Trwają zapisy do grupy

iOS - podstawy tworzenia aplikacji

Podstawy tworzenia aplikacji na platformie iOS

3950 PLN+23% VAT (4858 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:IOS/BASICS

iosswiftxcode

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

8 lipca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

2 września
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

7 października
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Andrzejewski

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

4 listopada
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Mateusz Danioł

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

31 marca
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

3950 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

iOS - podstawy tworzenia aplikacji

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift
  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode
  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
  • Poznanie istotnych elementów SDK

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
  • Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
  • Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Język Swift i środowisko Xcode

  • Wprowadzenie do języka Swift
  • Podstawy użycia Xcode
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Zarządzanie zależnościami z wykorzystaniem Swift Package Manager

UIKit - klasyczne budowanie interfejsu

  • View Controllers - użycie, cykl życia, obsługa zdarzeń
  • Interface builder/Storyboards
  • Wykorzystanie podstawowych kontrolek
  • Zarządzanie rozkładem elementów (constraints)
  • Zaawansowane elementy UI m.in. UITableView
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami

SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu

  • Typ View jako sposób na tworzenie elementów widoków
  • Cykl życia komponentów
  • Przegląd komponentów wbudowanych
  • Zarządzanie rozkładem z użyciem kontenerów
  • Wyrażenia - if, switch, for
  • PropertyWrappers - zasada działania, tworzenie oraz wykorzystanie w kontekście SwiftUI
  • Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów
  • Stylizacja i zapewnianie dostępności
  • Nawigacja między ekranami (routing) - metody, dobre praktyki
  • Zarządzanie stanem oraz jego współdzielenie między widokami
  • Implementacja wzorca MVVM
  • Animacje
  • Zastosowanie matched geometry effect
  • Integracja z UIKit

Komunikacja

  • Praca z kodem asynchronicznym
  • Wykorzystanie URLSession
  • Integracja z REST API
  • Swift OpenApi Generator

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User Defaults
  • SwiftData - modelowanie danych, operacje crud, zarządzanie relacjami, budowanie kwerend

Wybrane elementy SDK

  • Core Location i praca z mapami MapKit i/lub Google Maps
  • Kamera i biblioteka zdjęć

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Piramida testów
  • Cechy dobrych testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Testy jednostkowe
  • Testy na poziomie UI
  • Test Driven Development

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

To szkolenie jest częścią ścieżki