Design gier komputerowych

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: GD/DSG

Powiadom
o kolejnych terminach

# design

# prototype

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie

Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie

WYMAGANIA

Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych

ZALETY

Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą

Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły

Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej

Cele szkolenia

Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych

Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera

Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie

Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania

Program

  • Czym jest game design
  • Co to jest mechanika
  • Czym jest dynamika
  • Co to jest estetyka
  • Tworzenie spójnych doświadczeń
  • Zbieranie danych rynkowych
  • Analiza trendów
  • Określanie grupy docelowej
  • Dostosowanie docelowej platformy
  • Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach
  • Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki
  • Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę
  • Dlaczego warto prototypować mechanicznie
  • Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera
  • Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu
  • Testy papierowych prototypów
  • Czym jest GDD
  • Jak stworzyć GDD
  • Czym jest HLD
  • Jak stworzyć HLD
  • Jak ewaluować design
  • Youtubability
  • Explainability
  • Accessibility
  • Tworzenie fundamentów designu
  • Określenie grupy docelowej
  • Podstawowe mechaniki rozgrywki
  • Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik
  • "Core loops"
  • "Elevator Pitch"

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.