Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Komunikacja interpersonalna w zespołach IT

Szkolenie "Komunikacja interpersonalna w zespołach IT" zostało stworzone z myślą o specyfice pracy w IT, gdzie precyzyjne porozumienie ma kluczowe znaczenie dla efektywnej współpracy. Uczestnicy poznają konkretne techniki formułowania zrozumiałych komunikatów, aktywnego słuchania oraz dopasowywania przekazu do różnych odbiorców – zarówno w zespole, jak i poza nim. Przećwiczą sposoby jasnego ustalania oczekiwań, komunikowania ograniczeń i udzielania informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach. Szkolenie pomaga zwiększyć skuteczność komunikacyjną, ograniczyć nieporozumienia i budować kulturę współpracy w zespole projektowym.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:KINTR/BIZ

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

7 sierpnia
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

9 października
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2150 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Komunikacja interpersonalna w zespołach IT

Cele szkolenia

  • Identyfikacja głównych barier komunikacyjnych w środowisku IT – zarówno w pracy zespołowej, jak i w kontaktach z klientem wewnętrznym i zewnętrznym, z uwzględnieniem najczęstszych problemów komunikacyjnych w zespołach IT

  • Nauka, jak formułować jasne, zrozumiałe i precyzyjne komunikaty dopasowane do odbiorcy – także nietechnicznego, zgodnie z technikami skutecznej komunikacji w IT

  • Przećwiczenie techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowanie, pytania otwarte i zamknięte) oraz umiejętność ich praktycznego wykorzystania w codziennych rozmowach, spotkaniach i komunikacji pisemnej w zespołach IT

  • Rozwinięcie umiejętności przekazywania trudnych informacji oraz komunikowania ograniczeń w sposób profesjonalny i zorientowany na współpracę, m.in. poprzez język rozwiązań, rekomendacje i bramki decyzyjne, czyli skuteczną komunikację ograniczeń w zespołach IT

  • Przećwiczenie wybranych technik udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, zgodnie ze sprawdzonymi modelami feedbacku w IT


Dla kogo?

  • Liderów i menedżerów zespołów projektowych pracujący w branży IT

  • Członków zespołów projektowych pracujący w branży IT

  • Scrum Masterów, analityków, architektów, developerów, testerów, Product Ownerów


Zalety

  • Identyfikacja najczęstszych trudności komunikacyjnych w zespołach IT oraz zdobycie wiedzy, jak przeciwdziałać im w codziennej współpracy zespołowej i z klientem

  • Nauka formułowania jasnych, zrozumiałych i precyzyjnych komunikatów, również dla odbiorców nietechnicznych w projektach IT

  • Poznanie i praktyczne przećwiczenie technik aktywnego słuchania, z zastosowaniem w kontekście zawodowym w branży IT

  • Umiejętność prowadzenia rozmów o ograniczeniach bez języka „nie da się” oraz proponowania realnych rozwiązań, wspierających efektywną komunikację w zespołach IT

  • Zdobycie wiedzy na temat sprawdzonych modeli i technik udzielania informacji zwrotnej dostosowanych do środowiska IT


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Fundamenty skutecznej komunikacji w IT

  • Kodowanie, dekodowanie i filtrowanie informacji – model R. Jacobsona

  • Specyfika komunikacji w zespołach IT

  • Perspektywa nadawcy i perspektywa odbiorcy w kontekście współpracy w zespole projektowym i współpracy z klientem

Diagnoza wyzwań komunikacyjnych

  • Identyfikacja najczęstszych problemów komunikacyjnych pojawiających się w zespołach IT

  • Zachowania i postawy utrudniające skuteczną komunikację i współpracę

  • Konsekwencje słabej komunikacji – na poziomie zespołu i we współpracy z biznesem

Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna

Jasny i zrozumiały przekaz – techniki precyzyjnego formułowania komunikatów

  • Różne style komunikacji i różne potrzeby

  • Kwadrat komunikacyjny von Thuna – jak to, co mówimy, może być odbierane

  • Komunikacja nastawiona na odbiorcę – kim jest obiorca komunikatu i czego potrzebuje

  • Jak mówić, żeby być zrozumianym

Aktywne słuchanie

  • Czym jest aktywne słuchanie

  • Techniki aktywnego słuchania (parafraza, precyzowanie, podsumowywanie)

  • Pytania otwarte i zamknięte – kiedy z nich korzystać i jakich błędów unikać

Komunikaty zamykające i otwierające na współpracę - co zamiast „nie da się”

  • Komunikacja ograniczeń w zespole, do przełożonego, lidera projektu, klienta, sponsora projektu

  • Język rozwiązań

  • Rekomendacje i bramki decyzyjne

Precyzowanie oczekiwań i zasad współpracy

  • Precyzowanie ustaleń – przydatne techniki

  • Najczęściej popełniane błędy

  • Zasady współpracy, które warto wdrożyć

Feedback i trudne rozmowy w zespołach IT

  • Kiedy, komu i jak udzielać informacji zwrotnej

  • Czego dotyczy informacja zwrotna

  • Konstruktywna krytyka i pochwała

  • Techniki udzielania informacji zwrotnej w praktyce (FUKO, SSC, DESC)

  • Profesjonalna reakcja na trudną informację zwrotną

Autorem szkolenia jest Agata Brataniec

Trenerka biznesu, facylitatorka, konsultantka, moderatorka Design Thinking, menedżerka. Założycielka przestrzeni rozwojowej Powiew Możliwości. Dzieli się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywała w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspiera organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę. Wspiera na drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły.…

Wybrane opinie

Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi

4.8
Ikona podpowiedziŚrednia ocen Sages w serwisie Google Ocena pochodzi ze średniej ocen Sages w serwisie Google i nie jest weryfikowana

20.03.2025

Uczestnik szkoleniaProjektowanie modeli domen z wykorzystaniem Domain-Driven Design i Event Storming

Wojciech Pyszko

Nawiązywało do przypadków bliskich naszemu biznesowi

Więcej opinii