Design gier komputerowych

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:GD/DSG

Poziom zaawansowania:
designprototype

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

O szkoleniu Design gier komputerowych

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie jest kierowane do osób interesujących się zagadnieniami designu gier komputerowych oraz osób które chciałyby rozpocząć nową ścieżkę kariery w tej dziedzinie
  • Jeśli interesują Cię gry komputerowe, zastanawiasz się co sprawia, że konkretna gra trzyma Cię przy ekranie kolejne godziny, a inna odrzuca po 30 sekundach lub masz pomysł na swoją grę i chciałbyś dokonać jej designu, to jest to szkolenie właśnie dla Ciebie

Wymagania

  • Podstawowa wiedza na temat gier komputerowych

Zalety

  • Na szkoleniu będziemy analizować gry komputerowe w celu wyodrębnienia podstawowych mechanik jakimi się one rządzą
  • Użyjemy znanych przykładów i przejdziemy przez pełne spektrum gier obnażając te najprostsze jak i bardziej skomplikowane tytuły
  • Każdy z uczestników będzie miał szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę w celu stworzenia designu wymyślonej przez siebie gry komputerowej
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Podniesienie wiedzy uczestnika z dziedziny designu gier komputerowych
  • Osiągnięcie poziomu Junior Game Designera
  • Poznanie technik i metodyk pracy w tej dziedzinie
  • Stworzenie pełnego designu własnej gry, gotowego do wyjścia z preprodukcji do fazy prototypowania

Program

Wprowadzenie do game designu

  • Czym jest game design
  • Co to jest mechanika
  • Czym jest dynamika
  • Co to jest estetyka
  • Tworzenie spójnych doświadczeń

Analiza rynku

  • Zbieranie danych rynkowych
  • Analiza trendów
  • Określanie grupy docelowej
  • Dostosowanie docelowej platformy

Inżynieria wsteczna popularnych gier komputerowych

  • Wyszukiwanie schematów dynamiki w grach
  • Rozbijanie dynamik na elementy mechaniki
  • Próba zmiany mechaniki i analiza wpływu na dynamikę

Prototypowanie na papierze

  • Dlaczego warto prototypować mechanicznie
  • Co możemy a czego nie da się przetestować bez komputera
  • Tworzenie prototypu gry bez użycia kodu
  • Testy papierowych prototypów

Game design document

  • Czym jest GDD
  • Jak stworzyć GDD

High level document

  • Czym jest HLD
  • Jak stworzyć HLD

Ewaluacja designu

  • Jak ewaluować design
  • Youtubability
  • Explainability
  • Accessibility

Tworzenie własnego designu

  • Tworzenie fundamentów designu
  • Określenie grupy docelowej
  • Podstawowe mechaniki rozgrywki
  • Opisanie dynamiki wynikającej z mechanik
  • „Core loops”
  • „Elevator Pitch”

Warsztaty z tworzenia Game Design Documents

Podobne szkolenia