Zarządzanie jakością w projektach IT

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: PM/QAIT

# quality

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane jest do kierowników projektów oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się jakością w projektach IT (inżynierowie, testerzy).

Zainteresowane szkoleniem będą również osoby chcące bliżej poznać problematykę zarządzania jakością – kierownicy zespołów, architekci, marketingowcy, itd.

WYMAGANIA

Uczestnicy powinni mieć ogólne pojęcie na temat zarządzania projektami informatycznymi.

ZALETY

Mocną stroną szkolenia jest bardzo praktycznie ujęcie tematu.

Pokazane zostaną rozwiązania przyjęte w duży firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania.

Pokazana będzie krytyczna analiza takich rozwiązań, wskazane zostaną mocne i słabe strony.

Uczestnicy szkolenia będą mogli dobrać odpowiednie metody i narzędzia do swojej, konkretnej sytuacji projektowej.

Cele szkolenia

Omówienie dobrych praktyk, metod, wykorzystywanych narzędzi w zarządzaniu jakością.

Pokazanie na praktycznych przykładach różnych metod i podejścia do testowania – smoke-testy, testy regresji, testy automatyczne, black-box testy, white-box testy, testy akceptacyjne, itd.

Omówienie procesu planowania zarządzania jakością, planowania cykli testowych, planowania scenariuszy testowych, planowania wersji.

Omówienie problematyki zarządzania błędami (bugs) w projekcie – raportowanie błędów, analiza, wykonywanie i raportowanie poprawek, integracja i ponowne testowanie, ustalanie priorytetów.

Uwzględnienie nie tylko wewnętrznych procesów zarządzania jakością w firmie, ale także zarządzanie jakością w pracy z klientem zewnętrznym oraz zewnętrznym dostawcą komponentów, a więc metody i narzędzia komunikacji, podział odpowiedzialności pomiędzy zespoły, negocjowanie.

Nauka opisywania na czym polega zarządzanie jakością w projekcie informatycznym oraz wskazywania jego kluczowych elementy.

Nauka omawiania podstawowych technik testowania oprogramowania.

Nauka opisywania metod raportowania błędów oraz zarządzania nimi w projekcie.

Nauka identyfikowania potencjalnych problemów związanych z procesem integracji oprogramowania.

Nauka opracowywania podstawowego planu zarządzania jakością w typowym projekcie informatycznym.

Program

  • Czym jest jakość?
  • Jakość w projekcie IT
  • Proces planowania i zapewniania jakości w projekcie IT
  • Cykl życia projektu i problemy jakości
  • Popularne techniki i narzędzia testowania w różnych cyklach życia projektu
  • Smoke-tests
  • Testy regresji
  • Black-box / White-box
  • Field-tests
  • Testowanie automatycznie
  • Testy unitarne
  • Testy funkcjonalne
  • Testy wydajnościowe
  • Testy stabilnościowe
  • Testy akceptacyjne
  • Problemy powtarzalności testów
  • Planowanie testów
  • Dokumentacja a jakość
  • Specyfikacja systemu
  • Błędy specyfikacji
  • Dokumentowanie testów i wyników
  • Problemy z komponentami zewnętrznych dostawców
  • Komponenty współtworzone
  • Błędy środowiska produkcyjnego
  • Zarządzanie błędami w projekcie IT
  • Typowe problemy
  • Priorytetyzowanie
  • Planowanie i szacowanie
  • Odpowiedzialność zespołów i podział kompetencji

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.