Zarządzanie portfelem inicjatyw biznesowych - holistyczne spojrzenie na zmiany w IT

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: ZPIB

# business

# portfolio

Autor szkolenia:
Martin Daliga

O szkoleniu

DLA KOGO?

Menedżerowie odpowiedzialni za testowanie, rozwój oprogramowania i utrzymanie systemów IT

WYMAGANIA

ZALETY

Przedstawia techniki i narzędzia zarządzania portfelem projektów, które pozwolą na budowę portfela projektów w organizacjach z punktu widzenia celów biznesowych.

Zastosowanie zasad efektywnego wyboru i skutecznej realizacji zbioru projektów

Zastosowania w praktyce łączenia odpowiedzialności biznesowej z projektową.

Tworzenia i zarządzania inicjatyw projektowych i lepszej ich integracji.

Przedstawienie procesów zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w kontekście organizacji.

Poznanie roli Biura Zarządzania Portfelem i umiejętność wyboru zakresu usług, które powinny być świadczone w organizacji przez PMO.

Omówienie problemów i wyzwań związanych wdrożeniem procesu Zarządzania Portfelem Projektów i Biura Zarządzania Portfelem w organizacji.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z teorią i praktyką zarządzania portfelem inicjatyw prowadzonych w warunkach niepewności i wdrożenia zasad optymalizacji procesów IT, tak aby finalnie sprostać oczekiwaniom użytkowników końcowych.

W szczególności uczestnicy nauczą się zarządzać portfelem łącząc podejście klasyczne i zwinne do zarządzania projektem lub programem transformacyjnych zmian IT.

Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i procesami IT.

Wypracowanie zasad i reguł pracy zespołowej poprzez czytelne zdefiniowanie odpowiedzialności i uprawnień decyzyjnych dla poszczególnych ról z zespole projektowym, programowym i portfela.

Koncentracja na korzyściach i wymianie doświadczeń zmierzających do osiągnięcia zaplanowanych wyników efektywności, zwiększenia satysfakcji klientów, poprawy terminowości zaplanowanych działań.

Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać realizując projekty lub w nich uczestnicząc, ale również podejmować proaktywne działania optymalizacyjne wykorzystując świadomie równe techniki Agile do optymalizacji procesów.

Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.

Program

  • Procesy a projekty w organizacji IT.
  • Rola zarządzania portfelem projektów w zarządzaniu firmą IT.
  • Powiązanie portfela ze strategią organizacji
  • Plan Zarządzania Portfelem
  • Identyfikacja komponentów portfela
  • Wybór i wymiarowanie kryteriów oceny komponentów portfela
  • Priorytetyzacja projektów
  • Budowanie systemu metryk efektywności portfela
  • Przygotowanie
  • Kategoryzacja
  • Identyfikacja
  • Planowanie
  • Ocena
  • Selekcja
  • Priorytetyzacja
  • Równoważenie
  • Uruchamianie
    • Autoryzacja
  • Akceptacja
  • Kapitalizacja
    • Raportowanie
  • Przeglądanie
  • Nadzorowanie wykorzystania efektów projektów
  • Równoważenie i optymalizacja portfela projektów
  • Zarządzanie podażą i popytem - analiza zapotrzebowania i dostępności zasobów
  • Zarządzanie wartością portfela - analiza kosztów i korzyści projektowych
  • Zarzadzanie ryzykiem portfela
  • Zarządzanie strategiczną zmianą
  • Monitorowanie zgodności celów projektów ze zgodnością celów biznesowych organizacji.
  • Potrzeba zmian w filozofii zarządzania projektami?
  • Struktura i założenia projektu adaptacyjnego.
  • Kiedy warto zarządzać adaptacyjnie z uwzględnieniem relacji biznesowych Klient – Dostawca.
  • Podstawowe wartości adaptacyjne.
  • Planowanie i kontrola.
  • Wytwarzanie a zapewnienie zgodności z wymogami formalnymi.
  • Progresywna redukcja ryzyka.
  • Wytwarzanie wcześniejszych korzyści.
  • Zasady i praktyki.
  • Ramy strukturalne procesu adaptacyjnego.
  • Faza 1: Tworzenie wizji.
  • Faza 2: Planowanie adaptacyjne.
  • Faza 3: Eksploracja.
  • Faza 4: Adaptacja.
  • Faza 5: Zamknięcie projektu.
  • Praktyki adaptacyjne.
  • Identyfikacja ograniczeń w projekcie.
  • Planowanie w warunkach niepewności: plan iteracji, inkrementalne dostarczanie funkcjonalności.
  • Planowanie zadań a planowanie funkcjonalności.
  • Samoorganizacja i samodyscyplina zespołu projektowego.
  • Rola kierownika w projektach zarządzanych adaptacyjnie.
  • Budowanie kultury odpowiedzialności.
  • Utrzymywanie niskiego koszt zmian.
  • Zdolność zespołu do adaptacji.

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.