Trwają zapisy do grupy

Android - podstawy tworzenia aplikacji

Podstawy tworzenia aplikacji na platformie Android

3950 PLN+23% VAT (4858 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ANDROID/BASICS

kotlinandroid

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

5 sierpnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

7 października
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Android - podstawy tworzenia aplikacji

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do nowoczesnego i popularnego języka Kotlin
  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Android Studio
  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
  • Poznanie istotnych elementów SDK takich jak Google Play Services czy Sensors API

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android
  • Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

Zalety

  • Szkolenie w formie warsztatu/nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów
  • Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Język Kotlin i środowisko Android Studio

  • Wprowadzenie do języka Kotlin
  • Podstawy użycia Android Studio
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Praca z dokumentacją
  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle

Podstawy tworzenia aplikacji

  • Struktura i najważniejsze elementy projektu
  • Zarządzanie zasobami
  • Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Broadcast receivers, Intents
  • Wprowadzenie do Android Jetpack
  • Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components

Budowanie interfejsu użytkownika

  • Wprowadzenie do Material Design
  • Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń
  • Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)
  • Wykorzystanie dostępnych kontrolek
  • Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout
  • Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami
  • Motywy aplikacji i zarządzanie stylami
  • Budowanie niestandardowych kontrolek
  • Rysowanie z użyciem obiektu Canvas
  • Wykorzystanie animacji

Jetpack Compose - deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika

  • Tworzenie reużywalnych widoków z użyciem kompozycji
  • Stylizacja i zarządzanie rozkładem komponentów
  • Cykl życia
  • Zarządzanie stanem i jego propagowanie
  • Wykorzystanie modyfikatorów
  • Integracja z klasycznym UI Toolkit

Komunikacja z backend

  • Podstawy Coroutines i praca z kodem asynchronicznym
  • Integracja z REST API
  • Wykorzystanie popularnych bibliotek np. Retrofit, Picasso, Glide

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User preferences
  • Wykorzystanie bazy SQLite i biblioteka Room

Wybrane elementy SDK

  • Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services
  • Praca z mapami
  • Kamera i biblioteka zdjęć
  • Sensors API

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

To szkolenie jest częścią ścieżki