Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:QTQUICK-BEG

Poziom zaawansowania:
javascriptprogrammingqtqtquick

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

O szkoleniu Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie adresowane jest do programistów i projektantów interfejsów użytkownika

Wymagania

  • Od uczestników wymaga się podstawowej umiejętności programowania. Znajomość języka JavaScript będzie dodatkowym atutem

Zalety

  • Szkolenie pozwala w bardzo praktyczny sposób zapoznać się z deklaratywnym tworzeniem interfejsów użytkownika
  • Prawie całe szkolenie odbywa się w formie warsztatu, gdzie uczestnicy na bieżąco wypróbowują poznane techniki
  • Szkolenie zostało opracowane przez praktyka z wieloletnim stażem - specjalistę od środowiska Qt i Qt Quick
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Nauka tworzenia interfejsy użytkownika w QML/QtQuick z przeznaczeniem do systemów wbudowanych, mobilnych lub biurkowych
  • Poznanie środowiska Qt Quick Designer i nauka tworzenia interfejsów użytkownika zawierających elementy statyczne i animowane

Program

QML i Qt Quick

  • Czym jest Qt Quick?
  • Czym jest QML?
  • Prototypowanie Qt Quick
  • Struktura dokumentu
  • Wiązanie wyrażeń
  • Właściwości, sygnały i sloty

Podstawowe zagadnienia

  • Geometria
  • Przekształcenia
  • Obsługa myszy
  • Wyświetlanie grafiki
  • Wprowadzanie tekstu
  • Cykl życia obiektów

Pozycjonowanie obiektów

  • Kotwice
  • Pozycjonery
  • Layouty

Animacje

  • Deklarowane
  • Generatory wartości właściwości
  • Interpolacja zmiany wartości właściwości

Modelowanie oparte o stany

  • Stany
  • Przejścia

Komponenty

  • Podział na dokumenty
  • Element Component
  • Tworzenie i usuwanie instancji komponentów
  • Ładowanie elementów na żądanie
  • Powielanie elementów

Efekty graficzne

Kontrolki

  • Podstawowe elementy
  • Okno aplikacji
  • Projektowanie w oparciu o strony
  • Stylizacja kontrolek

QtQuick Designer

  • Formularze QML

Interakcja z C++/Qt

  • Podstawy meta-obiektów w Qt
  • Eksportowanie obiektów C++ do QML

Podobne szkolenia