Testowanie kodu oraz aplikacji Android

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: ANDROID/TEST

POZIOM SZKOLENIA:

# android

# testing

Najbliższy termin:

8 lutego 2021

4300 PLN netto + 23% VAT

  • zdalne

ZDALNE

W CENIE

  • 5 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% dofinansowania na szkolenie? Dowiedz się jak »

Oferta dla firm

Dostosuj zakres, czas i miejsce szkolenia do potrzeb Twojego zespołu. Uzyskaj indywidualną wycenę szkolenia dla grupy.

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Cena / os

8

lutego

Zdalne,

4300 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

8

lutego

Lokalizacja

Zdalne,

Cena / os

4300 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie zaprojektowane jest dla osób pragnących rozpocząć swoją przygodę z testowaniem kodu oraz automatyzacją testów aplikacji mobilnych

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest wiedza z podstaw programowania oraz testowania aplikacji

Mile widziana również będzie podstawowa wiedza na temat platformy Android

ZALETY

Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej

Nacisk kładziony jest przede wszystkim na praktykę oraz samodzielne wykonywanie poszczególnych zadań, by przyswoić maksymalną ilość wiedzy

Cele szkolenia

Dowiemy się jak wykorzystać wzorce projektowe podczas tworzenia testów

Zapoznamy się z technikami pisania testów jednostkowych

Zapoznamy się z technikami pisania automatycznych testów funkcjonalnych przy użyciu frameworku Espresso

Dodatkowo zobaczymy jak testować aplikacje na urządzeniu fizycznym, emulatorze oraz farmie urządzeń

Program

  • Struktura projektu
  • Zasoby aplikacji
  • Podstawowe komponenty aplikacji
  • Definiowanie widoków
  • Praca z emulatorami
  • Dlaczego testy?
  • Rodzaje i poziomy testów (jednostkowe, integracyjne, akceptacyjne)
  • Co to jest test jednostkowy?
  • Możliwości JUnit
  • Pisanie czytelnych asercji przy użyciu biblioteki Truth
  • Testy parametryzowane z wykorzystaniem JUnitParams
  • Wprowadzenie - Dummy Object, Fake Object, Test Stub, Mock Object, Test Spy
  • Zapoznanie z biblioteką Mockito/MockK
  • Koncepcja Dependency Injection
  • DI przy pomocy Dagger-a
  • Konfiguracja testów do podmiany zachowań
  • Struktura klasy testowej
  • Matchers - znajdowanie kontrolek na ekranie aplikacji
  • Actions - wykonywanie akcji na widokach
  • Assertions - walidacja komponentów interfejsu użytkownika
  • Definiowanie własnych Matcherów, Akcji, Asercji
  • Praca z listami
  • Stubowanie i weryfikacja intencji
  • Izolacja testów Widoków, Fragmentów oraz Aktywności
  • Uruchamianie testów na emulatorze i urządzeniu
  • Czym jest Robolectric
  • Testowanie cyklu życia Aktywności
  • Symulowanie zachowań użytkownika
  • Moduły rozszerzające Robolectric
  • Nazewnictwo testów
  • Pisanie przejrzystych, utrzymywalnych testów
  • Organizacja testów
  • Having/when/then
  • Page Object Pattern

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.