iOS - podstawy tworzenia aplikacji

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: IOS/BASICS

POZIOM SZKOLENIA:

# swift

# ios

# xcode

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS

Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

WYMAGANIA

Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego

ZALETY

Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia

Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS

Cele szkolenia

Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift

Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode

Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika

Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

Program

  • Podstawy składni
  • Typy bazowe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Kolekcje
  • Praca z tekstem
  • Struktury, klasy, protokoły, wyliczenia, rozszerzenia
  • Funkcje i domknięcia
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa wyjątków
  • Typy generyczne
  • Zarządzanie pamięcią
  • Podstawy użycia Xcode
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Praca z dokumentacją
  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o CocoaPods i Swift Package Manager
  • View Controllers - wykorzystanie, cykl życia, obsługa zdarzeń
  • Interface builder / Storyboards
  • Wykorzystanie podstawowych kontrolek
  • Elastyczne zarządzanie rozkładem - Auto Layout, Trait Collections, Size Classes
  • Zaawansowane elementy widoku - TableView, CollectionView, ScrollView
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami
  • Typ View jako sposób na tworzenie reużywalnych elementów widoków
  • Kontrolki wbudowane
  • Zarządzanie rozkładem w oparciu o dostępne kontenery
  • Bindowanie, reagowanie na zdarzenia i obsługa gestów
  • Stylizacja z wykorzystaniem modyfikatorów
  • Warunkowe renderowanie interfejsu
  • Nawigacja między ekranami
  • Wprowadzenie do Combine framework
  • Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń
  • Operatory - transformacja, filtrowanie, kombinowanie, czas
  • Sterowanie kontekstem wykonania z użyciem Schedulers
  • Praca ze strumieniami
  • User Defaults
  • Praca z plikami
  • SQLite
  • Wprowadzenie do Core Data
  • Podstawy użycia URLSession
  • GDC i praca z kodem asynchronicznym
  • Integracja z REST API oraz GraphQL
  • Wykorzystanie przykładowych bibliotek: Alamofire, Moya, Siesta
  • Budowanie i podpisywanie kodu
  • Publikacja z wykorzystaniem iTunes Connect
  • Udostępnianie wersji testowej
  • Przygotowanie do review

Autor szkolenia:

Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 13-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.