Android - podstawy tworzenia aplikacji

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: ANDROID/BASICS

POZIOM SZKOLENIA:

# kotlin

# android

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android

Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

WYMAGANIA

Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin

ZALETY

Szkolenie w formie warsztatu / nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów

Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android

Cele szkolenia

Efektywne wprowadzenie do nowoczesnego i popularnego języka Kotlin

Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Android Studio

Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika

Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

Program

  • Podstawy składni
  • Typy bazowe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Kolekcje
  • Praca z tekstem
  • Klasy, interfejsy, wyliczenia, rozszerzenia
  • Funkcje i domknięcia
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa wyjątków
  • Typy generyczne
  • Zarządzanie pamięcią
  • Istotne idiomy programistyczne
  • Interoperacyjność z Java
  • Podstawy użycia Android Studio
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Praca z dokumentacją
  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle
  • Struktura i najważniejsze elementy projektu
  • Zarządzanie zasobami
  • Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Buroadcast receivers, Intents
  • Wprowadzenie do Android Jetpack
  • Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components
  • Wprowadzenie do Material Design
  • Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń
  • Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)
  • Wykorzystanie dostępnych kontrolek
  • Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout
  • Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami
  • Wprowadzenie do RxJava/RxKotlin
  • Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń
  • Operatory - transformacja, filtrowanie, kombinowanie, czas
  • Sterowanie kontekstem wykonania z użyciem Schedulers
  • Praca ze strumieniami
  • User preferences
  • Praca z plikami
  • SQLite i biblioteka Room
  • Coroutines i praca z kodem asynchronicznym
  • Integracja z REST API oraz GraphQL
  • Wykorzystanie przykładowych bibliotek: Retrofit, OkHttp, Moshi, Picasso
  • Budowanie i podpisywanie kodu
  • Publikacja z wykorzystaniem Google Play Console
  • Udostępnianie wersji testowej
  • Przygotowanie do review

Autor szkolenia:

Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 13-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.