Szkolenie: Współpraca w hybrydowych i rozproszonych zespołach IT
Szkolenie „Współpraca w hybrydowych i rozproszonych zespołach IT” to praktyczny warsztat zaprojektowany z myślą o zespołach IT pracujących w modelu zdalnym lub hybrydowym. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się i współpracować w rozproszonym środowisku – zarówno wewnątrz zespołu, jak i z interesariuszami projektów. Przeanalizują najczęstsze wyzwania związane z efektywnością, organizacją pracy, zaufaniem i współodpowiedzialnością. Poznają techniki zwiększające efektywność osobistą i zespołową, sposoby prowadzenia spotkań, które mają sens oraz zasady jasnej i precyzyjnej komunikacji. Nauczą się budować zasady współpracy, dawać i odbierać konstruktywny feedback oraz reagować na sytuacje trudne i konflikty. Szkolenie ma formę warsztatową – pracujemy na realnych przykładach i sytuacjach z życia zawodowego uczestników.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:KZHR/BIZ
Współpraca w hybrydowych i rozproszonych zespołach IT
Cele szkolenia
Poznanie zasad jasnej i precyzyjnej komunikacji – w zespołach technicznych oraz w kontaktach z interesariuszami nietechnicznymi, z uwzględnieniem doboru kanału komunikacji (pisemna vs. ustna)
Nabycie wiedzy, jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole rozproszonym – poprzez rytuały, obecność psychologiczną, strukturę spotkań i świadome budowanie relacji
Nauka stosowania technik wspierających efektywność osobistą i zespołową – w szczególności w kontekście pracy asynchronicznej, priorytetyzacji i zarządzania czasem
Rozwinięcie umiejętności ustalania zasad współpracy w zespole – w tym tworzenia kontraktu zespołowego i instrukcji „jak ze mną pracować”, a także reagowania na łamanie ustaleń
Zdobycie praktycznych narzędzi do konstruktywnego feedbacku i reagowania na sytuacje trudne – w środowisku zdalnym, z uwzględnieniem różnic między korektą techniczną a informacją o stylu współpracy
Dla kogo?
Liderów i członków zespołów projektowych
Menadżerów i specjaliści prowadzący spotkania zespołów i grup roboczych
Scrum Masterów, analityków, architektów, developerów, Product Ownerów
Zalety
Nabycie umiejętności budowania i wzmacniania zaufania w zespołach pracujących w różnych modelach (zdalnie i hybrydowo)
Poznanie dobrych praktyk wspierających efektywną komunikację – synchroniczną i asynchroniczną
Poznanie technik i przykładów komunikatów, które wspierają współpracę, oraz tych, które ją osłabiają
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak zwiększyć własną efektywność i nie tracić z oczu celów zespołowych w pracy zdalnej
Nauka jak projektować i prowadzić spotkania, które mają sens – z jasnym celem, strukturą i rezultatem
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Fundamenty efektywnej współpracy w środowisku rozproszonym i hybrydowym
Mapowanie realiów pracy zespołów rozproszonych i hybrydowych
Główne wyzwania w codziennej współpracy z perspektywy różnych ról pełnionych w zespole
Identyfikacja czynników sukcesu i czynników utrudniających współpracę
Budowanie zaufania w zespołach rozproszonych i hybrydowych
Dynamika grupy i etapy rozwoju zespołu
Psychologiczna obecność i zaufanie w zespołach zdalnych – jak się buduje, jak się traci
Rola rytuałów zespołowych, spotkań cyklicznych i przestrzeni nieformalnej
Jak budować relacje i zaufanie w zespole pracującym całkowicie zdalnie, a jak pracującym hybrydowo
Jasna komunikacja w zespole IT oraz z interesariuszami projektów
Komunikacja pisemna vs. ustna – kiedy i jak z nich korzystać
Jakie komunikaty budują współpracę, a jakie ją utrudniają
Techniki precyzyjnego formułowania komunikatów
Jak wyjaśniać techniczne zagadnienia nietechnicznym odbiorcom
Efektywność osobista a efektywność zespołowa
Różnica między produktywnością a efektywnością
Multitasking – jak unikać rozproszeń i nie tracić z oczu celu
Techniki wspierające efektywność osobistą
Techniki wspierające efektywność zespołową
Efektywne spotkania zespołowe w kontekście zdalnym i stacjonarnym
Rodzaje spotkań i ich cele
Błędy, jakich warto unikać
Praktyki, jakie warto wprowadzić
Redesign spotkania – spotkanie, które wnosi wartość
Feedback i konstruktywna krytyka
Trudności w dawaniu i przyjmowaniu feedbacku na odległość
Jak pokonać opór i trudności
Różnica między korektą techniczną, a informacją zwrotną o stylu współpracy
Techniki i dobre praktyki udzielania i odbierania feedbacku online
Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Źródła napięć w zespołach zdalnych i hybrydowych
Sygnały konfliktu na odległość – jak je rozpoznać i zareagować
Strategie reagowania na trudne sytuacje we współpracy
Prewencja sytuacji trudnych i konfliktowych
Ustalanie zasad współpracy
Kontrakt zespołowy – czy warto?
Na co umówić się w zespole
Jak reagować na łamanie wspólnie ustalonych zasad
Zespołowa instrukcja obsługi – „jak ze mną pracować”
Wybrane opinie
Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi