Analiza biznesowa w praktyce
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:BA/PRCT
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Analiza biznesowa w praktyce
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktu, właścicieli biznesowych
- Przedstawicieli biznesu odpowiedzialnych za opracowanie potrzeb biznesowych
- Inżynierów oprogramowania i systemów
- Osób planujących rozwój kariery zawodowej w kierunku inżynierii wymagań, w tym analizy systemowej/biznesowej
- Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
- Menadżerów IT i konsultanci zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie obszaru inżynierii wymagań
Wymagania
- Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
- Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
- Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi CASE (Enterprise Architect lub inne). Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami tego narzędzia
Zalety
- Warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktyczne umiejętności potrzebne w pracy analityka biznesowego
- Warsztaty zaprojektowane są w oparciu o symulację przedsięwzięcia biznesowego, co umożliwia uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej, bazując na realistycznym przykładzie problemu biznesowego
- Zajęcia prowadzone są przy użyciu jednego z wiodących na rynku narzędzi CASE - Enterprise Architect, oraz narzędzia do wizualizacji MIRO
- W wyniku szkolenia "Analiza biznesowa w praktyce" uczestnik otrzymuje wypracowany samodzielnie model procesów analitycznych, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych
Cele szkolenia
- Poznanie kluczowych czynności analizy biznesowej oraz ich produktów pracy, stosowanych i popularnych w branży narzędzi oraz technik analitycznych
- Nabycie umiejętności planowania i organizacji procesów analitycznych w projektach
- Nabycie umiejętności niezbędnych do realizacji pełnego procesu analizy biznesowej - od określenia problemu biznesowego i potrzeb biznesowych, przez pozyskiwanie wymagań, opracowanie koncepcji rozwiązań, po specyfikację rozwiązania oraz jego walidację
Program
Wprowadzenie do analizy biznesowej
- Analiza biznesowa – czym jest i czym się zajmuje
- Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
- Definicja i klasyfikacja wymagań
Analiza strategiczna
- Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
- Cele i potrzeby biznesowe
- Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach
- Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)
- Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka
- Uzasadnienie biznesowe – podstawowe zasady tworzenia business case
Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań
- Źródła wymagań
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Opracowanie pozyskanych informacji
Analiza i specyfikacja wymagań
- Organizacja wymagań - architektura informacji
- Priorytetyzacja wymagań
- Powiązania i zależności
- Kontrola jakości - zastosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów
Projektowanie rozwiązania
- Koncepcja (wizja) rozwiązania
- Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie)
- Weryfikacja i walidacja
Ocena rozwiązania
- Różne aspekty oceny rozwiązania
- Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów - budowa ram procesu dla prac analitycznych
- Dobre praktyki i listy kontrolne