Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera
  • Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały
  • Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji
  • Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi
  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi
  • Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy

Program

Wprowadzenie do zarządzania projektami, programami i portfelem zmian transformacyjnych IT

  • Analiza środowiska i udziałowców - kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania
  • Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu
  • Grupy procesów zarządzania projektami
  • Obowiązki kierownika projektu

Zarządzanie komunikacją w obszarze zespołów IT

  • Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu - główne zasady jego opracowania
  • Struktura Organizacyjna Projektu IT - czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról
  • Macierz obowiązków - model RACI
  • Funkcje w zespole projektowym - rozpoznanie i dostosowanie zadań
  • Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego

Komunikacja w zarządzaniu zespołem projektowym

  • Czym jest komunikacja w projektach?
  • Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa
  • Komunikowanie się lidera z zespołem
  • Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach

Kluczowe zagadnienia związane z budowaniem zespołu

  • Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania
  • Rola lidera w zespole projektowym - zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje
  • Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
  • Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego
  • Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań
  • Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym
  • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
  • Pozytywne podejście do współpracy
  • Konstruktywne reakcje i postawy

Komunikacja jako narzędzie do osiągania celu zespołu

  • Analiza transakcyjna w komunikacji
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
  • Komunikacja jawna i ukryta

Jak zbudować efektywny zespół? - czyli kompendium wiedzy dla kierownika projektu

  • Korzystne i kłopotliwe role w grupie
  • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
  • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
  • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
  • Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole
  • Relacje między członkami zespołu
  • Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?

Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się

  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
  • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się

Skuteczne koordynowanie działań w zespole

  • Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
  • Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
  • Aspekt wielowymiarowej komunikacji
  • Opanowanie sztuki przekonywania
  • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
  • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać

Sztuka podejmowania trafnych decyzji

  • Przypomnienie priorytetów zadań
  • Skuteczne delegowanie zadań
  • Zasada ABC
  • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym

Rola lidera i przywództwo - sekrety skutecznego działania

  • Przywództwo i kierowanie
  • Definiowanie przywództwa
  • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
  • 8 kroków do przywództwa
  • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
  • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
  • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia

Podsumowanie i wnioski końcowe

Podobne szkolenia