Programowanie w języku Swift

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: SWIFT/PROG

POZIOM SZKOLENIA:

# swift

# xcode

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Programiści chcący tworzyć natywne aplikacje mobilne, przeznaczone na platformę iOS

Programiści Objective-C, chcący zwiększyć efektywność pracy, poszerzyć posiadane umiejętności i poznać język Swift

WYMAGANIA

Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym

ZALETY

Warsztatowy charakter zajęć - nauka przez praktykę

Zwrócenie szczególnej uwagi na obowiązujące konwencje oraz dobre praktyki

Cele szkolenia

Kompleksowe wprowadzenie do składni języka, obowiązujących konwencji kodowania oraz najważniejszych idiomów programistycznych

Poznanie istotnych elementów SDK

Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi

Program

  • Środowisko deweloperskie
  • Składnia oraz konwencje kodowania
  • Typy danych
  • Stałe i zmienne
  • Wnioskowanie typu vs. jego jawna deklaracja
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Praca z tekstem
  • Praca z wartościami numerycznymi
  • Konwersja typów
  • Krotki
  • Typy opcjonalne
  • Struktury
  • Properties (stored, lazy, computed, observers, wrappers)
  • Wyliczenia
  • Funkcje oraz domknięcia
  • Moduły
  • Omówienie / przypomnienie najważniejszych pojęć z OOP
  • Wykorzystanie klas i protokołów
  • Hermetyzacja i kontrola dostępu
  • Inicjalizacja i sprzątanie
  • Dziedziczenie
  • Rozszerzenia
  • Typy generyczne
  • Opaque types
  • Elementy statyczne
  • Porównywanie obiektów
  • ARC i zarządzanie pamięcią
  • Założenia i dobre praktyki
  • Funkcje wyższego rzędu i kompozycja
  • Funkcyjne struktury danych
  • Rekurencja
  • Monoids
  • Monads
  • Functors
  • Efekty uboczne i interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
  • Kolekcje i ich wykorzystanie
  • Obsługa wyjątków
  • Przeciążanie operatorów
  • Najważniejsze elementy SDK

Autor szkolenia:

Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 13-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.