Programowanie w języku Kotlin

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:KOTLIN/PROG

Poziom zaawansowania:
kotlinandroid

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

O szkoleniu Programowanie w języku Kotlin

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android
  • Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność

Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

Zalety

  • Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin
  • Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
  • Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi

Program

Wprowadzenie do języka Kotlin

  • Charakterystyka, możliwości i zastosowanie języka Kotlin
  • Środowisko pracy dewelopera i jego konfiguracja
  • Typy danych
  • Zmienne oraz stałe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Funkcje
  • Pakiety / importy
  • Istotne idiomy programistyczne

Programowanie obiektowe

  • Omówienie / przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
  • Wykorzystanie klas oraz interfejsów
  • Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)
  • Hermetyzacja i kontrola dostępu
  • Delegacja na poziomie klas i właściwości
  • Rozszerzenia typów
  • Typy generyczne
  • Objects / Companion Objects
  • Weryfikacja i rzutowanie typów
  • Porównywanie obiektów

Biblioteka standardowa

  • Najważniejsze elementy SDK
  • Praca z kolekcjami
  • Obsługa wyjątków
  • Typy opcjonalne
  • Adnotacje
  • Refleksja
  • Przeciążanie operatorów
  • Interoperacyjność z Javą

Programowanie funkcyjne

  • Pure functions
  • Referential transparency
  • Rekurencja
  • Pattern matching
  • Funkcje polimorficzne
  • Funkcje wyższego rzędu
  • Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
  • Wprowadzenie do koncepcji Type classes
  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
  • Wykorzystanie biblioteki Arrow

To szkolenie jest częścią ścieżki

Podobne szkolenia