Tworzenie dynamicznych map na stronach internetowych z wykorzystaniem OpenLayers

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: OLAYERS

# openlayers

# wfs

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla początkujących programistów chcących zapoznać się z tematyką tworzenia dynamicznych map na stronach internetowych.

WYMAGANIA

Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza w zakresie JavaScript oraz rozeznanie w zakresie tworzenia aplikacji webowych.

Przyswojenie materiału ułatwi elementarna znajomość zagadnień związanych systemami informacji geograficznej.

ZALETY

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z teoretycznymi oraz praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi budowania aplikacji internetowej opartej o interaktywną mapę z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers.

Zdobycie umiejętności dodawania do strony internetowej funkcjonalność dynamicznej mapy.

Nauka korzystania z zewnętrznych formatów zapisu danych przestrzennych.

Nauka obsługi standardów OGC (WMS, WFS) poprzez bibliotekę.

Nauka efektywnego wykorzystywania biblioteki wewnątrz aplikacji webowej.

Zdobycie umiejętności samodzielnego stworzenia aplikacji webowej opartej o dynamiczną mapę.

Program

  • klasy i opcje
  • tryb Base Layer
  • warstwy rastrowe
  • warstwy typu Overlay
  • funkcje domyślne
  • panele klawiszy funkcjonalnych i ich konfiguracja
  • kontrolery mapy
    • poruszanie się po mapie (NavToolbar, Navigation, NavigationHistory, PanPanel, PanZoomBar, ZoomBox, ZoomPanel)
    • obsługa wyświetlanych warstw – LayerSwitcher
    • wprowadzanie nowych obiektów i ich edycja (EditingToolbar, DrawFeature, DragFeature, ModifyFeature, Split, Snapping, SelectFeature)
    • dokonywanie pomiarów na mapie (Measure)
    • pozostałe kontrolery (Scale, ScaleLine, Permalink, Attribution, OverviewMap, KeyboardDefaults)
  • obiekty typu Vector Overlays i Marker Overlays
  • warstwy typu Vector, GML, PointTrack, WFS, Markers, GeoRSS, Text
  • wyświetlanie informacji atrybutowych w oknach typu Popup
  • klasy i obiekty symbolizacji
  • symbolizacja oparta o reguły atrybutowe
  • wykorzystanie mechanizmów SLD
  • metody GET i POST
  • same origin policy i ProxyHost
  • ujednolicenie układów z różnych źródeł – Spherical Mercator
  • transformacje

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.