System zarządzania ciągłością działania

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: BCP

POZIOM SZKOLENIA:

# business

Najbliższy termin:

10 marca 2021

1950 PLN netto + 23% VAT

  • zdalne

ZDALNE

W CENIE

  • 2 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% dofinansowania na szkolenie? Dowiedz się jak »

Oferta dla firm

Dostosuj zakres, czas i miejsce szkolenia do potrzeb Twojego zespołu. Uzyskaj indywidualną wycenę szkolenia dla grupy.

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Cena / os

10

marca

Zdalne,

1950 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

10

marca

Lokalizacja

Zdalne,

Cena / os

1950 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

WYMAGANIA

ZALETY

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją

Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnych warsztatów

Cele szkolenia

Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej istoty, celu oraz procesu zarządzania jakością

Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej wdrożenia planów ciągłości działania

Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej przeprowadzania analiz wymagań biznesowych oraz sposobów pozyskiwania informacji w zakresie wymagań

Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zarządzania ryzykiem związanym z utratą dostępności zasobów niezbędnych do realizacji procesów biznesowych

Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zarządzania w sytuacji kryzysowej

Program

  • Zarządzanie kryzysowe: reagowanie i postępowanie w sytuacji kryzysowej
  • Dostosowanie Planu Ciągłości Działania do wymagań rynkowych i rozwoju zdolności firm do przywracania ciągłości działania
  • Wyzwania efektywnego testowania planu w organizacji
  • Planowanie i realizacja testów oraz raportowanie wyników
  • Normy opisujące system zarządzania ciągłością działania (Business Continuity Management System)
  • Zbieżność budowy ISO 22301 z wymaganiami prawnymi i regulacjami branżowymi
  • Korzyści wynikające z wdrożenia systemu BCMS
  • Podstawowe terminy i definicje związane z system BCMS
  • BCMS a cykl zarządzania jakością PDCA
  • Roadmapa działań wdrożenia systemu ciągłości działania (podejście TOP-DWOWN)
  • Przesłanki organizacyjne i artefakty projektu wdrożeniowego
  • Analiza istniejącej sytuacji (GAP Analysis - analiza luk zabezpieczeń)
  • Budowanie scenariuszy sytuacji kryzysowych
  • Opracowywanie strategii postępowania na poziomie strategicznym, operacyjnym
  • Przykłady międzynarodowych standardów i modeli zarządzania ryzykiem
  • Ocena ryzyka oraz analiza jego wpływu na kluczowe procesy biznesowe (ang. Business Impact Analysis)
  • Identyfikacja ryzyk w odniesieniu do aktywów organizacji i odniesienie analizy do działań wdrożeniowych zabezpieczeń systemu BCM
  • Zagrożenia zewnętrzne i wewnętrzne
  • Zagrożenia bezpośrednie i pośrednie
  • Techniki szacowania strat
    • Brainstorming - burza mózgów
    • Synektyka
    • Morfologia
    • Technika delficka
    • Porównania analogii
    • Metoda Crawforda
    • Analiza drzew decyzyjnych
    • Analiza symulacyjna Monte Carlo
    • Metody scenariuszowe
    • Lista zagrożeń
    • Mapa zakłóceń
  • Strategia Tolerowania
  • Strategia Monitorowania
  • Strategia Zapobiegania
  • Strategia Planu Ciągłości Działania
  • Polityka tolerowania zakłóceń
  • Polityka monitorowania zakłóceń
  • Polityka zapobiegania zakłóceniom
  • Polityka Planu Ciągłości Działania
  • Określenie zakresu i celów systemu BCMS
  • Polityka Ciągłości Działania
  • Kompetencje pracowników BCM
  • Osadzenie BCMS w kulturze organizacji
  • Zrozumienie organizacji (przegląd zagadnień z I dnia warsztatów)
  • Identyfikacja kluczowych procesów/linii biznesowych
  • Określenie zagrożeń ciągłości działania i ich wpływów
  • Szacowanie ryzyka
  • Działania zmniejszające ryzyko
  • Określenie strategii BCM
  • Opracowanie i wdrożenie reakcji BCM
  • Struktura reakcji na zdarzenie
  • Plany zarządzania zdarzeniem (IMP) oraz Plany Ciągłości Biznesowej (BCP)
  • Dokumentacja systemu zarządzania ciągłością działania
  • Stałe monitorowanie poziomu ryzyka (KRI)
  • Cykliczne przeglądy aktualności i adekwatności BCMS
  • Audyty wewnętrzne
  • Przeglądy kierownictwa odnośnie skuteczności systemu BCMS
  • Podejmowanie działań korygujących i zapobiegawczych w kontekście zabezpieczania systemów

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.