Rozszerzanie edytora Unity
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: GD/UEX
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie jest adresowane do programistów którzy chcieliby nauczyć się tworzyć własne okna edytora Unity, personalizować inspektor i przyspieszyć pracę sobie, grafikom lub designerom pracującym nad projektem
WYMAGANIA
Podstawowa znajomość języka C#
Znajomość silnika Unity
ZALETY
Szkolenie pozwoli każdemu uczestnikowi pozyskać wiedzę potrzebną do profesjonalnego rozbudowywania silnika Unity
Cele szkolenia
Zmusimy silnik Unity do wykonywania wymyślonych przez nas zadań
Za pomocą mechanizmów, które posiada ten silnik stworzymy narzędzia ułatwiające pracę nam, designerom czy też grafikom pracującym w naszym zespole
Stworzymy kilka własnych narzędzi w silniku które będą miały za zadanie wykonać określone zadania
Program
Czym są Unity Extensions
- Dlaczego warto rozbudować edytor
- Jakie możliwości daje nam modyfikacja edytora
- Przyspieszanie pracy zespołu
Rozbudowa inspektora
- Organizacja zmiennych
- Zaawansowane wyświetlanie właściwości
- Zaawansowana edycja zmiennych
- Wywoływanie metod z poziomu inspektora
Tworzenie własnych okien
- Własne okno edytora
- Serializacja assetów
- Komunikacja ze sceną
- Komunikacja z systemem plików
Własne narzędzia do level designu
- Generator poziomów
- Dodawanie różnorodności do sceny
- Masowa podmiana prefabów
- Masowa edycja wielu scen
Obsługa systemu plików
- Dynamiczne wczytywanie plików
- Dynamiczne zapisywanie plików
- Dynamiczne tworzenie bitmap
Warsztaty z rozbudowy edytora Unity
