Testowanie kodu oraz aplikacji Android

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: ANDROID/TEST

Powiadom
o kolejnych terminach

# android

# testing

Autor szkolenia:
Łukasz Andrzejewski

Autor szkolenia:
Marcin Bąk

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie zaprojektowane jest dla osób pragnących rozpocząć swoją przygodę z testowaniem kodu oraz automatyzacją testów aplikacji mobilnych

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest wiedza z podstaw programowania oraz testowania aplikacji

Mile widziana również będzie podstawowa wiedza na temat platformy Android

ZALETY

Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej

Nacisk kładziony jest przede wszystkim na praktykę oraz samodzielne wykonywanie poszczególnych zadań, by przyswoić maksymalną ilość wiedzy

Cele szkolenia

Dowiemy się jak wykorzystać wzorce projektowe podczas tworzenia testów

Zapoznamy się z technikami pisania testów jednostkowych

Zapoznamy się z technikami pisania automatycznych testów funkcjonalnych przy użyciu frameworku Espresso

Dodatkowo zobaczymy jak testować aplikacje na urządzeniu fizycznym, emulatorze oraz farmie urządzeń

Program

  • Struktura projektu
  • Zasoby aplikacji
  • Podstawowe komponenty aplikacji
  • Definiowanie widoków
  • Praca z emulatorami
  • Dlaczego testy?
  • Rodzaje i poziomy testów (jednostkowe, integracyjne, akceptacyjne)
  • Co to jest test jednostkowy?
  • Możliwości JUnit
  • Pisanie czytelnych asercji przy użyciu biblioteki Truth
  • Testy parametryzowane z wykorzystaniem JUnitParams
  • Wprowadzenie - Dummy Object, Fake Object, Test Stub, Mock Object, Test Spy
  • Zapoznanie z biblioteką Mockito / Mockk
  • Koncepcja Dependency Injection
  • DI przy pomocy Dagger-a
  • Konfiguracja testów do podmiany zachowań
  • Struktura klasy testowej
  • Matchers - znajdowanie kontrolek na ekranie aplikacji
  • Actions - wykonywanie akcji na widokach
  • Assertions - walidacja komponentów interfejsu użytkownika
  • Definiowanie własnych Matcherów, Akcji, Assercji
  • Praca z listami
  • Stubowanie i weryfikacja intencji
  • Izolacja testów Widoków, Fragmentów oraz Aktywności
  • Uruchamianie testów na emulatorze i urządzeniu
  • Czym jest Robolectric
  • Testowanie cyklu życia Aktywności
  • Symulowanie zachowań użytkownika
  • Moduły rozszerzające Robolectric
  • Nazewnictwo testów
  • Pisanie przejrzystych, utrzymywalnych testów
  • Organizacja testów
  • Having / when / then
  • Page Object Pattern

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.