Programowanie w języku Java

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: J/PROG

Powiadom
o kolejnych terminach

# java

Autor szkolenia:
Michał Podbielski

O szkoleniu

DLA KOGO?

Programiści chcący poznać kolejny język programowania i wytwarzać aplikacje w Java

WYMAGANIA

Umiejętność programowania w jakimkolwiek języku

ZALETY

Szeroki zakres aspektów programowania, pozwalający na wytwarzanie aplikacji w Java

Szkolenie stale aktualizowane do najnowszych specyfikacji Java

Cele szkolenia

Zdobycie umiejętności programowania w języku Java przy użyciu narzędzia IDE ułatwiającego szybki rozwój, testowanie i debugowanie aplikacji

Poznanie konstrukcji językowych, standardowych bibliotek, podstaw wielowątkowości, obiektowości oraz wykorzystanie ich w tworzeniu wysokiej jakości, elastycznych rozwiązań

Program

  • Czym jest JVM
  • Założenia i dystrybucje Javy
  • Konwencje, pakiety, metoda main
  • Kompilacja
  • Sposoby uruchomiania aplikacji Java
  • Dokumentacja JavaDoc
  • Typy proste i ich konwersja
  • Typy wyliczeniowe
  • Tablice
  • Przykłady typów obiektowych
  • Odwołania do obiektów
  • Wrappery, autoboxing i unboxing
  • Tworzenie własnych klas
  • Deklarowanie i przeciążanie metod
  • Atrybuty klasy a zmienne lokalne
  • Tworzenie konstruktorów
  • Stałe i elementy statyczne
  • Współpraca klas (widoczność i importowanie)
  • Konwencje nazewnicze
  • Operatory
  • Operacje warunkowe
  • Pętle
  • Asercje
  • Klasa, obiekt i abstrakcja
  • High cohension (wysoka zwartość klas)
  • Dziedziczenie
  • Operator instanceof
  • Klasa Object
  • Nadpisywanie metod
  • Dziedziczenie a konstruktory
  • Poziomy dostępu
  • Ograniczenia dziedziczenia w Javie
  • Dziedziczyć czy delegować
  • Hermetyzacja
  • Polimorfizm
  • Interfejsy i klasy abstrakcyjne
  • Loose coupling (luźne powiązanie)
  • Klasy sygnalizujące błędy
  • Ścieżka błędu (stack trace)
  • Obsługa wyjątków
  • Tworzenie własnych wyjątków
  • Zalecenia przy obsłudze błędów
  • Używanie klas generycznych
  • Zbiory
  • Mapy
  • Listy
  • Kolejki
  • Kolejki dwustronne
  • Łatwa inicjalizacja kolekcji
  • Klasa Collections
  • Wstęp do kolekcji wielowątkowych
  • Atrybuty wykonania
  • Zmienne systemowe
  • Biblioteki jar
  • String a wydajna praca
  • Arrays jako pomoc dla tablic
  • Klasa System
  • Klasy reprezentujące czas
  • Lokalizacja (l10n)
  • Formatowanie dat i liczb
  • Internacjonalizacja (i18n)
  • System plików (File, Path, Files)
  • Zawartość plików - strumienie binarne i tekstowe
  • Swobodny dostęp (RandomAccessFile)
  • Strumienie wysokopoziomowe
  • Serializacja obiektów
  • Wstęp do pojęcia kanałów (NIO)
  • Co jeszcze w NIO2
  • Wstęp do modułów
  • Blok static
  • Więcej o enumeracjach
  • Użycie adnotacji
  • Podstawy testowania z JUnit
  • Klasy wewnętrzne i anonimowe
  • Wyrażenia Lambda
  • Referencje do metod
  • Interfejs funkcyjny i metody domyślne
  • Metody prywatne w interfejsach
  • Lambda i strumienie
  • Klasa Optional
  • Interfejs Function
  • Runnable, Thread, ThreadGroup
  • Tworzenie własnych wątków
  • Monitory i synchronizacja
  • Współpraca między wątkami
  • Problemy wielowątkowości
  • Zmienne ulotne (volatile)
  • Wstęp do java.util.concurrent
  • Na co uważać
  • Czego unikać
  • Formatowanie napisów
  • Regular expression (regex)
  • Tokenizacja
  • Współpraca z konsolą
  • Tworzenie GUI w Swing
  • Komunikacja za pomocą TCP
  • Komunikacja z bazami danych (JDBC)
  • Więcej o Swing (opcjonalne)

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.