Tworzenie gier Top-Down w silniku Unity
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:GD/TPD
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Tworzenie gier Top-Down w silniku Unity
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych na konsole i komputery z gatunku top-down
Wymagania
- Podstawowa znajomość języka C#
Zalety
- Na szkoleniu każdy z uczestników będzie miał szansę stworzyć własną grę z gatunku top-down na bazie własnego autorskiego pomysłu wykorzystując wiedzę zdobytą w części teoretycznej tego szkolenia
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Stworzenie własnej gry z gatunku top-down
- Metody wykorzystywane podczas kreowania gier z tego gatunku
- Sterowanie postacią, obsługa kamery i komunikowanie się z otoczeniem gry
- Różnica między tworzeniem doświadczenia na podstawie kontrolera gracza: od klawiatury i myszki, przez konsolowe pady na ekranie dotykowym kończąc
Program
Analiza rynku
- Trendy w grach top-down
- Oczekiwania graczy
Wprowadzenie do silnika Unity
Kontrolowanie postaci
- Obsługa klawiatury i myszki
- Obsługa gamepada
- Obsługa ekranu dotykowego
Kamera w grach top-down
- Interpolacja liniowa pozycji
- Odchylenie w kierunku wzroku postaci
- Points of Interest
- Zoom-in/Zoom-out
- Screenshake
Level Design
- Kolizja ze światem
- Zadaszone pomieszczenia
- Duże obszary
Przeciwnicy w grach top-down
- Nawigacja po świecie
- Jak być „fair” wobec gracza
- Walka z przeciwnikami
Interakcja z otoczeniem
- Aktywowanie przedmiotów
- Proximity triggers
- Raycasting