iOS - podstawy tworzenia aplikacji
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:IOS/BASICS
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu iOS - podstawy tworzenia aplikacji
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
- Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
Wymagania
- Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego
Zalety
- Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
- Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift
- Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode
- Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
- Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych
Program
Wprowadzenie do języka Swift
- Podstawy składni
- Typy bazowe
- Operatory
- Instrukcje sterujące
- Kolekcje
- Praca z tekstem
- Funkcje i domknięcia
- Struktury, klasy, protokoły, wyliczenia, rozszerzenia
- Programowanie obiektowe
- Obsługa wyjątków
- Typy generyczne
- Zarządzanie pamięcią
Praca z projektem
- Podstawy użycia Xcode
- Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
- Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
- Debugowanie kodu
- Zarządzanie zależnościami w oparciu o CocoaPods i Swift Package Manager
UIKit - klasyczne budowanie interfejsu
- View Controllers - wykorzystanie, cykl życia, obsługa zdarzeń
- Interface builder / Storyboards
- Wykorzystanie podstawowych kontrolek
- Elastyczne zarządzanie rozkładem
- Zaawansowane elementy widoku
- Programowe budowanie widoków
- Nawigacja między ekranami
SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu
- Typ View jako sposób na tworzenie reużywalnych elementów widoków
- Kontrolki wbudowane
- Zarządzanie rozkładem w oparciu o dostępne kontenery
- Bindowanie, reagowanie na zdarzenia i obsługa gestów
- Stylizacja z wykorzystaniem modyfikatorów
- Warunkowe renderowanie interfejsu
- Nawigacja między ekranami
Programowanie reaktywne
- Wprowadzenie do Combine framework
- Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń
- Operatory - transformacja, filtrowanie i kombinowanie zdarzeń
- Sterowanie kontekstem wykonania z użyciem Schedulers
- Aplikacje bezstanowe i praca ze strumieniami
- Debugowanie i obsługa błędów na poziomie Combine
Komunikacja
- Podstawy użycia URLSession
- GDC i praca z kodem asynchronicznym
- Async / await, structured concurrency, Actors
- Integracja z REST API
Utrwalanie i dostęp do danych
- User Defaults
- SQLite
Wybrane elementy SDK
- Core Location i praca z mapami MapKit / Google Maps
- Kamera i biblioteka zdjęć
Dystrybucja aplikacji
- Budowanie i podpisywanie kodu
- Publikacja z wykorzystaniem App Store Connect
- Udostępnianie wersji testowej