Analiza biznesowa - modelowanie i prototypy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:BA/ELUX
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Analiza biznesowa - modelowanie i prototypy
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie "Analiza biznesowa - modelowanie i prototypowanie produktów cyfrowych" skierowane jest do analityków biznesowych i osób zainteresowanych rozwojem kariery zawodowej w tym kierunku
Wymagania
- Podstawowa znajomość procesu wytwarzania produktów informatycznych
Zalety
- Szkolenie "Analiza biznesowa - modelowanie i prototypowanie produktów cyfrowych" nastawione jest przede wszystkim na nabywanie umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego
- Program szkolenia oparty jest na BABOK - Business Analysis Body of Knowledge
- Szkolenie składa się w większości z ćwiczeń praktycznych i dyskusji, ćwiczenia stanowią symulacje typowych zadań realizowanych przez analityków biznesowych
- Szkolenie pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności w obszarze User Experience Design
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie technik analizy biznesowej
- Nabycie umiejętności prototypowania i stosowania zasad projektowania zorientowanego na użytkownika
- Nabycie umiejętności identyfikowania potrzeb użytkownika i formułowania wymagań, przede wszystkim w postaci user stories
Program
Analiza biznesowa - definicja i najważniejsze pojęcia
- Czym jest analiza biznesowa?
- Podstawowe pojęcia np. potrzeba biznesowa, cele biznesowe, rozwiązanie
- Wymagania - czym są i ich klasyfikacja
- Agile i Waterfall - główne grupy metodyk zarządzania projektami
- Zadanie praktyczne
Kompetencje i zadania analityka biznesowego
- Zadanie praktyczne
- Dyskusja nad zadaniem
- Omówienie kompetencji istotnych w pracy analityka biznesowego
Inżynieria wymagań
- Metody pozyskiwania wymagań
- Sposoby formułowania wymagań (od "Worda" po User Stories)
- Zadanie praktyczne - pozyskiwanie wymagań
- Zadanie praktyczne - dokumentacja wymagań (np. User Stories, UML, BPMN)
Modelowanie
- Czym jest model?
- Metoda abstrakcji - klasa, obiekt itp.
- Notacja UML
- Notacja BPMN
- Podstawy Enterprise Architect
- Zadanie praktyczne
Projektowanie zorientowane na użytkownika (HCD) i protopowanie
- Definicja i najważniejsze pojęcia
- Omówienie dobrych praktyk (np. Heurystyki Nielsena)
- Techniki HCD (np. Persony, Storyboards, User Journey Maps)
- Zasady prototypowania
- Narzędzie do prototypowania
- Tworzenie prototypu - zadanie praktyczne
- Analiza heurystyczna stworzonych prototypów - zadanie praktyczne
Kontrola jakości oprogramowania (Quality Assurance (QA))
- Walidacja a testy
- Rodzaje testów
- Metody testów
- Scenariusze testów i test casy