Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

4950 PLN+23% VAT (6088 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:ANDROID/ADVANCED

Poziom zaawansowania:
kotlinandroid

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

13 marca
Trwają zapisy na szkolenie
-

Cena:

4950 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Lokalizacja:

ZdalneWarszawaŁódźPoznańKrakówWrocławGdańskKatowiceBydgoszczGdynia

Nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Zapytaj o szkolenie

O szkoleniu Android - zaawansowane tworzenie aplikacji

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie dedykowane dla osób znających platformę Android, chcących poznać bardziej zaawansowane aspekty, dotyczące między innymi architektury, dobrych praktyk, wykorzystania dostępnych narzędzi oraz SDK

Wymagania

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin, a także podstawowa znajomość platformy Android

Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa pomagająca zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia
  • Duża ilość kompletnych i życiowych przykładów, gotowych do wykorzystania podczas realizacji własnych aplikacji
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Rozszerzenie wiedzy o zagadnienia zaawansowane m.in. poprawna architektura aplikacji, testowanie, kotlin coroutines
  • Poznanie istotnych elementów SDK takich jak Google Play Services czy Sensors API
  • Nabycie wiedzy niezbędnej do tworzenia atrakcyjnego interfejsu użytkownika

Program

Architektura aplikacji Android

  • Czym jest architektura i jakie ma znaczenie?
  • Spójność, niskie sprzężenie, programowanie z użyciem interfejsów
  • Moduły i ich granice, mapowanie modelu danych między warstwami
  • Poprawna organizacja kodu i komponentów w projekcie
  • Wstrzykiwanie zależności z użyciem Dagger / Hilt
  • Czysta architektura w praktyce (Clean architecture + MVVM)
  • Przegląd podejść alternatywnych: Model-View-Presenter, Model-View-Intent

Kotlin coroutines

  • Podstawy pracy z coroutines
  • Zasięg i kontekst wykonania
  • Structured concurrency
  • Obsługa wyjątków
  • Współdzielenie stanu
  • Asynchronous Flows
  • Channels
  • Testowanie

Zaawansowane aspekty tworzenia interfejsu użytkownika

  • Budowanie niestandardowych kontrolek
  • Rysowanie z użyciem obiektu Canvas
  • Wykorzystanie animacji

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Piramida testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Definicja i rola testów jednostkowych
  • Czym jest jednostka kodu i co testować (podejście classic vs. mockist)?
  • Unit tests vs. Instrumented unit tests
  • Testowanie w praktyce z wykorzystaniem bibliotek JUnit i Kotest
  • Obiekty zastępcze / izolacja zależności z wykorzystaniem Mockito oraz MockWebServer
  • Praca z kodem asynchronicznym
  • Definicja i rola testów end2end
  • Wprowadzenie do testów opartych o Espresso - zasada działania, matchers, actions, assertions
  • Espresso praktyce
  • Espresso vs. inne rozwiązania: Barista, Kaspresso, BusyBee, Repeato, Waldo

To szkolenie jest częścią ścieżki

Podobne szkolenia