Tworzenie gier z gatunku side-scroller w silniku Unity

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:GD/SDS

Poziom zaawansowania:

unity

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu.
Dostępne wyłącznie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu Tworzenie gier z gatunku side-scroller w silniku Unity

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie zostało stworzone z myślą o osobach które interesują się tworzeniem gier komputerowych z gatunku side-scroller

Wymagania

  • Podstawowa znajomość języka C#

Zalety

  • Każdy z uczestników ukończy szkolenie z gotową grą z gatunku side-scroller zbudowaną na podstawie swojego autorskiego pomysłu
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Stworzenie własnej gry z gatunku side-scroller
  • Sposoby poruszania postacią gracza w świecie zamkniętym w dwóch wymiarach
  • Napisanie generatora poziomów w stylu endless runner
  • Omówienie najczęstszych efektów wykorzystywanych w tego typu grach, mających na celu oszukanie efektu 3d, czy sprawiania wrażenia większej kontroli nad postacią gracza

Program

Czym charakteryzują się gry side-scroller

  • Analiza rynku gier side-scroller
  • Free Movement vs Endless Runner
  • Rynek komputerowy vs Rynek mobilny

Wprowadzenie do Unity

Kontrola postaci

  • Poruszanie bohatera
  • Symulacja joysticka za pomocą klawiatury
  • Fizyka postaci
  • Skoki i kolizja z podłogą
  • Input caching

Generowanie świata gry

  • Podział elementów na chunki
  • Spawner segmentów otoczenia
  • Zwiększanie poziomu trudności otoczenia

Obsługa kamery

  • Free Movement vs Endless Runner
  • Interpolacja pozycji kamery
  • Przesunięcie kamery przed postać

Efekty w grach side-scroller

  • Paralaksa
  • Screenshake
  • Slow-motion

Warsztaty z tworzenia gier side-scroller

Podobne szkolenia