Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole projektowym IT

Konflikt w zespole projektowym IT ma często charakter wielowymiarowy. Dotykaczłonków zespołu, interesariuszy projektu, czasami nawet tzw. biznes, czyli klienta wewnętrznego lub zewnętrznego. Warto nauczyć się rozpoznawać naturę konfliktów, diagnozować źródła konfliktu lub jego braku, by reagować adekwatnie do sytuacji i odpowiednio zarządzać sobą w konflikcie i sytuacją konfliktową. Jeszcze lepiej wdrożyć działania prewencyjne, by przeciwdziałać konfliktom, które są destrukcyjne lub zminimalizować ich siłę i skupić się na realizacji celów biznesowych.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:KONF/BIZ

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

4 września
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2365 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

9 października
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Agata Brataniec

Cena:

2365 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

11 grudnia
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2365 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole projektowym IT

Cele szkolenia

  • Poznanie konstruktywnych i destrukcyjnych aspektów konfliktów w w zespole projektowym

  • Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak konflikt i jego brak wpływają na efektywność pracy zespołu projektowego

  • Nabycie umiejętności diagnozowania konfliktów i podejmowania działań adekwatnych do rodzaju i fazy konfliktu

  • Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów o różnej naturze i zarządzania sytuacją pokonfliktową

  • Dokonanie autodiagnozy swoich typowych zachowań w sytuacjach konfliktowych


Dla kogo?

  • Liderów i menedżerów zespołów projektowych pracujący w branży IT

  • Członków zespołów projektowych pracujący w branży IT

  • Scrum Masterów, analityków, architektów, developerów, testerów, Product Ownerów


Zalety

  • Przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów w zespole

  • Poznanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów

  • Umiejętność doboru stylu rozwiązywania konfliktów w zależności od sytuacji

  • Poznanie różnych strategii zarządzania sytuacją konfliktową i nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce

  • Możliowość przećwiczenia wybranych technik rozwiązywania konfliktów podczas szkolenia


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Trudne sytuacje i konflikt – wprowadzenie z perspektywy zespołów IT

  • Czym jest konflikt w środowisku projektowym IT

  • Trudne sytuacje typowe dla zespołów IT

  • Trudna sytuacja czy konflikt – jak rozpoznać i co robić

Dynamika konfliktu – proces i źródła

  • Model konfliktu wg J. Penca i jego przełożenie na kontekst pracy projektowej

  • Źródła niezgodności w zespołach projektowych

  • Rodzaje konfliktów wg C. Moore’a z przykładami z branży IT

  • Model Glasla – kiedy konflikt w zespole staje się toksyczny?

Postawy i reakcje w sytuacjach konfliktowych

  • Style radzenia sobie z konfliktem wg Thomasa-Kilmanna – autodiagnoza

  • Strategie reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych – analiza opłacalności

  • Analiza transakcyjna – jak zrozumieć postawy swoje i innych i bardziej świadomie nimi zarządzać

Konflikt a efektywność zespołu projektowego

  • Konflikt konstruktywny vs. destrukcyjny

  • Brak konfliktu - sygnał (nie)spokoju (koncepcja P. Lencioniego)

  • Konflikt w kontekście kultury zespołu i jakości współpracy

Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych

  • Czynniki utrudniające komunikację

  • Praca z „trudnym rozmówcą”

  • Komunikacja „dorosły-dorosły” – jak wyjść z utartych schematów komunikacji i zachowań

  • Komunikat JA – struktury, przykłady

  • Trening umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach trudnych i konfliktowych

Zarządzanie konfliktem - narzędzia i praktyki

  • Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne

  • Zarządzanie emocjami w konflikcie

  • Podstawowe założenia prowadzenia mediacji

Zarządzanie sytuacją pokonfliktową

  • Model PGE i jego wykorzystanie w sytuacji pokonfliktowej

  • Monitorowanie relacji i sytuacji

Prewencja konfliktów i kultura współpracy

  • Kontrakt indywidualny i zespołowy

  • Codzienne rytuały

Autorem szkolenia jest Agata Brataniec

Trenerka biznesu, facylitatorka, konsultantka, moderatorka Design Thinking, menedżerka. Założycielka przestrzeni rozwojowej Powiew Możliwości. Dzieli się ponad 15-letnim doświadczeniem z zakresu zarządzania zespołami i projektami, które zdobywała w różnych środowiskach, od organizacji pozarządowej, przez małe i średnie przedsiębiorstwa po korporacje. Wspiera organizacje i zespoły w przechodzeniu przez zmianę. Wspiera na drodze odkrywania możliwości i rozwijania potencjału – menedżerów i zespoły.…

Wybrane opinie

Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi

4.8
Ikona podpowiedziŚrednia ocen Sages w serwisie Google Ocena pochodzi ze średniej ocen Sages w serwisie Google i nie jest weryfikowana

20.03.2025

Uczestnik szkoleniaProjektowanie modeli domen z wykorzystaniem Domain-Driven Design i Event Storming

Wojciech Pyszko

Nawiązywało do przypadków bliskich naszemu biznesowi

Więcej opinii