Metody optymalizacji gier w silniku Unity

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:GD/OPT

Poziom zaawansowania:
unity

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

O szkoleniu Metody optymalizacji gier w silniku Unity

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie zostało stworzone dla programistów którzy chcieliby dowiedzieć się jak zoptymalizować swoje gry, aby bez problemu utrzymały stałe 60 klatek na sekundę nawet na urządzeniach mobilnych

Wymagania

  • Zaawansowana znajomość języka C#
  • Podstawowa znajomość silnika Unity

Zalety

  • Każdy z uczestników będzie miał szansę naprawić “popsuty” projekt pod względem wydajności i obserwować jak wprowadzane przez niego zmiany wpływają na działanie rozgrywki
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Optymalizowanie gier stworzonych w silniku Unity
  • Najważniejsze aspekty, które wpływają na wydajność naszej gry
  • Poznanie dobrych praktyk projektowania gier pod względem ich późniejszej wydajności oraz jak należy szukać problemów gdy już takie w niej wystąpią
  • Optymalizacja specjalnie przygotowanego projektu, w którym będą występowały sztucznie stworzone problemy wydajnościowe
  • Przygotowanie gry, wymagającej skupienia na optymalizacji sprzętowej

Program

Z czego wynikają problemy wydajnościowe w grach

  • Ilość wykonywanych obliczeń
  • Przeciążenie karty graficznej
  • Dostęp do pamięci tymczasowej
  • Dostęp do systemu plików
  • Zapchany główny wątek aplikacji

Badanie wydajności gry

  • Pomiar klatek na sekundę
  • Profiling wykonującego się kodu
  • Alokacje pamięci

Metody optymalizacji w grach

  • Object pooling
  • Czym są Draw Calls (Frame Debbuger)
  • Redukcja Draw Calls (Atlasowanie)
  • Jak pozbyć się zbędnych alokacji pamięci
  • Garbage Collector
  • Level of Detail (LOD)
  • Redukcja czasów wczytywania
  • Coroutines
  • Async-Await
  • Wypalanie świateł w scenach statycznych (Baking)
  • Wypalanie świateł w scenach dynamicznych (Light Probes)

Warsztaty z optymalizacji gier

Podobne szkolenia