iOS - podstawy tworzenia aplikacji

4450 PLN+23% VAT (5473 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:IOS/BASICS

Poziom zaawansowania:
iosswiftxcode

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena

Termin:

14 listopada 2022
Trwają zapisy na szkolenie

Lokalizacja:

Zdalne, Warszawa

Trener:

-

Cena:

4450 PLN netto+23% VAT

Termin:

9 stycznia 2023
Trwają zapisy na szkolenie

Lokalizacja:

Zdalne, Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Gdynia

Trener:

-

Cena:

4450 PLN netto+23% VAT

Termin:

8 maja 2023
Trwają zapisy na szkolenie

Lokalizacja:

Zdalne, Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Gdynia

Trener:

-

Cena:

4450 PLN netto+23% VAT

O szkoleniu iOS - podstawy tworzenia aplikacji

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
  • Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego

Zalety

  • Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia, pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
  • Uczestnicy poznają wzorce i dobre praktyki, a także metody rozwiązywania typowych problemów, spotykanych podczas tworzenia aplikacji na platformie iOS
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i popularnego języka Swift
  • Zapoznanie z dedykowanym środowiskiem programistycznym Xcode
  • Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
  • Nabycie praktycznej wiedzy, niezbędnej do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych

Program

Wprowadzenie do języka Swift

  • Podstawy składni
  • Typy bazowe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Kolekcje
  • Praca z tekstem
  • Struktury, klasy, protokoły, wyliczenia, rozszerzenia
  • Funkcje i domknięcia
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa wyjątków
  • Typy generyczne
  • Zarządzanie pamięcią

Praca z projektem

  • Podstawy użycia Xcode
  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu
  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz symulatorze
  • Debugowanie kodu
  • Praca z dokumentacją
  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o CocoaPods i Swift Package Manager

UIKit - klasyczne budowanie interfejsu

  • View Controllers - wykorzystanie, cykl życia, obsługa zdarzeń
  • Interface builder / Storyboards
  • Wykorzystanie podstawowych kontrolek
  • Elastyczne zarządzanie rozkładem
  • Zaawansowane elementy widoku
  • Programowe budowanie widoków
  • Nawigacja między ekranami

SwiftUI - deklaratywne budowanie interfejsu

  • Typ View jako sposób na tworzenie reużywalnych elementów widoków
  • Kontrolki wbudowane
  • Zarządzanie rozkładem w oparciu o dostępne kontenery
  • Bindowanie, reagowanie na zdarzenia i obsługa gestów
  • Stylizacja z wykorzystaniem modyfikatorów
  • Warunkowe renderowanie interfejsu
  • Nawigacja między ekranami

Programowanie reaktywne

  • Wprowadzenie do Combine framework
  • Publikowanie i nasłuchiwanie zdarzeń
  • Operatory - transformacja, filtrowanie i kombinowanie zdarzeń
  • Sterowanie kontekstem wykonania z użyciem Schedulers
  • Aplikacje bezstanowe i praca ze strumieniami
  • Debugowanie i obsługa błędów na poziomie Combine
  • Wykorzystanie / tworzenie reaktywnych rozszerzeń w kontekście istniejącego API

Komunikacja

  • Podstawy użycia URLSession
  • GDC i praca z kodem asynchronicznym
  • Async / await, structured concurrency, Actors
  • Integracja z REST API
  • Wykorzystanie wybranych bibliotek np. Alamofire, Moya, Siesta

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User Defaults
  • SQLite

Wybrane elementy SDK

  • Core Location i praca z mapami MapKit / Google Maps
  • Kamera i biblioteka zdjęć

Dystrybucja aplikacji

  • Budowanie i podpisywanie kodu
  • Publikacja z wykorzystaniem App Store Connect
  • Udostępnianie wersji testowej
  • Przygotowanie do review

To szkolenie jest częścią ścieżki

Podobne szkolenia