Podstawy języka UML2 w realnych projektach

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: UML2/RP

POZIOM SZKOLENIA:

# requirements

# quality

# uml

Najbliższy termin:

10 maja 2021

2680 PLN netto + 23% VAT

Jeszcze 8 miejsc w tej cenie.

  • stacjonarne
  • zdalne

STACJONARNE

W CENIE

  • 3 dni pracy z trenerem
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

ZDALNE

W CENIE

  • 3 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% DOFINANSOWANIA na szkolenie? Napisz do nas »

Oferta dla firm

Dostosuj zakres, czas i miejsce szkolenia do potrzeb Twojego zespołu. Uzyskaj indywidualną wycenę szkolenia dla grupy.

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Cena / os

10

maja

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

2680 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

10

maja

Lokalizacja

Warszawa,

Kraków,

Łódź,

Wrocław,

Gdańsk,

Poznań,

Zdalne,

Cena / os

2680 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane jest do osób, które chciałby poznać podstawy UML2

Przede wszystkim od strony analizy, ale również z wyszczególnieniem różnic między analizą i projektowaniem oraz przeglądem diagramów architektonicznych

WYMAGANIA

Szkolenie opisuje proces modelowania od podstaw łącznie z wprowadzeniem do obiektowości, zatem brak wymagań wstępnych

ZALETY

Szkolenie skupia się na najważniejszych i najczęściej używanych elementach języka UML od strony analitycznej z przedstawieniem podejścia projektowego i przeglądem architektury

Cele szkolenia

Zdobycie podstaw umiejętności modelowania w notacji UML

Przedstawienie podejścia analitycznego i projektowego

Omówienie wybranych diagramów architektonicznych

Program

  • Projektowanie obiektowości
  • Czym jest modelowanie obiektowe
  • Czym jest, a czym nie jest UML
  • Podstawowe elementy
  • Mechanizmy rozszerzenia
  • Diagram a model
  • Aktor
  • Przypadek użycia
  • Asocjacja
  • Relacje include i extend
  • Dziedziczenie
  • Granica kontekstu
  • Proces biznesowy
  • Po co modelować procesy biznesowe
  • Diagram aktywności
    • Aktywność a akcja
    • Przepływy sterowania (normalne, równolegle, warunkowe)
    • Początek i końce
    • Przepływ obiektu
    • Sygnały i przerwania
    • Partycje
  • Różnice między modelem projektowym a analitycznym
  • Diagram klas
    • Klasa i jej elementy
    • Klasy i metody abstrakcyjne
    • Interfejs
    • Relacje
      • Realizacja
      • Dziedziczenie
      • Zależność i wybrane stereotypy
      • Asocjacja i jej cechy
      • Agregacja i kompozycja
      • Klasa asocjacyjna
  • Diagram sekwencji
    • Linia życia
    • Rodzaje komunikatów
      • Synchroniczny
      • Asynchroniczny
      • Zwrotny
      • Tworzenie i niszczenie obiektu
    • Bloki złożone: alt, break, loop
    • Referencja do diagramu
  • Model analityczny na diagramie sekwencji
    • Po co i kiedy warto tworzyć
    • Stereotypy analityczne: boundary, control, entity
    • Zasady modelowania analitycznego
  • Stan prosty i złożony
  • Przejścia (proste, automatyczne, zwrotne, wewnętrzne)
  • Zdarzenia (czasowe, zmiany stanu, wywołanie, sygnał, all)
  • Sygnatura przejścia
  • Pseudo-stany
    • Rozpoczęcie
    • Zakończenie a zniszczenie
    • Wybór
    • Punkt węzłowy
    • Rozwidlenie i złączenie
  • Predefiniowane czynności w stanie (entry, do, exit)
  • Historia płytka i głęboka
  • Czym jest architektura systemu
  • Cele tworzenia architektury
  • Diagram komponentów
    • Komponenty proste i złożone
    • Interfejs wymagany i dostarczany
    • Konektor/złączenie (assembly)
    • Porty
  • Diagram wdrożenia
    • Węzeł
    • Łącze (kierunkowość, liczność, stereotyp)
  • Diagram pakietów
  • Diagram obiektów
  • Diagram struktur połączonych
  • Diagram harmonogramowania
  • Diagram komunikacji
  • Diagram przeglądu interakcji

Autor szkolenia:

Michał Podbielski

Pierwsze kroki w programowaniu stawiał w podstawówce, jeszcze na ZX-Spectrum w języku BASIC, gdzie załapał bakcyla. Od tego momentu podporządkował IT całe swoje życie. Profil informatyczny w szkole średniej, na studiach dyplom z zakresu Inżynierii Oprogramowania zdobyty z oceną celującą i wyróżnieniem. Zawodowo zaczynał od budowy sieci Internetowych, potem rozwijał oprogramowanie w korporacji Siemens. Obecnie sprzedaje własne oprogramowanie, szkoli, zajmuje się konsultingiem i pisze książki fantasy.

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.