Design gier komputerowych
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:GD/DSG
Poziom zaawansowania:
Szkolenie na zamówienie
Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.
- Dostosowany program
- Indywidualna wycena
- Dowolny termin
O szkoleniu Design gier komputerowych
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych
Zalety
- Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą
- Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły
- Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych
- Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera
- Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie
- Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania
Program
Wprowadzenie do game designu
- Czym jest game design
- Co to jest mechanika
- Czym jest dynamika
- Co to jest estetyka
- Tworzenie spójnych doświadczeń
Analiza rynku
- Zbieranie danych rynkowych
- Analiza trendów
- Określanie grupy docelowej
- Dostosowanie docelowej platformy
Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych
- Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach
- Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki
- Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę
Prototypowanie na papierze
- Dlaczego warto prototypować mechanicznie
- Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera
- Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu
- Testy papierowych prototypów
Game design document
- Czym jest GDD
- Jak stworzyć GDD
High level document
- Czym jest HLD
- Jak stworzyć HLD
Ewaluacja designu
- Jak ewaluować design
- Youtubability
- Explainability
- Accessibility
Tworzenie własnego designu
- Tworzenie fundamentów designu
- Określenie grupy docelowej
- Podstawowe mechaniki rozgrywki
- Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik
- „Core loops”
- „Elevator Pitch”