Tworzenie gier z wykorzystaniem Unity
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:GD/UNITY
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Tworzenie gier z wykorzystaniem Unity
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie jest adresowane do osób, które chcą tworzyć gry i aplikacje komputerowe, przeglądarkowe lub na platformy mobilne, takie jak tablet czy telefon
- Szkolenie skierowane jest w szczególności do programistów, designerów oraz artystów, którzy chcą realizować swoje projekty w prosty i szybki sposób przy pomocy silnika Unity
Wymagania
- Od uczestników wymagana jest znajomość programowania zorientowanego obiektowo oraz podstaw obliczeń na wektorach
- Mile widziana jest znajomość języka C#
Zalety
- Program ukierunkowany jest na szybkie oraz przystępne przyswojenie całego wachlarza możliwości jaki oferuje środowisko Unity 5
- Uczestnik zdobędzie umiejętności pozwalające na samodzielne tworzenie gier 2d i 3d, a także interaktywnych aplikacji w środowisku trójwymiarowym
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zdobycie wiedzy pozwalającej na swobodne posługiwanie się silnikiem Unity, tworzenie wirtualnej scenerii, elementów rozgrywki oraz ergonomicznych interfejsów użytkownika
- Możliwe jest wydłużenie czasu trwania szkolenia w celu zgłębienia konkretnych elementów silnika, lub skupienie się na określonej tematyce
Program
Wstęp
- Wprowadzenie do środowiska Unity
- Zastosowania Unity
- Zalety oraz wady
Podstawy
- Omówienie interfejsu
- Ustawianie obiektów na scenie
- Używanie gotowych assetów
- Budowanie projektu
Tworzenie sceny
- Obiekty
- Komponenty
- Prefaby
- Oświetlenie
- Ustawienia kamery
Skryptowanie
- Tworzenie własnych komponentów
- Instancjonowanie prefabów
- Wykorzystanie inputu od użytkownika
- Przesuwanie obiektów ze skryptu
Stworzenie prostej rozgrywki
Struktura projektu
- Dedykowane nazwy folderów
- Folder zasobów
Integracja projektu z systemem kontroli wersji
Rozszerzanie Edytora
- Editor Windows
- Property Drawers
- Custom Editors
Komunikacja sieciowa
- Network View
Grafika
- Zaawansowane techniki oświetlenia
- Zaawansowane wykorzystanie kamery
- Materiały
- Narzędzie edycji terenu
- Systemy cząsteczkowe
- Reflection probes
- Postprocessing
Fizyka
- Rigidbody
- Colliders
- Joints
- Materiały fizyczne
- Skryptowanie z wykorzystaniem fizyki
Dźwięk
- Import dźwięku
- Audio Mixer
Animacje
- Nagrywanie animacji w Unity
- Import animacji
- Mecanim
- Eventy
Tworzenie interfejsu użytkownika
- Tworzenie elementów interaktywnych
- Animacje
- RichText
System nawigacji
- Navmesh
- Wyszukiwanie ścieżki
- Podążanie po ścieżce