Analiza biznesowa w praktyce
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:BA/PRCT
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Analiza biznesowa w praktyce
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi CASE (Enterprise Architect lub inne dobrane przy rozpoczęciu szkolenia). Uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia przed rozpoczęciem szkolenia
- Wymagana jest podstawowa wiedza o procesie wytwarzania produktów informatycznych oraz o funkcjonowaniu organizacji
Zalety
- Program szkolenia obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej bazujący na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge - wzbogacony o aspekty praktyczne
- Każde kluczowe zagadnienie jest omawiane teoretycznie, po czym ćwiczone w praktyce
- Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w 70% to warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktycznych umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego
- Warsztaty opierają się na koncepcji gry symulacyjnej umożliwiającej uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie głównych czynności analizy biznesowej
- Nabycie umiejętności planowania procesów analitycznych
- Nabycie umiejętności sprawnego pozyskiwania wymagań i modelowania rozwiązań
Program
Wprowadzenie do analizy biznesowej
- Analiza biznesowa – czym jest i czym się zajmuje
- Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
- Definicja i klasyfikacja wymagań
Analiza strategiczna
- Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
- Cele i potrzeby biznesowe
- Koncepcja interesariuszy
- Procesy biznesowe – modelowanie
- Uzasadnienie biznesowe – jak uzasadnić wartość propozycji zmiany?
- Warsztaty: opis procesów biznesowych (notacja BPMN), określanie celów biznesowych
Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Dokumentacja wyników
- Warsztaty: zastosowanie technik pozyskiwania wymagań
Analiza i dokumentacja wymagań
- Organizacja wymagań
- Priorytetyzacja wymagań
- Powiązania i zależności
- Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie GUI - ekranów użytkownika)
- Dokumentacja wyników (różne formy dokumentacji wymagań)
- Warsztaty: analiza i modelowanie pozyskanych wymagań
Zapewnienie jakości i kontrola jakości
- Kryteria jakości wymagań
- Proces przeglądu
- Warsztaty: opracowanie list kontrolnych do badania jakości specyfikacji wymagań oraz przegląd specyfikacji wymagań
Podsumowanie
- Framework do prac analitycznych – jak dobrze zaplanować prace analityczne
- Dobre praktyki i listy kontrolne