Analiza biznesowa w praktyce
LICZBA DNI: 5 (40h)
KOD KURSU: BA/PRCT
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
17
maja
Dostępne w BUR
Zdalne,
19
lipca
Dostępne w BUR
Warszawa,
Łódź,
Zdalne,
6
września
Gdańsk,
Warszawa,
Zdalne,
15
listopada
Warszawa,
Kraków,
Zdalne,
Termin
17
maja
Lokalizacja
Zdalne,
Cena / os
Termin
19
lipca
Lokalizacja
Warszawa,
Łódź,
Zdalne,
Cena / os
Termin
6
września
Lokalizacja
Gdańsk,
Warszawa,
Zdalne,
Cena / os
Termin
15
listopada
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Analitycy biznesowi i systemowi
Inżynierowie oprogramowania zajmujący się projektowaniem rozwiązań biznesowych
Osoby zajmujące się projektowaniem nowych produktów i usług
Osoby odpowiedzialnych za zarządzanie i usprawnianie procesów biznesowych organizacji
Osoby planujące rozwój kariery zawodowej w kierunku analizy biznesowej
Osoby odpowiedzialne za procesy analityczne w organizacji IT
Konsultanci IT, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie analizy biznesowej
Pracownicy urzędów, ministerstw, administracji publicznej etc., zaangażowani w prace nad rozwijaniem, utrzymywaniem, modyfikacją systemów IT, planowaniem nowych strategii i kierunków rozwoju, doskonaleniem procesów organizacyjnych oraz wprowadzaniem innowacji
WYMAGANIA
Szkolenie **Analiza biznesowa w praktyce*
w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi (Enterprise Architect oraz XMind). Uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia przed rozpoczęciem szkolenia
Wymagana jest podstawowa wiedza o procesie wytwarzania produktów informatycznych oraz o funkcjonowaniu organizacji
ZALETY
Program szkolenia obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej bazujący na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge - wzbogacony o aspekty praktyczne
Każde kluczowe zagadnienie jest omawiane teoretycznie, po czym ćwiczone w praktyce
Szkolenie **Analiza biznesowa w praktyce*
w 70% to warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktycznych umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego
Warsztaty opierają się na koncepcji gry symulacyjnej umożliwiającej uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej
Cele szkolenia
Poznanie głównych czynności analizy biznesowej
Nabycie umiejętności planowania procesów analitycznych
Nabycie umiejętności sprawnego pozyskiwania wymagań i modelowania rozwiązań
Program
Wprowadzenie do analizy biznesowej
- Analiza biznesowa w kontekście
- Koncepcja wymagania
Planowanie analizy biznesowej
- Plan analizy biznesowej
- Koncepcja interesariuszy
- Warsztaty: opracowanie planu analizy
Analiza strategiczna
- Cele i potrzeby biznesowe
- Procesy biznesowe i analiza luk
- Uzasadnienie biznesowe
- Warsztaty: opis procesów biznesowych (notacja BPMN), określanie celów biznesowych
Komunikacja i zarządzanie wymaganiami
- Proces zarządzania wymaganiami - ramy procesu, niezbędne elementy
- Komunikacja wymagań
- Śledzenie powiązań
- Warsztaty: opracowanie planu komunikacji
Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Dokumentacja wyników
- Warsztaty: zastosowanie technik pozyskiwania wymagań
Analiza i dokumentacja wymagań
- Organizacja wymagań
- Priorytetyzacja wymagań
- Powiązania i zależności
- Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie GUI - ekranów użytkownika)
- Dokumentacja wyników (standard IEEE 830, inne formy dokumentacji)
- Warsztaty: analiza i modelowanie pozyskanych wymagań
Ocena rozwiązania
- Ocena i walidacja rozwiązania
- Warsztaty: opracowanie materiałów do oceny rozwiązania
Zapewnienie jakości i kontrola jakości
- Proces przeglądu
- Listy kontrolne
- Warsztaty: opracowanie list kontrolnych do badania jakości specyfikacji wymagań oraz przegląd specyfikacji wymagań
