Zarządzanie jakością w projektach IT
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: PM/QAIT
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie adresowane jest do kierowników projektów oraz wszystkich, którzy na co dzień zajmują się jakością w projektach IT (inżynierowie, testerzy)
Zainteresowane szkoleniem będą również osoby chcące bliżej poznać problematykę zarządzania jakością - kierownicy zespołów, architekci, marketingowcy, itd
WYMAGANIA
Uczestnicy powinni mieć ogólne pojęcie na temat zarządzania projektami informatycznymi
ZALETY
Mocną stroną szkolenia jest bardzo praktycznie ujęcie tematu
Pokazane zostaną rozwiązania przyjęte w duży firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania
Pokazana będzie krytyczna analiza takich rozwiązań, wskazane zostaną mocne i słabe strony
Uczestnicy szkolenia będą mogli dobrać odpowiednie metody i narzędzia do swojej, konkretnej sytuacji projektowej
Cele szkolenia
Omówienie dobrych praktyk, metod, wykorzystywanych narzędzi w zarządzaniu jakością
Pokazanie na praktycznych przykładach różnych metod i podejścia do testowania - smoke-testy, testy regresji, testy automatyczne, black-box testy, white-box testy, testy akceptacyjne, itd
Omówienie procesu planowania zarządzania jakością, planowania cykli testowych, planowania scenariuszy testowych, planowania wersji
Omówienie problematyki zarządzania błędami (bugs) w projekcie - raportowanie błędów, analiza, wykonywanie i raportowanie poprawek, integracja i ponowne testowanie, ustalanie priorytetów
Uwzględnienie nie tylko wewnętrznych procesów zarządzania jakością w firmie, ale także zarządzanie jakością w pracy z klientem zewnętrznym oraz zewnętrznym dostawcą komponentów, a więc metody i narzędzia komunikacji, podział odpowiedzialności pomiędzy zespoły, negocjowanie
Nauka opisywania na czym polega zarządzanie jakością w projekcie informatycznym oraz wskazywania jego kluczowych elementy
Nauka omawiania podstawowych technik testowania oprogramowania
Nauka opisywania metod raportowania błędów oraz zarządzania nimi w projekcie
Nauka identyfikowania potencjalnych problemów związanych z procesem integracji oprogramowania
Nauka opracowywania podstawowego planu zarządzania jakością w typowym projekcie informatycznym
Program
Planowanie zarządzania jakością
- Czym jest jakość?
- Jakość w projekcie IT
- Proces planowania i zapewniania jakości w projekcie IT
- Cykl życia projektu i problemy jakości
Testowanie
- Popularne techniki i narzędzia testowania w różnych cyklach życia projektu
- Smoke-tests
- Testy regresji
- Black-box/White-box
- Field-tests
- Testowanie automatycznie
- Testy unitarne
- Testy funkcjonalne
- Testy wydajnościowe
- Testy stabilnościowe
- Testy akceptacyjne
- Problemy powtarzalności testów
- Planowanie testów
Dokumentacja
- Dokumentacja a jakość
- Specyfikacja systemu
- Błędy specyfikacji
- Dokumentowanie testów i wyników
Komponenty zewnętrzne
- Problemy z komponentami zewnętrznych dostawców
- Komponenty współtworzone
- Błędy środowiska produkcyjnego
Zarządzanie błędami
- Zarządzanie błędami w projekcie IT
- Typowe problemy
- Priorytetyzowanie
- Planowanie i szacowanie
- Odpowiedzialność zespołów i podział kompetencji
Popularne narzędzia zarządzania błędami
