Szkolenie: Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole projektowym IT
Konflikt w zespole projektowym IT ma często charakter wielowymiarowy. Dotykaczłonków zespołu, interesariuszy projektu, czasami nawet tzw. biznes, czyli klienta wewnętrznego lub zewnętrznego. Warto nauczyć się rozpoznawać naturę konfliktów, diagnozować źródła konfliktu lub jego braku, by reagować adekwatnie do sytuacji i odpowiednio zarządzać sobą w konflikcie i sytuacją konfliktową. Jeszcze lepiej wdro żyć działania prewencyjne, by przeciwdziałać konfliktom, które są destrukcyjne lub zminimalizować ich siłę i skupić się na realizacji celów biznesowych.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:KONF/BIZ
Trudne sytuacje i rozwiązywanie konfliktów w zespole projektowym IT
Cele szkolenia
Poznanie konstruktywnych i destrukcyjnych aspektów konfliktów w w zespole projektowym
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak konflikt i jego brak wpływają na efektywność pracy zespołu projektowego
Nabycie umiejętności diagnozowania konfliktów i podejmowania działań adekwatnych do rodzaju i fazy konfliktu
Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów o różnej naturze i zarządzania sytuacją pokonfliktową
Dokonanie autodiagnozy swoich typowych zachowań w sytuacjach konfliktowych
Dla kogo?
Liderów i menedżerów zespołów projektowych pracujący w branży IT
Członków zespołów projektowych pracujący w branży IT
Scrum Masterów, analityków, architektów, developerów, testerów, Product Ownerów
Zalety
Przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów w zespole
Poznanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów
Umiejętność doboru stylu rozwiązywania konfliktów w zależności od sytuacji
Poznanie różnych strategii zarządzania sytuacją konfliktową i nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce
Możliowość przećwiczenia wybranych technik rozwiązywania konfliktów podczas szkolenia
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Trudne sytuacje i konflikt – wprowadzenie z perspektywy zespołów IT
Czym jest konflikt w środowisku projektowym IT
Trudne sytuacje typowe dla zespołów IT
Trudna sytuacja czy konflikt – jak rozpoznać i co robić
Dynamika konfliktu – proces i źródła
Model konfliktu wg J. Penca i jego przełożenie na kontekst pracy projektowej
Źródła niezgodności w zespołach projektowych
Rodzaje konfliktów wg C. Moore’a z przykładami z branży IT
Model Glasla – kiedy konflikt w zespole staje się toksyczny?
Postawy i reakcje w sytuacjach konfliktowych
Style radzenia sobie z konfliktem wg Thomasa-Kilmanna – autodiagnoza
Strategie reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych – analiza opłacalności
Analiza transakcyjna – jak zrozumieć postawy swoje i innych i bardziej świadomie nimi zarządzać
Konflikt a efektywność zespołu projektowego
Konflikt konstruktywny vs. destrukcyjny
Brak konfliktu - sygnał (nie)spokoju (koncepcja P. Lencioniego)
Konflikt w kontekście kultury zespołu i jakości współpracy
Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Czynniki utrudniające komunikację
Praca z „trudnym rozmówcą”
Komunikacja „dorosły-dorosły” – jak wyjść z utartych schematów komunikacji i zachowań
Komunikat JA – struktury, przykłady
Trening umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Zarządzanie konfliktem - narzędzia i praktyki
Konflikty rozwiązywalne i nierozwiązywalne
Zarządzanie emocjami w konflikcie
Podstawowe założenia prowadzenia mediacji
Zarządzanie sytuacją pokonfliktową
Model PGE i jego wykorzystanie w sytuacji pokonfliktowej
Monitorowanie relacji i sytuacji
Prewencja konfliktów i kultura współpracy
Kontrakt indywidualny i zespołowy
Codzienne rytuały
Wybrane opinie
Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi