Analiza biznesowa w praktyce

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: BA/PRCT

Powiadom
o kolejnych terminach

# requirements

# quality

O szkoleniu

DLA KOGO?

Pracownicy firm IT:

analitycy biznesowi i systemowi

inżynierowie oprogramowania zajmujący się projektowaniem rozwiązań biznesowych

osoby zajmujące się projektowaniem nowych produktów i usług

osoby odpowiedzialnych za zarządzanie i usprawnianie procesów biznesowych organizacji

osoby planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku analizy biznesowej

osoby odpowiedzialne za procesy analityczne w organizacji IT

konsultanci IT, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie analizy biznesowej

Pracownicy urzędów, ministerstw, administracji publicznej etc., zaangażowani w prace nad rozwijaniem, utrzymywaniem, modyfikacją systemów IT, planowaniem nowych strategii i kierunków rozwoju, doskonaleniem procesów organizacyjnych oraz wprowadzaniem innowacji

WYMAGANIA

Warsztaty realizowane są przy użyciu narzędzi (enterprise architect oraz xmind). Uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia przed rozpoczęciem szkolenia

Wymagana jest podstawowa wiedza o procesie wytwarzania produktów informatycznych oraz o funkcjonowaniu organizacji

ZALETY

Program szkolenia obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej bazujący na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge - wzbogacony o aspekty praktyczne

Każde kluczowe zagadnienie jest omawiane teoretycznie, po czym ćwiczone w praktyce

Szkolenie w 70% to warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktycznych umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego

Warsztaty opierają się na koncepcji gry symulacyjnej umożliwiającej uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej

Cele szkolenia

Poznanie głównych czynności analizy biznesowej

Nabycie umiejętności planowania procesów analitycznych

Nabycie umiejętności sprawnego pozyskiwania wymagań i modelowania rozwiązań

Program

  • Analiza biznesowa w kontekście
  • Koncepcja wymagania
  • Plan analizy biznesowej
  • Koncepcja interesariuszy
  • Warsztaty: opracowanie planu analizy
  • Cele i potrzeby biznesowe
  • Procesy biznesowe i analiza luk
  • Uzasadnienie biznesowe
  • Warsztaty: opis procesów biznesowych (notacja BPMN), określanie celów biznesowych
  • Proces zarządzania wymaganiami - ramy procesu, niezbędne elementy
  • Komunikacja wymagań
  • Śledzenie powiązań
  • Warsztaty: opracowanie planu komunikacji
  • Techniki pozyskiwania wymagań
  • Dokumentacja wyników
  • Warsztaty: zastosowanie technik pozyskiwania wymagań
  • Organizacja wymagań
  • Priorytetyzacja wymagań
  • Powiązania i zależności
  • Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie GUI - ekranów użytkownika)
  • Dokumentacja wyników (standard IEEE 830, inne formy dokumentacji)
  • Warsztaty: analiza i modelowanie pozyskanych wymagań
  • Ocena i walidacja rozwiązania
  • Warsztaty: opracowanie materiałów do oceny rozwiązania
  • Proces przeglądu
  • Listy kontrolne
  • Warsztaty: opracowanie list kontrolnych do badania jakości specyfikacji wymagań oraz przegląd specyfikacji wymagań

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.