Metody optymalizacji gier w silniku Unity
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: GD/OPT
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
21
stycznia
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
21
stycznia
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie zostało stworzone dla programistów którzy chcieliby dowiedzieć się jak zoptymalizować swoje gry, aby bez problemu utrzymały stałe 60 klatek na sekundę nawet na urządzeniach mobilnych
WYMAGANIA
Zaawansowana znajomość języka C#
Podstawowa znajomość silnika Unity
ZALETY
Każdy z uczestników będzie miał szansę naprawić “popsuty” projekt pod względem wydajności i obserwować jak wprowadzane przez niego zmiany wpływają na działanie rozgrywki
Cele szkolenia
Optymalizowanie gier stworzonych w silniku Unity
Najważniejsze aspekty, które wpływają na wydajność naszej gry
Poznanie dobrych praktyk projektowania gier pod względem ich późniejszej wydajności oraz jak należy szukać problemów gdy już takie w niej wystąpią
Optymalizacja specjalnie przygotowanego projektu, w którym będą występowały sztucznie stworzone problemy wydajnościowe
Przygotowanie gry, wymagającej skupienia na optymalizacji sprzętowej
Program
Z czego wynikają problemy wydajnościowe w grach
- Ilość wykonywanych obliczeń
- Przeciążenie karty graficznej
- Dostęp do pamięci tymczasowej
- Dostęp do systemu plików
- Zapchany główny wątek aplikacji
Badanie wydajności gry
- Pomiar klatek na sekundę
- Profiling wykonującego się kodu
- Alokacje pamięci
Metody optymalizacji w grach
- Object pooling
- Czym są Draw Calls (Frame Debbuger)
- Redukcja Draw Calls (Atlasowanie)
- Jak pozbyć się zbędnych alokacji pamięci
- Garbage Collector
- Level of Detail (LOD)
- Redukcja czasów wczytywania
- Coroutines
- Async-Await
- Wypalanie świateł w scenach statycznych (Baking)
- Wypalanie świateł w scenach dynamicznych (Light Probes)
Warsztaty z optymalizacji gier
