Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:QTQUICK-BEG
Poziom zaawansowania:
Szkolenie na zamówienie
Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.
- Dostosowany program
- Indywidualna wycena
- Dowolny termin
O szkoleniu Programowanie interfejsów użytkownika w QtQuick - poziom podstawowy
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie adresowane jest do programistów i projektantów interfejsów użytkownika
Wymagania
- Od uczestników wymaga się podstawowej umiejętności programowania. Znajomość języka JavaScript będzie dodatkowym atutem
Zalety
- Szkolenie pozwala w bardzo praktyczny sposób zapoznać się z deklaratywnym tworzeniem interfejsów użytkownika
- Prawie całe szkolenie odbywa się w formie warsztatu, gdzie uczestnicy na bieżąco wypróbowują poznane techniki
- Szkolenie zostało opracowane przez praktyka z wieloletnim stażem - specjalistę od środowiska Qt i Qt Quick
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Nauka tworzenia interfejsy użytkownika w QML/QtQuick z przeznaczeniem do systemów wbudowanych, mobilnych lub biurkowych
- Poznanie środowiska Qt Quick Designer i nauka tworzenia interfejsów użytkownika zawierających elementy statyczne i animowane
Program
QML i Qt Quick
- Czym jest Qt Quick?
- Czym jest QML?
- Prototypowanie Qt Quick
- Struktura dokumentu
- Wiązanie wyrażeń
- Właściwości, sygnały i sloty
Podstawowe zagadnienia
- Geometria
- Przekształcenia
- Obsługa myszy
- Wyświetlanie grafiki
- Wprowadzanie tekstu
- Cykl życia obiektów
Pozycjonowanie obiektów
- Kotwice
- Pozycjonery
- Layouty
Animacje
- Deklarowane
- Generatory wartości właściwości
- Interpolacja zmiany wartości właściwości
Modelowanie oparte o stany
- Stany
- Przejścia
Komponenty
- Podział na dokumenty
- Element Component
- Tworzenie i usuwanie instancji komponentów
- Ładowanie elementów na żądanie
- Powielanie elementów
Efekty graficzne
Kontrolki
- Podstawowe elementy
- Okno aplikacji
- Projektowanie w oparciu o strony
- Stylizacja kontrolek
QtQuick Designer
- Formularze QML
Interakcja z C++/Qt
- Podstawy meta-obiektów w Qt
- Eksportowanie obiektów C++ do QML