Skuteczne zarządzanie komunikacją i przywództwo w projektach i programach IT

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: LEADERSHIP

Powiadom
o kolejnych terminach

# communication

Autor szkolenia:
Martin Daliga

O szkoleniu

DLA KOGO?

Obecnych i przyszłych kierowników projektów

Uczestników zespołów realizujących projekty

Osób pełniących role nadzoru i kontroli projektów

Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu

Pracowników Biur Zarządzania Projektami

WYMAGANIA

ZALETY

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:

W jaki sposób formułować jasny i precyzyjny komunikat zrozumiały dla odbiorcy

Jak wykorzystać właściwy styl negocjacyjny

W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji i budować spójny system raportowania postępów na poziomie projektu, programu i portfela transformacji zmian IT

Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją IT

Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego

Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne

Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów interesów interesariuszy

Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać

Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań

Poznają sposoby działania najlepszych zespołów projektowych

Cele szkolenia

Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole projektowym

Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników zespołów projektowych

Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań

Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem

Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w projektach

Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.

Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały

Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji

Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi

Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi

Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy

Program

  • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się
  • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników
  • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
  • Analiza środowiska i udziałowców – kluczowi interesariusze projektu i ich wymagania
  • Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu
  • Grupy procesów zarządzania projektami
  • Obowiązki kierownika projektu
  • Plan komunikacji na poziomie portfela, programu i projektu – główne zasady jego opracowania
  • Struktura Organizacyjna Projektu IT – czyli dlaczego tak istotne znaczenie mają opisy ról
  • Macierz obowiązków – model RACI
  • Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań
  • Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego
  • Czym jest komunikacja w projektach?
  • Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa
  • Komunikowanie się lidera z zespołem
  • Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach
  • Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie na różnych poziomach zarządzania
  • Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje
  • Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych
  • Trudne sytuacje w prowadzeniu spotkania zespołu projektowego
  • Niezbędne warunki efektywnej pracy zespołu podczas spotkań
  • Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym
  • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego
  • Pozytywne podejście do współpracy
  • Konstruktywne reakcje i postawy
  • Analiza transakcyjna w komunikacji
  • Zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
  • Komunikacja jawna i ukryta
  • Korzystne i kłopotliwe role w grupie
  • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu
  • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole
  • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu
  • Struktura zespołu i rodzaje zachowań w zespole
  • Relacje między członkami zespołu
  • Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
  • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  • Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału
  • Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu
  • Aspekt wielowymiarowej komunikacji
  • Opanowanie sztuki przekonywania
  • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
  • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać
  • Przypomnienie priorytetów zadań
  • Skuteczne delegowanie zadań
  • Zasada ABC
  • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym
  • Przywództwo i kierowanie
  • Definiowanie przywództwa
  • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem
  • 8 kroków do przywództwa
  • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji
  • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
  • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.