Programowanie w języku C++

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: CPP/F

Powiadom
o kolejnych terminach

# oop

# programming

Autor szkolenia:
Piotr Nazimek

Autor szkolenia:
Witold Wysota

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać język C++ oraz programowanie obiektowe

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność obsługi komputera

ZALETY

Szkolenie oparte jest o najnowszy standard języka C++

Podczas warsztatów uczestnicy zastosują w praktyce poznane elementy języka C++

Efektem szkolenia jest przygotowanie wielomodułowej aplikacji wraz ze środowiskiem do jej budowania i debugowania

Cele szkolenia

Poznanie języka C++ i jego biblioteki standardowej

Zrozumienie zasad programowania obiektowego oraz poprawnego tworzenia aplikacji składających się z wielu modułów

Poznanie niezbędnych narzędzi pracy programisty języka C++

Program

  • Pojęcie instrukcji, stałych, zmiennych, tablic i funkcji
  • Środowisko programisty
  • Kompilator i preprocesor
  • Program make
  • Debugger i jego rola
  • Podstawy programowania obiektowego
  • Pojęcie klasy
  • Pliki nagłówkowe
  • Stałe i zmienne
  • Pojęcie wskaźnika i referencji
  • Typ logiczny
  • Typy wyliczeniowe, tablicowe
  • Operatory arytmetyczne, relacyjne, logiczne, bitowe
  • Operator przypisania, warunkowy
  • Inteligentne wskaźniki
  • Przestrzenie nazw
  • Klasy std::string, std::array i std::vector
  • Instrukcje warunkowe
  • Pętle
  • Wektor i lista
  • Mapa
  • Iteratory
  • Operacje na elementach
  • Deklaracje
  • Rekurencja
  • Przeciążanie funkcji
  • Wzorce funkcji
  • Funkcje anonimowe (lambda)
  • Obsługa błędów za pomocą mechanizmu wyjątków
  • Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków
  • Pojęcie klasy
  • Składowe klasy, metody
  • Konstruktor i destruktor
  • Inicjowanie, przypisywanie i niszczenie instancji klas
  • Konstruktor kopiujący
  • Semantyka przenoszenia, konstruktor przenoszący
  • Klasy pochodne, dziedziczenie
  • Metody wirtualne, polimorfizm
  • Operatory arytmetyczne i logiczne
  • Operatory porównania
  • Operator indeksowania
  • Operatory rzutowania typów
  • Szablony a makra
  • Parametry szablonów
  • Generyczne algorytmy biblioteki standardowej
  • Strumienie
  • Manipulatory
  • Formatowanie danych
  • Obsługa plików
  • Tablice i wektory
  • Listy i kolejki
  • Zbiory
  • Mapy i multimapy
  • Iteratory
  • Algorytmy
  • Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda
  • Budowanie i dystrybucja biblioteki
  • Dołączanie bibliotek do aplikacji

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.