Podstawy języka UML2 w realnych projektach
LICZBA DNI: 3 (24h)
KOD KURSU: UML2/RP
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
10
maja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
10
maja
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie adresowane jest do osób, które chciałby poznać podstawy UML2
Przede wszystkim od strony analizy, ale również z wyszczególnieniem różnic między analizą i projektowaniem oraz przeglądem diagramów architektonicznych
WYMAGANIA
Szkolenie opisuje proces modelowania od podstaw łącznie z wprowadzeniem do obiektowości, zatem brak wymagań wstępnych
ZALETY
Szkolenie skupia się na najważniejszych i najczęściej używanych elementach języka UML od strony analitycznej z przedstawieniem podejścia projektowego i przeglądem architektury
Cele szkolenia
Zdobycie podstaw umiejętności modelowania w notacji UML
Przedstawienie podejścia analitycznego i projektowego
Omówienie wybranych diagramów architektonicznych
Program
Wprowadzenie do UML
- Projektowanie obiektowości
- Czym jest modelowanie obiektowe
- Czym jest, a czym nie jest UML
- Podstawowe elementy
- Mechanizmy rozszerzenia
- Diagram a model
Model przypadków użycia
- Aktor
- Przypadek użycia
- Asocjacja
- Relacje include i extend
- Dziedziczenie
- Granica kontekstu
Modelowanie procesów biznesowych w organizacji
- Proces biznesowy
- Po co modelować procesy biznesowe
- Diagram aktywności
- Aktywność a akcja
- Przepływy sterowania (normalne, równolegle, warunkowe)
- Początek i końce
- Przepływ obiektu
- Sygnały i przerwania
- Partycje
Statyczne aspekty modelu analitycznego
- Różnice między modelem projektowym a analitycznym
- Diagram klas
- Klasa i jej elementy
- Klasy i metody abstrakcyjne
- Interfejs
- Relacje
- Realizacja
- Dziedziczenie
- Zależność i wybrane stereotypy
- Asocjacja i jej cechy
- Agregacja i kompozycja
- Klasa asocjacyjna
Tworzenie dynamicznego modelu analitycznego
- Diagram sekwencji
- Linia życia
- Rodzaje komunikatów
- Synchroniczny
- Asynchroniczny
- Zwrotny
- Tworzenie i niszczenie obiektu
- Bloki złożone: alt, break, loop
- Referencja do diagramu
- Model analityczny na diagramie sekwencji
- Po co i kiedy warto tworzyć
- Stereotypy analityczne: boundary, control, entity
- Zasady modelowania analitycznego
Diagram maszyny stanowej
- Stan prosty i złożony
- Przejścia (proste, automatyczne, zwrotne, wewnętrzne)
- Zdarzenia (czasowe, zmiany stanu, wywołanie, sygnał, all)
- Sygnatura przejścia
- Pseudo-stany
- Rozpoczęcie
- Zakończenie a zniszczenie
- Wybór
- Punkt węzłowy
- Rozwidlenie i złączenie
- Predefiniowane czynności w stanie (entry, do, exit)
- Historia płytka i głęboka
Przegląd podstaw modelu architektonicznego
- Czym jest architektura systemu
- Cele tworzenia architektury
- Diagram komponentów
- Komponenty proste i złożone
- Interfejs wymagany i dostarczany
- Konektor/złączenie (assembly)
- Porty
- Diagram wdrożenia
- Węzeł
- Łącze (kierunkowość, liczność, stereotyp)
Przegląd pozostałych diagramów UML (opcjonalne)
- Diagram pakietów
- Diagram obiektów
- Diagram struktur połączonych
- Diagram harmonogramowania
- Diagram komunikacji
- Diagram przeglądu interakcji
