Podejście produktowe w wytwarzaniu oprogramowania
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:PROD
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Podejście produktowe w wytwarzaniu oprogramowania
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie w sposób przekrojowy pokazuje z różnych perspektyw - członka Zespołu, Product Ownera oraz managera - na czym polega praca nad produktem i czym różni się ona od pracy projektowej
- Dla każdej z tych ról pokazane i przećwiczone jest, które czynniki wpływają na to, aby praca nad rozwojem produktu - od pomysłu do jego realizacji - była możliwie jak najkrótsza i prezentowała jakość akceptowaną przez odbiorcę
- Szkolenie przeznaczone jest również dla osób, które w najbliższej przyszłości mają rozpocząć pracę nad produktem w którejkolwiek z w/w ról
Wymagania
- W szkoleniu mogą uczestniczyć zarówno programiści jak i ludzie związani z wytwarzaniem produktu - Product Owner/Product Manager
- Umiejętności programistyczne są dodatkowym atutem, aczkolwiek nie są wymaganiem koniecznym do uczestnictwa w szkoleniu
Zalety
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zrozumienie pełnego procesu wytwarzania produktu - zaczynając od naszkicowania początkowej koncepcji, sformułowania wymagań, przedstawienia ich zespołowi, realizacji, a skończywszy na jego wdrożeniu na środowisko produkcyjne; potrafić umiejscowić siebie w tym procesie
- Identyfikowanie tzw. “wąskiego gardła” w procesie wytwarzania produktu i podejmowanie próby ich eliminacji za pomocą poznanych narzędzi
- Poznanie wachlarzu narzędzi na każdym etapie i umiejętność ich zastosowania w odpowiednim kontekście (np. odpowiednie formułowanie User Stories, “zwinne” release’y)
- Poprawne i efektywne komunikowanie się z przedstawicielami innych ról
Program
Wprowadzenie
- Różnice między podejściem projektowym a produktowym w wytwarzaniu oprogramowania
Definiowanie wymagań w duchu BDD
- Czym jest BDD?
- Podstawy BDD
- Jak pisać historyjki (stories)?
- BDD w praktyce
Architektura systemu sprzyjająca łatwym release’om i deploymentom
Continuous Integration i Continuous Deployment z wykorzystaniem Jenkins
Release’y
- Polityka release’ów
- Automatyzacja release’ów
- Architektura środowiska produkcyjnego na przykładzie paradygmatu blue-green deployment
Scrum
- Wprowadzenie
- Rola Product Ownera
- Symulacja LEGO 4 SCRUM (by Alexey Krivitsky)
- Dyskusja
Kanban
- Podstawy
- Identyfikacja “wąskich gardeł”
- WIP
- Dyskusja
DevOps
- Wprowadzenie
- Zasady
- Metody
- Praktyki
- Dyskusja