Szkolenie dostępne na zamówienie
Tworzenie interfejsu użytkownika w grach komputerowych
Zasady projektowania interfejsu użytkownika w grach komputerowych
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Poziom zaawansowania:
Kod kursu:GD/UI
Tworzenie interfejsu użytkownika w grach komputerowych
Cele szkolenia
- Tworzenie interfejsu użytkownika w grach komputerowych
- Omówienie różnic wynikających z platformy na którą projektowany będzie interfejs
- Zasady jakie panują przy projektowaniu okien interfejsu, jak należy przedstawiać animacje przechodzenia okien oraz jak utrzymywać czystość w prezentacji informacji
- Zaprojektowanie kilka user interface’ów do różnych typów gier, aby w pełni zrozumieć jakie funkcje powinny one spełniać
Dla kogo?
- Szkolenie zostało zaprojektowane dla osób które chciałyby pozyskać lub poszerzyć swoją wiedzę w kreowaniu interfejsu użytkownika dla dynamicznego medium jakim są gry komputerowe
Zalety
- Każdy z uczestników stworzy kilka interaktywnych interfejsów do gier na podstawie wiedzy zdobytej w części teoretycznej tego szkolenia
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
- Podstawowa znajomość gier komputerowych
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Rola interfejsu użytkownika
- Czym jest user interface
- Komunikacja z użytkownikiem
- Rodzaje interfejsów
- Design pod UX
Tworzenie dobrego UI
- Analiza rynku
- Czystość interfejsu
- Less is more
- Minimalna ilość akcji
Animowanie UI
- Typy animacji
- Czasy animacji
- Kierowanie wzroku użytkownika za pomocą animacji
Interface na różnych platformach
- Interface obsługiwany myszką
- Interface obsługiwany gamepadem
- Interface obs ługiwany ekranem dotykowym
Projektowanie interfejsów
- Window vs Pop-up
- Flowcharts
Tworzenie UI w silniku Unity
- Canvas
- Skalowanie canvasów
- Buttons
- Toggles
- Layouts
- Scroll Lists
- Masks