iOS - podstawy tworzenia aplikacji

4750 PLN+23% VAT (5842 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:IOS/BASICS

Poziom zaawansowania:
iosswiftxcode

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

15 kwiecień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener Sages

Cena:

4750 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

1 lipiec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

4750 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

7 październik
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Andrzejewski

Cena:

4750 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu iOS - podstawy tworzenia aplikacji

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
  • Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego

Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
  • Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift
  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode
  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

Program

Język Swift i środowisko Xcode

  • Wprowadzenie do języka Swift
  • Podstawy użycia Xcode
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Zarządzanie zależnościami z wykorzystaniem Swift Package Manager

UIKit - klasyczne budowanie interfejsu

  • View Controllers - użycie, cykl życia, obsługa zdarzeń
  • Interface builder / Storyboards
  • Wykorzystanie podstawowych kontrolek
  • Zarządzanie rozkładem elementów (constraints)
  • Zaawansowane elementy UI m.in. UITableView
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami

SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu

  • Typ View jako sposób na tworzenie elementów widoków
  • Cykl życia komponentów
  • Przegląd komponentów wbudowanych
  • Zarządzanie rozkładem z użyciem kontenerów
  • Wyrażenia - if, switch, for
  • PropertyWrappers - zasada działania, tworzenie oraz wykorzystanie w kontekście SwiftUI
  • Bindowanie, reagowanie na zdarzenia oraz obsługa gestów
  • Stylizacja i zapewnianie wysokiej dostępności
  • Nawigacja między ekranami (routing) - metody, dobre praktyki
  • Zarządzanie stanem oraz jego współdzielenie między widokami
  • Implementacja wzorca MVVM
  • Animacje
  • Zastosowanie matched geometry effect
  • Integracja z UIKit

Komunikacja

  • Praca z kodem asynchronicznym
  • Wykorzystanie URLSession
  • Integracja z REST API
  • Swift OpenApi Generator

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User Defaults
  • SwiftData - modelowanie danych, operacje crud, zarządzanie relacjami, budowanie kwerend

Wybrane elementy SDK

  • Core Location i praca z mapami MapKit i/lub Google Maps
  • Kamera i biblioteka zdjęć

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Piramida testów
  • Cechy dobrych testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Testy jednostkowe
  • Testy na poziomie UI
  • Test Driven Development

To szkolenie jest częścią ścieżki

Podobne szkolenia