Szkolenie dostępne na zamówienie

Tworzenie gier FPS w silniku Unity

Tworzenie gier komputerowych z gatunku first-person shooter w silniku Unity

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:GD/FPS

unity

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Tworzenie gier FPS w silniku Unity

Cele szkolenia

  • Stworzenie własnej gry z gatunku first person shooter

  • Poprawne tworzenie kontrolera bohatera gracza, nauka obsługi kamery oraz obsługiwanie interakcji ze światem

  • Stworzenie prostej gry z mechaniką strzelania, podnoszenia broni i przechodzenia poziomów


Dla kogo?

  • Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych na konsole i komputery z gatunku first-person shooter


Zalety

  • Szkolenie przeprowadzi każdego uczestnika przez kulisy powstawania gier first person shooter i pozostawi z działającym prototypem gry własnego autorstwa

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa znajomość języka C#


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Analiza rynku gier FPS

  • Gry wysokobudżetowe

  • Gry niezależne

  • FPS na rynku mobilnym

Wprowadzenie do silnika Unity

Kontrolowanie postaci gracza

  • Poruszanie postacią za pomocą klawiatury

  • Poruszanie postacią za pomocą gamepada

  • Poruszanie postacią za pomocą ekranu dotykowego

Obsługa kamery

  • Jak przyczepić kamerę do gracza

  • Kolizja kamery ze światem

  • Efekty kamery w grach FPS

Fizyka w grach FPS

  • Raycasting

  • Strzelanie do celów za pomocą promieni

  • Bronie udające prawdziwą fizykę

Interakcja z otoczeniem

  • Aktywacja przedmiotów

  • Proximity Triggers

  • Przemieszczanie między poziomami

Przeciwnicy w grach FPS

  • Navigation Mesh

  • Proste AI przeciwników

Warsztaty z tworzenia gier FPS

Autorem szkolenia jest Mateusz Kietlinski