Tworzenie Aplikacji z R Shiny
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: R/SHINY
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie **Szkolenie R-Shiny*
jest adresowane do szerokiego grona użytkowników języka R (analityków danych, badaczy danych, statystyków oraz programistów), którzy zainteresowani są zwiększeniem użyteczności, atrakcyjności oraz dostępności wyników swojej pracy dla końcowego odbiorcy, poprzez opanowanie umiejętności opakowywania tych wyników w wygodne w użyciu, atrakcyjne wizualnie oraz funkcjonalne aplikacje Shiny. Szkolenie pozwala opanować zarówno podstawowe, jak również wybrane zaawansowane aspekty tego zagadnienia. Na udziale w nim skorzysta każdy, kto pierwsze kroki z R ma już za sobą i chciałby nauczyć się prezentować wyniki swojej pracy w atrakcyjnej, funkcjonalnej i łatwo dostępnej formie
WYMAGANIA
Efektywne skorzystanie ze szkolenia wymaga posiadania podstawowej wiedzy w zakresie programowania w R
W szczególności przydatna będzie znajomość podstawowej składni języka (instrukcja warunkowa if, pętla for, umiejętność tworzenia własnych prostych funkcji) oraz minimalne doświadczenie w zakresie operowania na ramkach danych i tworzenia prostych wykresów
ZALETY
**Szkolenie R-Shiny*
kładzie nacisk na aktywny udział uczestników w procesie tworzenia aplikacji Shiny wplatając w ten proces jako tło niezbędne treści wykładowe. Tak położone akcenty pozwalają uczestnikowi szkolenia zakończyć je z kompletną wiedzą niezbędną do samodzielnego tworzenia, diagnozowania, ulepszania i wdrażania aplikacji Shiny
Ponadto, szkolenie może być zorganizowane wokół tworzenia różnych aplikacji Shiny. W szczególności przy odpowiednio wczesnym ustaleniu z prowadzącym, może ono uwzględniać wspólne preferencje uczestników co do obszaru zastosowań na którym chcieliby się skupić (np. raportowanie, prezentacja wyników modelowania) oraz fragmentów szkolenia, na które chcieliby położyć nacisk
Cele szkolenia
Opanowanie umiejętności wykorzystania Shiny do sprawnego tworzenia aplikacji opartych o dane w R
Poznanie podstaw Shiny pozwalających na szybkie tworzenie prostych aplikacji, takich jak interaktywne wykresy, nieskomplikowane symulacje, niewielkie interaktywne raporty lub dashboardy
Nauka wybranych nietrywialnych aspektów pracy z Shiny, umożliwiających rozszerzanie aplikacji o ciekawe i użyteczne funkcjonalności, jak na przykład dynamicznie zmieniające swoją zawartość komponenty, czy interfejsy użytkownika oparte o własne szablony
Poznanie podstaw pracy z wybranymi pakietami wspierającymi Shiny, dostarczających nowych inspiracji do rozbudowy aplikacji, oferując nowe komponenty interfejsu użytkownika oraz proponując nowe spojrzenie na dobrze znane komponenty takie jak tabele czy wykresy
Opanowanie umiejętności korzystania z dużego spektrum możliwości Shiny na potrzeby budowy złożonych aplikacji, takich jak narzędzie wspierające pracę z modelem statystycznym
Program
Wstęp do Shiny
- Wprowadzenie do Shiny
- Wprowadzenie do programowania reaktywnego
- Ogólny schemat aplikacji Shiny
Podstawy konstrukcji interfejsu użytkownika
- Określenie struktury interfejsu - proste layouty
- Sterowanie aplikacją - najważniejsze komponenty wejścia
- Prezentacja wyników - najważniejsze komponenty wyjścia
- Dodawanie statycznych elementów
Podstawy konstrukcji i użytkowania serwera
- Mechanika serwera Shiny
- Najważniejsze funkcje renderujące wyniki
- Cykl życia aplikacji
Tworzenie funkcjonalnych interfejsów użytkownika
- Layouty dla rozbudowanych aplikacji
- Przegląd dostępnych komponentów wejścia
- Przegląd dostępnych komponentów wyjścia
- Tworzenie interfejsów z dynamicznymi elementami
- Nadawanie interfejsowi niepowtarzalnego stylu
- Szablony - pełna kontrola nad interfejsem
Wydajność i niezawodność aplikacji
- Modularyzacja
- Debugowanie
- Profilowanie
- Optymalizacja
Wdrażanie aplikacji
- Aplikacja Shiny jako zestaw skryptów
- Aplikacja Shiny jako samodzielna aplikacja webowa
Programowanie reaktywne w Shiny
- Aplikacja Shiny, a programowanie reaktywne
- Funkcje Shiny wspierające programowanie reaktywne
Zadania specjalne
- Shiny Dashboard
- Shiny Gadget
Pakiety wspierające Shiny
- Upiększanie interfejsu użytkownika
- Powiększanie palety komponentów
- Tworzenie funkcjonalnych tabel
- Tworzenie interaktywnych wykresów
