Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: CPP/OOBP

Powiadom
o kolejnych terminach

# oop

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++

WYMAGANIA

Uczestnicy muszą posiadać umiejętność programowania w języku C++

ZALETY

Cele szkolenia

Poznanie zasad SOLID

Poznanie wybranych wzorców GRASP

Poznanie wybranych wzorców Bandy Czworga (Gang of Four)

Przećwiczenie wybranych idiomów programowania w C++

Program

  • Zasada jednej odpowiedzialności (The Single Responsibility Principle)
    • Wstęp, definicja, odpowiedzialności
    • Warsztaty problemowe
    • Zasady refaktoringu
    • Wybrane wzorce Bandy Czworga (GoF) w kontekście zasady
  • Zasada otwarte/zamknięte (The Open/Closed Principle)
    • Wstęp, definicja, odpowiedzialności
    • Warsztaty problemowe
    • Zasady refaktoringu
    • Wybrane wzorce Bandy Czworga (GoF) w kontekście zasady
  • Zasada podstawienia Liskov (The Liskov Substitution Principle)
    • Wstęp, definicja, odpowiedzialności
    • Warsztaty problemowe
    • Zasady refaktoringu
    • Wybrane wzorce Bandy Czworga (GoF) w kontekście zasady
  • Zasada segregacji interfejsów (The Interface Segregation Principle)
    • Wstęp, definicja, odpowiedzialności
    • Warsztaty problemowe
    • Zasady refaktoringu
    • Wybrane wzorce Bandy Czworga (GoF) w kontekście zasady
  • Zasada odwrócenia zależności (The Dependency Inversion Principle)
    • Wstęp, definicja, odpowiedzialności
    • Warsztaty problemowe
    • Zasady refaktoringu
    • Wybrane wzorce Bandy Czworga (GoF) w kontekście zasady
  • Wzorce konstrukcyjne
    • Wzorce: Singleton, Factory Method, Abstract Factory, Prototype, Builder
    • Warsztaty problemowe
  • Wzorce strukturalne
    • Wzorce: Adapter, Bridge, Composite, Decorator, Façade, Flyweight, Proxy
    • Warsztaty problemowe
  • Wzorce behawioralne
    • Wzorce: Chain of Responsibility, Command, Iterator, Mediator, Memento, Oserwer, State, Strategy, Template Method, Visitor
    • Warsztaty problemowe
  • Low Coupling, High Cohesion
  • Information Expert, Creator, Controller
  • Polymorphism, Pure Fabrication
  • Indirection, Protected Variations
  • Warsztaty problemowe
  • Zarządzanie zasobami
    • Idiomy: Release Return, Move Constructor, Resource Acquisition Is Initialization, Scope Guard
    • Warsztaty problemowe
  • Zarządzanie pamięcią
    • Idiomy: Intrusive Reference Counting, Non-intrusive Reference Counting, Const auto_ptr, Checked Delete, Concrete Data Type, Copy and Swap
    • Warsztaty problemowe
  • Optymalizacja pamięci i przetwarzania
    • Idiomy: Shrink to Fit, Clear and Minimize, Non-throwing Swap , Erase-Remove, Boost Mutant, Computational Constructor, Copy on Write, Empty Base Optimization
    • Warsztaty problemowe
  • Typy i bezpieczeństwo typów
    • Idiomy: Type Safe Enum, Type Selection, Type Generator, Traits, Capability Query, Coercion by Member Template, Mixin from Above, Int to Type
    • Warsztaty problemowe
  • Konstrukcja i inicjalizacja
    • Idiomy: Construction Tracker, Construct on First Use, Base from Member, Runtime Static Initialization Idiom
    • Warsztaty problemowe
  • Polimorfizm
    • Idiomy: Interface Class, Inner Class, Virtual Friend Function, Polymorphic Exception, Virtual Constructor, Calling Virtuals During Initialization, Polymorphic Value Types
    • Warsztaty problemowe

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.