Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: ANDROID/ADVANCED

POZIOM SZKOLENIA:

# kotlin

# android

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie dedykowane dla osób znających platformę Android, chcących poznać bardziej zaawansowane aspekty, dotyczące między innymi architektury, dobrych praktyk, wykorzystania dostępnych narzędzi oraz SDK

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin, a także podstawowa znajomość platformy Android

ZALETY

Rozbudowana część warsztatowa pomagająca zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia

Duża ilość kompletnych i życiowych przykładów, gotowych do wykorzystania podczas realizacji własnych aplikacji

Cele szkolenia

Rozszerzenie wiedzy o zagadnienia zaawansowane m.in. poprawna architektura aplikacji, testowanie, kotlin coroutines

Poznanie istotnych elementów SDK takich jak Google Play Services czy Sensors API

Nabycie wiedzy niezbędnej do tworzenia atrakcyjnego interfejsu użytkownika

Program

  • Czym jest architektura i jakie ma znaczenie
  • Spójność, niskie sprzężenie, modułowość
  • Wstrzykiwanie zależności z użyciem Dagger / Hilt
  • Czysta architektura
  • Architektura w praktyce - implementacja wzorców Model-View-ViewModel, Model-View-Intent
  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Kod niskiej jakości a testowanie
  • Architektura aplikacji a testowanie
  • Piramida testów
  • Cechy dobrych testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Przygotowanie i konfiguracja środowiska
  • Testy jednostkowe
  • Testy integracyjne
  • Testy na poziomie UI z użyciem Espresso
  • Robolectric - testowanie bez urządzenia
  • Test Driven Development
  • Wykorzystanie alternatywnych bibliotek na przykładzie Kotest
  • Budowanie niestandardowych kontrolek
  • Motywy aplikacji i zarządzanie stylami
  • Rysowanie z użyciem obiektu Canvas
  • Rola animacji w projektowaniu UI
  • Wykorzystanie animacji
  • Zarządzanie stanem oraz jego efektywne współdzielenie
  • Techniki programowania asynchronicznego
  • Podstawy pracy z coroutines
  • Zasięg i kontekst wykonania
  • Komponowanie zadań
  • Obsługa wyjątków
  • Współdzielenie stanu
  • Channels
  • Flows
  • Porównanie do RxJava
  • Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services
  • Praca z mapami
  • Kamera i biblioteka zdjęć
  • Sensors API
  • Push Notifications
  • Obsługa płatności

Autor szkolenia:

Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 13-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.