Rozszerzanie edytora Unity
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:GD/UEX
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Rozszerzanie edytora Unity
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie jest adresowane do programistów którzy chcieliby nauczyć się tworzyć własne okna edytora Unity, personalizować inspektor i przyspieszyć pracę sobie, grafikom lub designerom pracującym nad projektem
Wymagania
- Podstawowa znajomość języka C#
- Znajomość silnika Unity
Zalety
- Szkolenie pozwoli każdemu uczestnikowi pozyskać wiedzę potrzebną do profesjonalnego rozbudowywania silnika Unity
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zmusimy silnik Unity do wykonywania wymyślonych przez nas zadań
- Za pomocą mechanizmów, które posiada ten silnik stworzymy narzędzia ułatwiające pracę nam, designerom czy też grafikom pracującym w naszym zespole
- Stworzymy kilka własnych narzędzi w silniku które będą miały za zadanie wykonać określone zadania
Program
Czym są Unity Extensions
- Dlaczego warto rozbudować edytor
- Jakie możliwości daje nam modyfikacja edytora
- Przyspieszanie pracy zespołu
Rozbudowa inspektora
- Organizacja zmiennych
- Zaawansowane wyświetlanie właściwości
- Zaawansowana edycja zmiennych
- Wywoływanie metod z poziomu inspektora
Tworzenie własnych okien
- Własne okno edytora
- Serializacja assetów
- Komunikacja ze sceną
- Komunikacja z systemem plików
Własne narzędzia do level designu
- Generator poziomów
- Dodawanie różnorodności do sceny
- Masowa podmiana prefabów
- Masowa edycja wielu scen
Obsługa systemu plików
- Dynamiczne wczytywanie plików
- Dynamiczne zapisywanie plików
- Dynamiczne tworzenie bitmap