Wzorce i dobre praktyki na platformie Java

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: UGC

POZIOM SZKOLENIA:

# java

Najbliższy termin:

14 czerwca 2021

4300 PLN netto + 23% VAT

Jeszcze 8 miejsc w tej cenie.

  • stacjonarne
  • zdalne

STACJONARNE

W CENIE

  • 5 dni pracy z trenerem
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

ZDALNE

W CENIE

  • 5 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% DOFINANSOWANIA na szkolenie? Napisz do nas »

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Cena / os

14

czerwca

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

4300 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

14

czerwca

Lokalizacja

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

Cena / os

4300 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

Programiści i projektanci chcący tworzyć bardziej niezawodne, elastyczne i wydajne oprogramowanie Java

WYMAGANIA

Znajomość Java w ramach projektowania lub programowania

ZALETY

Szkolenie przedstawia wzorce dla zaawansowanych nowoczesnych aplikacji Java, przestrzegając przed przestarzałymi elementami szablonów, ucząc modelowania z użyciem wzorców oraz wskazując, gdzie wyręczą nas gotowe rozwiązania

Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika

Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

Zdobycie umiejętności projektowania zaawansowanych aplikacji Java w notacji UML, przy użyciu najlepszych, sprawdzonych i wydajnych rozwiązań opisanych w szablonach wzorców projektowych GOF, Core J2EE (z uwzględnieniem zmian w specyfikacji JEE oraz alternatyw w Spring), DDD i nowoczesnych wzorców w skalowalnej architekturze

Przegląd i przećwiczenie wybranych rozwiązań z wielu katalogów wzorców z uwzględnieniem przydatności projektowej, dydaktycznej i możliwości użycia gotowych rozwiązań

Obniżenie kosztów utrzymania tworzonego oprogramowania

Nauka myślenia kategoriami gotowych rozwiązań z perspektywy parametrów systemowych takich jak elastyczność, wydajność, niezawodność, utrzymanie, skalowalność i innych

Nabranie wprawy w posługiwaniu się zdobytą wiedzą oraz przekucie jej w umiejętność tworzenia dobrych rozwiązań i wykrywania zagrożeń

Nauka poprawnego dobierania rozwiązań i opisywania ich w UML, a nie nauka programowania ze względu na szerokie spektrum dostępnych na rynku technologii

Szybkie wdrożenie w tematykę JEE i Spring osób niezaznajomionych ze specyfikacją oraz osiągnięcie wyższej jakości rozwiązań przez osoby już pracujące z tymi technologiami

Omówienie i ćwiczenie wybranych wzorców GOF jako łatwiejsze wprowadzenie w tematykę zaawansowanych wzorców

Program

  • Diagram klas
    • Klasa i jej elementy
    • Klasy i metody abstrakcyjne
    • Interfejs
    • Relacje
  • Diagram sekwencji
    • Linia życia
    • Rodzaje komunikatów
    • Bloki złożone: alt, break, loop, par
  • Enkapsulacja
  • High Cohesion
  • Loose Coupling
  • Command-Query Separation
  • Wprowadzenie do wzorców
  • GRASP
  • S.O.L.I.D
  • Wzorce konstrukcyjne
  • Wzorce strukturalne
  • Wzorce behawioralne
  • Modele aplikacji: Web-centric, Application-centric i Enterprise
  • Wstęp do podstawowych technologii JEE
  • Przedstawienie komponentów JEE i kontenerów
  • Architektura komponentowa i wielowarstwowa
  • Wzorce warstwy prezentacji
  • Wzorce warstwy biznesowej
  • Wzorce warstwy integracji
  • Podstawowe różnice między szablonami
  • Przegląd poziomu strategicznego
    • Ubiquitous Language
    • Bounded Context
    • Context Map i relacje między kontekstami
    • ACL a Business Delegate
  • Przegląd poziomu taktycznego z porównaniem
    • Business Object a Dane w DDD (Entity, Value Object, Aggregate)
    • Application Service a Service
    • DAO a Repository
    • Transfer Object a Domain Event
    • Factory Method i Builder (GoF) a Factory
    • Wzorce taktyczne a Layered Architecture
  • Współpraca kontekstów
  • Zakresy publikacji zdarzeń
  • Aspekty technologiczne
  • Co jeszcze warto wiedzieć o Domain-driven design
  • Wzorce infrastruktury: Cloud, Load Balancer, Clustering
  • SOA i ESB jako poprzednicy Microservices
  • Microservices a SOA
  • Microservices a Monolith
  • Client-side a Server-side service discovery
  • Zalety i problemy Microservices
  • On premise, IaaS, CaaS, PaaS, FaaS, SaaS
  • Jak tworzyć architekturę Microservices
  • Polyglot Persistence
  • CQRS i Event Sourcing jako wsparcie Microservices
  • Hexagonal Architecture (Ports And Adapters)
  • Słów kilka o szablonach: Microservices Patterns, POSA, PEAA, Core J2EE, DDD, EIP

Autor szkolenia:

Michał Podbielski

Pierwsze kroki w programowaniu stawiał w podstawówce, jeszcze na ZX-Spectrum w języku BASIC, gdzie załapał bakcyla. Od tego momentu podporządkował IT całe swoje życie. Profil informatyczny w szkole średniej, na studiach dyplom z zakresu Inżynierii Oprogramowania zdobyty z oceną celującą i wyróżnieniem. Zawodowo zaczynał od budowy sieci Internetowych, potem rozwijał oprogramowanie w korporacji Siemens. Obecnie sprzedaje własne oprogramowanie, szkoli, zajmuje się konsultingiem i pisze książki fantasy.

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.