Design gier komputerowych
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: GD/DSG
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
20
maja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
20
maja
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie
Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie
WYMAGANIA
Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych
ZALETY
Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą
Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły
Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej
Cele szkolenia
Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych
Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera
Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie
Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania
Program
Wprowadzenie do game designu
- Czym jest game design
- Co to jest mechanika
- Czym jest dynamika
- Co to jest estetyka
- Tworzenie spójnych doświadczeń
Analiza rynku
- Zbieranie danych rynkowych
- Analiza trendów
- Określanie grupy docelowej
- Dostosowanie docelowej platformy
Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych
- Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach
- Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki
- Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę
Prototypowanie na papierze
- Dlaczego warto prototypować mechanicznie
- Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera
- Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu
- Testy papierowych prototypów
Game design document
- Czym jest GDD
- Jak stworzyć GDD
High level document
- Czym jest HLD
- Jak stworzyć HLD
Ewaluacja designu
- Jak ewaluować design
- Youtubability
- Explainability
- Accessibility
Tworzenie własnego designu
- Tworzenie fundamentów designu
- Określenie grupy docelowej
- Podstawowe mechaniki rozgrywki
- Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik
- „Core loops”
- „Elevator Pitch”
Warsztaty z tworzenia Game Design Documents
