Wzorce i dobre praktyki na platformie Java
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:UGC
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Wzorce i dobre praktyki na platformie Java
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Programiści i projektanci chcący tworzyć bardziej niezawodne, elastyczne i wydajne oprogramowanie Java
Wymagania
- Znajomość Java w ramach projektowania lub programowania
Zalety
- Szkolenie przedstawia wzorce dla zaawansowanych nowoczesnych aplikacji Java, przestrzegając przed przestarzałymi elementami szablonów, ucząc modelowania z użyciem wzorców oraz wskazując, gdzie wyręczą nas gotowe rozwiązania
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zdobycie umiejętności projektowania zaawansowanych aplikacji Java w notacji UML, przy użyciu najlepszych, sprawdzonych i wydajnych rozwiązań opisanych w szablonach wzorców projektowych GOF, Core J2EE (z uwzględnieniem zmian w specyfikacji JEE oraz alternatyw w Spring), DDD i nowoczesnych wzorców w skalowalnej architekturze
- Przegląd i przećwiczenie wybranych rozwiązań z wielu katalogów wzorców z uwzględnieniem przydatności projektowej, dydaktycznej i możliwości użycia gotowych rozwiązań
- Obniżenie kosztów utrzymania tworzonego oprogramowania
- Nauka myślenia kategoriami gotowych rozwiązań z perspektywy parametrów systemowych takich jak elastyczność, wydajność, niezawodność, utrzymanie, skalowalność i innych
- Nabranie wprawy w posługiwaniu się zdobytą wiedzą oraz przekucie jej w umiejętność tworzenia dobrych rozwiązań i wykrywania zagrożeń
- Nauka poprawnego dobierania rozwiązań i opisywania ich w UML, a nie nauka programowania ze względu na szerokie spektrum dostępnych na rynku technologii
- Szybkie wdrożenie w tematykę JEE i Spring osób niezaznajomionych ze specyfikacją oraz osiągnięcie wyższej jakości rozwiązań przez osoby już pracujące z tymi technologiami
- Omówienie i ćwiczenie wybranych wzorców GOF jako łatwiejsze wprowadzenie w tematykę zaawansowanych wzorców
Program
Modelowanie projektu w UML - wybrane diagramy
- Diagram klas
- Diagram sekwencji
Podstawy projektowania obiektowego i wprowadzenie do wzorców
- Enkapsulacja
- High Cohesion
- Loose Coupling
- Command-Query Separation
- Wprowadzenie do wzorców
- GRASP
- S.O.L.I.D
Wybrane wzorce GoF
- Wzorce konstrukcyjne
- Wzorce strukturalne
- Wzorce behawioralne
Wprowadzenie do JEE i alternatyw w Spring
- Modele aplikacji: Web-centric, Application-centric i Enterprise
- Wstęp do podstawowych technologii JEE
- Przedstawienie komponentów JEE i kontenerów
- Architektura komponentowa i wielowarstwowa
Wzorce Core J2EE w nowoczesnej Javie
- Wzorce warstwy prezentacji
- Wzorce warstwy biznesowej
- Wzorce warstwy integracji
DDD kontra Core J2EE
- Podstawowe różnice między szablonami
- Przegląd poziomu strategicznego
- Przegląd poziomu taktycznego z porównaniem
- Współpraca kontekstów
- Zakresy publikacji zdarzeń
- Aspekty technologiczne
- Co jeszcze warto wiedzieć o Domain-driven design
Microservices i technologie
- Wzorce infrastruktury: Cloud, Load Balancer, Clustering
- SOA i ESB jako poprzednicy Microservices
- Microservices a SOA
- Microservices a Monolith
- Client-side a Server-side service discovery
- Zalety i problemy Microservices
- On premise, IaaS, CaaS, PaaS, FaaS, SaaS
- Jak tworzyć architekturę Microservices
- Polyglot Persistence
- CQRS i Event Sourcing jako wsparcie Microservices
- Hexagonal Architecture (Ports And Adapters)
- Słów kilka o szablonach: Microservices Patterns, POSA, PEAA, Core J2EE, DDD, EIP