Podejście produktowe w wytwarzaniu oprogramowania
LICZBA DNI: 3 (24h)
KOD KURSU: PROD
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie w sposób przekrojowy pokazuje z różnych perspektyw - członka Zespołu, Product Ownera oraz managera - na czym polega praca nad produktem i czym różni się ona od pracy projektowej
Dla każdej z tych ról pokazane i przećwiczone jest, które czynniki wpływają na to, aby praca nad rozwojem produktu - od pomysłu do jego realizacji - była możliwie jak najkrótsza i prezentowała jakość akceptowaną przez odbiorcę
Szkolenie przeznaczone jest również dla osób, które w najbliższej przyszłości mają rozpocząć pracę nad produktem w którejkolwiek z w/w ról
WYMAGANIA
W szkoleniu mogą uczestniczyć zarówno programiści jak i ludzie związani z wytwarzaniem produktu - Product Owner/Product Manager
Umiejętności programistyczne są dodatkowym atutem, aczkolwiek nie są wymaganiem koniecznym do uczestnictwa w szkoleniu
Cele szkolenia
Zrozumienie pełnego procesu wytwarzania produktu - zaczynając od naszkicowania początkowej koncepcji, sformułowania wymagań, przedstawienia ich zespołowi, realizacji, a skończywszy na jego wdrożeniu na środowisko produkcyjne; potrafić umiejscowić siebie w tym procesie
Identyfikowanie tzw. “wąskiego gardła” w procesie wytwarzania produktu i podejmowanie próby ich eliminacji za pomocą poznanych narzędzi
Poznanie wachlarzu narzędzi na każdym etapie i umiejętność ich zastosowania w odpowiednim kontekście (np. odpowiednie formułowanie User Stories, “zwinne” release’y)
Poprawne i efektywne komunikowanie się z przedstawicielami innych ról
Program
Wprowadzenie
- Różnice między podejściem projektowym a produktowym w wytwarzaniu oprogramowania
Definiowanie wymagań w duchu BDD
- Czym jest BDD?
- Podstawy BDD
- Jak pisać historyjki (stories)?
- BDD w praktyce
- Cucumber
- Geb
- WebDriver lub Selenium IDE
Architektura systemu sprzyjająca łatwym release’om i deploymentom
Continuous Integration i Continuous Deployment z wykorzystaniem Jenkins
Release’y
- Polityka release’ów
- Automatyzacja release’ów
- Architektura środowiska produkcyjnego na przykładzie paradygmatu blue-green deployment
Scrum
- Wprowadzenie
- Rola Product Ownera
- Symulacja LEGO 4 SCRUM (by Alexey Krivitsky)
- Dyskusja
Kanban
- Podstawy
- Identyfikacja “wąskich gardeł”
- WIP
- Dyskusja
DevOps
- Wprowadzenie
- Zasady
- Metody
- Praktyki
- Dyskusja
