Architektura systemów

4950 PLN+23% VAT (6088 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:J/ARCH

Poziom zaawansowania:
qualityarchitecturerequirementsuml

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

3 lipiec
Termin gwarantowanyTrwają zapisy na szkolenieOferta specjalna

Trener:

Michał Podbielski

Cena:

4950 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

25 wrzesień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Michał Podbielski

Cena:

4950 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

ZdalneWarszawaKraków

Lokalizacja:

ZdalneWarszawaKraków

Termin:

27 listopad
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Michał Podbielski

Cena:

4950 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

ZdalneWarszawa

Lokalizacja:

ZdalneWarszawa

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Architektura systemów

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie jest odpowiednie dla programistów, projektantów, analityków, jak również dla architektów chcących usystematyzować wiedzę i wymienić doświadczenia w grupie
  • Dla osób, które chciałyby zapoznać się z praktycznymi aspektami tworzenia architektury
  • Dla wszystkich, którzy chcą otworzyć przed sobą nowe możliwości w zakresie realizacji zadań związanych z kompetencjami architekta
  • Dla osób pragnących podejmować lepsze decyzje poprzez osiągnięcie wyższej świadomości konsekwencji płynących z dobranych rozwiązań

Wymagania

  • Brak wymagań wstępnych

Zalety

  • Szkolenie kładzie duży nacisk na osiągnięcie wysokiej świadomości konsekwencji związanych z doborem rozwiązań, technologii, wzorców i innych decyzji architektonicznych
  • Budujemy umiejętność podejmowania i weryfikacji decyzji architektonicznych, poruszając się w realiach nieklarownych wizji systemu i dużej ilości założeń architektonicznych
  • Wzorce architektoniczne omawiane na poziomie koncepcyjnym (niezależnym od języka) i technologicznym (z oznaczeniem rozwiązań hetero i homogenicznych)
  • Sposób omawiania pozwala uczestnikom na odnajdywanie w przyszłości nowszych technologii danej klasy czy związanych z danym językiem rozwiązań homogenicznych
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia i weryfikacji architektury oraz umiejętności rozpatrywania potencjalnych rozwiązań z punktu widzenia parametrów systemowych
  • Poznanie języka UML w zakresie modelowania architektury i umiejętności tworzenia modeli architektonicznych

Program

Podstawy Architektury

  • Czym jest architektura
  • Cele tworzenia architektury
  • Kim jest architekt i jaką pełni rolę
  • Proces architektoniczny
  • Dokumentacja architektoniczna
  • Zarządzanie ryzykiem

Parametry systemowe

  • Czym są parametry systemowe
  • Jak poprawnie definiować wymagania niefunkcjonalne
  • Parametry systemowe
  • Wymiary systemu i ich wpływ na parametry systemu
  • Priorytetyzacja parametrów systemowych

Wzorce architektoniczne

  • Wprowadzenie do wzorców
  • Stable Dependency Principle
  • Wzorce podziału odpowiedzialności
  • Wzorce infrastruktury
  • Wzorce EAI (Enterprise Application Integration)
  • Microservices i technologie
  • Słów kilka o szablonach: Microservices Patterns, POSA, PEAA, Core J2EE, DDD, EIP

Prototypowanie

  • Po co prototypować
  • Prototyp Proof of Concept
  • Prototyp ewolucyjny
  • Antywzorzec Lava Flow

Architektura warstwy klienta i prezentacji

  • Przechowywanie sesji
  • Podział klientów: gruby, cienki, RIA
  • Technologie klienta grubego: Swing, SWT, RCP
  • Technologie klienta cienkiego

Architektura warstwy biznesowej

  • Przetwarzanie rozproszone
  • Komunikacja zdalna a lokalna
  • Optymalizacja komunikacji sieciowej
  • Protokoły komunikacyjne
  • Serwery aplikacji i kryteria wyboru

Architektura warstwy integracji i zasobów

  • Technologie utrwalania danych:
  • Komunikacja asynchroniczna
  • Systemy legacy
  • Screen Scrapping
  • Technologie scaffolding'owe

Modelowanie architektury w UML

  • Diagram komponentów
  • Diagram wdrożenia

Zaawansowane aspekty modelowania architektury w UML

  • Instancyjne diagramy wdrożenia
  • Niskopoziomowe diagramy wdrożenia
  • Szablony architektoniczne
  • Artefakty na diagramach wdrożenia
  • Diagram pakietów

Przejście z architektury do projektu

  • Warstwy i komponenty a realizacja projektu
  • Warstwy i komponenty a model projektowy
  • Uwzględnienie ograniczeń architektury w projekcie

Weryfikacja i ocena architektury

  • Po co weryfikować?
  • Zespół weryfikujący
  • Techniki weryfikacji i oceny
  • Proces weryfikacji
  • Raport z weryfikacji

Podobne szkolenia