Android - podstawy tworzenia aplikacji
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:ANDROID/BASICS
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Android - podstawy tworzenia aplikacji
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android
- Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
Wymagania
- Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin
Zalety
- Szkolenie w formie warsztatu / nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów
- Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Efektywne wprowadzenie do nowoczesnego i popularnego języka Kotlin
- Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Android Studio
- Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
- Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
Program
Język Kotlin i środowisko Android Studio
- Wprowadzenie do języka Kotlin
- Podstawy użycia Android Studio
- Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
- Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze
- Debugowanie kodu
- Praca z dokumentacją
- Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle
Podstawy tworzenia aplikacji
- Struktura i najważniejsze elementy projektu
- Zarządzanie zasobami
- Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Broadcast receivers, Intents
- Wprowadzenie do Android Jetpack
- Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components
Budowanie interfejsu użytkownika
- Wprowadzenie do Material Design
- Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń
- Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)
- Wykorzystanie dostępnych kontrolek
- Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout
- Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView
- Programowe budowanie widoków
- Nawigacja między ekranami
- Motywy aplikacji i zarządzanie stylami
Jetpack Compose - deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika
- Tworzenie reużywalnych widoków z użyciem kompozycji
- Stylizacja i zarządzanie rozkładem komponentów
- Cykl życia
- Zarządzanie stanem i jego propagowanie
- Wykorzystanie modyfikatorów
- Integracja z klasycznym UI Toolkit
Komunikacja
- Podstawy Coroutines i praca z kodem asynchronicznym
- Integracja z REST API
- Wykorzystanie popularnych bibliotek np. Retrofit, Ktor, Picasso, Glide
Utrwalanie i dostęp do danych
- User preferences
- SQLite i biblioteka Room
- Integracja z Firebase
Wybrane elementy SDK
- Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services
- Praca z mapami
- Kamera i biblioteka zdjęć
- Sensors API
Dystrybucja aplikacji
- Budowanie i podpisywanie kodu
- Raportowanie błędów z Firebase Crashlytics
- Publikacja z wykorzystaniem Google Play Console
- Udostępnianie wersji testowej
- Przygotowanie do review