Szkolenie dostępne na zamówienie

Design gier komputerowych

Czym jest game design i co możemy zrobić, aby nasze gry były „dobre”

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:GD/DSG

designprototype

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Design gier komputerowych

Cele szkolenia

  • Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych

  • Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera

  • Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie

  • Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania


Dla kogo?

  • Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie

  • Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie


Zalety

  • Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą

  • Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły

  • Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do game designu

  • Czym jest game design

  • Co to jest mechanika

  • Czym jest dynamika

  • Co to jest estetyka

  • Tworzenie spójnych doświadczeń

Analiza rynku

  • Zbieranie danych rynkowych

  • Analiza trendów

  • Określanie grupy docelowej

  • Dostosowanie docelowej platformy

Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych

  • Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach

  • Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki

  • Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę

Prototypowanie na papierze

  • Dlaczego warto prototypować mechanicznie

  • Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera

  • Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu

  • Testy papierowych prototypów

Game design document

  • Czym jest GDD

  • Jak stworzyć GDD

High level document

  • Czym jest HLD

  • Jak stworzyć HLD

Ewaluacja designu

  • Jak ewaluować design

  • Youtubability

  • Explainability

  • Accessibility

Tworzenie własnego designu

  • Tworzenie fundamentów designu

  • Określenie grupy docelowej

  • Podstawowe mechaniki rozgrywki

  • Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik

  • „Core loops”

  • „Elevator Pitch”

Warsztaty z tworzenia Game Design Documents

Autorem szkolenia jest Mateusz Kietlinski