Programowanie w języku Kotlin

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: KOTLIN/PROG

POZIOM SZKOLENIA:

# kotlin

# android

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę Android

Programiści Java, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język zdobywający coraz większą popularność

WYMAGANIA

Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

ZALETY

Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy

Cele szkolenia

Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Kotlin

Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych

Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi

Program

  • Charakterystyka, najważniejsze cechy i zastosowanie języka
  • Środowisko pracy dewelopera
  • Składnia i obowiązujące konwencje kodowania
  • Typy danych
  • Zmienne oraz stałe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Funkcje
  • Pakiety / importy
  • Najważniejsze idiomy programistyczne
  • Omówienie / przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
  • Wykorzystanie klas oraz interfejsów
  • Specjalne typy klas (Data, Sealed, Nested, Enum, Inline)
  • Hermetyzacja i kontrola dostępu
  • Delegacja na poziomie klas i właściwości
  • Rozszerzenia typów
  • Typy generyczne
  • Objects / Companion Objects
  • Weryfikacja i rzutowanie typów
  • Porównywanie obiektów
  • Założenia i dobre praktyki
  • Funkcje wyższego rzędu i kompozycja
  • Funkcyjne struktury danych
  • Rekurencja
  • Monoids
  • Monads
  • Functors
  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
  • Najważniejsze elementy SDK
  • Praca z kolekcjami
  • Obsługa wyjątków
  • Typy opcjonalne
  • Adnotacje
  • Refleksja
  • Przeciążanie operatorów
  • Interoperacyjność z Javą

Autor szkolenia:

Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 13-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.