Szkolenie dostępne na zamówienie

Programowanie w języku Swift

Nowoczesny, bezpieczny, wydajny i wieloplatformowy język programowania

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:SWIFT/PROG

swiftxcode

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Programowanie w języku Swift

Cele szkolenia

  • Kompleksowe wprowadzenie do składni języka, obowiązujących konwencji oraz najważniejszych idiomów programistycznych
  • Pokazanie najważniejszych elementów SDK
  • Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi

Dla kogo?

  • Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje przeznaczone na platformę iOS lub macOS
  • Programiści Objective-C, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język Swift

Zalety

  • Warsztatowy charakter zajęć - nauka przez praktykę, duża ilość ćwiczeń i przykładów
  • Zwrócenie szczególnej uwagi na obowiązujące konwencje oraz najlepsze praktyki związane z wykorzystaniem języka Swift
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do języka Swift

  • Charakterystyka, najważniejsze cechy i typowe zastosowanie Swift
  • Xcode jako środowisko deweloperskie
  • Podstawowe typy danych
  • Stałe i zmienne
  • Wnioskowanie typu vs. jego jawna deklaracja
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Praca z tekstem
  • Praca z wartościami numerycznymi
  • Konwersja typów

Konstrukcje i idiomy programistyczne

  • Krotki
  • Typy opcjonalne
  • Struktury
  • Properties (stored, lazy, computed, observers, wrappers)
  • Wyliczenia
  • Funkcje oraz domknięcia
  • Moduły

Programowanie obiektowe

  • Omówienie/przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
  • Wykorzystanie klas i protokołów
  • Hermetyzacja i kontrola dostępu
  • Inicjalizacja i sprzątanie
  • Dziedziczenie
  • Rozszerzenia
  • Typy generyczne
  • Opaque types
  • Elementy statyczne
  • Porównywanie obiektów
  • ARC i zarządzanie pamięcią

Biblioteka standardowa

  • Kolekcje i ich wykorzystanie
  • Obsługa wyjątków
  • Przeciążanie operatorów
  • Najważniejsze elementy SDK
  • Swift macros

Programowanie funkcyjne

  • Pure functions
  • Referential transparency
  • Rekurencja
  • Pattern matching
  • Funkcje polimorficzne
  • Funkcje wyższego rzędu
  • Kompozycja, częściowa aplikacja oraz currying
  • Wprowadzenie do koncepcji Type classes
  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
  • Wykorzystanie biblioteki Bow

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

To szkolenie jest częścią ścieżki