Programowanie .NET - kurs podstawowy

2950 PLN+23% VAT (3628 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:NET/F

Poziom zaawansowania:

c#

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena
Brak dostępnych terminów

O szkoleniu Programowanie .NET - kurs podstawowy

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać podstawy środowiska .NET, języka C# i programowania obiektowego, niezależnie od poziomu doświadczenia oraz znajomości poszczególnych języków programowania

Wymagania

  • Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza dotycząca programowania w dowolnym języku

Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia oprogramowania w języku C# na platformie .NET
  • Tworzenie rozwiązań programistycznych w języku C#
  • Zapoznanie z platformą programistyczną .NET
  • Zaznajomienie z paradygmatem programowania obiektowego

Program

Architektura platformy .NET

  • Elementy składowe platformy .NET
  • Środowisko uruchomieniowe CLR
  • Język pośredni CIL
  • Kompilacja i uruchamianie programów w .NET
  • Język zarządzany C#
  • Centralne repozytorium współdzielonych bibliotek GAC

Zintegrowane środowisko programistyczne Visual Studio

  • Typy i struktura projektów
  • Tworzenie i zarządzanie projektami
  • Logiczna i fizyczna struktura rozwiązań
  • Wybrane narzędzia środowiska Visual Studio
  • Debugowanie aplikacji
  • Inne środowiska programistyczne dla .NET

Podstawy programowania w C#

  • Klasy, metody, pola, właściwości
  • Podstawowe operatory i składnia języka
  • Zapoznanie z zakresami widoczności
  • Przekazywanie parametrów do metod
  • Parametry opcjonalne i nazwane
  • Metoda main i argumenty wywołania programu
  • Podstawowa obsługa standardowego wejścia/wyjścia
  • Instrukcje warunkowe
  • Pętle sterujące
  • Instrukcje break i continue
  • Komentarze

Typy danych

  • Podział typów w języku C#
  • Struktury a klasy
  • Struktury
  • Klasy
  • Typ Object
  • Klasy i obiekty
  • Słowo kluczowe var

Tablice i Kolekcje

  • Tablice
  • Tablice wielowymiarowe
  • Używanie tablic
  • Kolekcje
  • Podstawowe rodzaje kolekcji
  • Używanie kolekcji
  • Podstawowe operacje na kolekcjach

Obiekty i programowanie obiektowe w C#

  • Programowanie obiektowe - wprowadzenie, filary
  • Interfejsy
  • Klasy abstrakcyjne
  • Dziedziczenie
  • Polimorfizm
  • Słowo kluczowe override
  • Słowo kluczowe virtual
  • Słowo kluczowe sealed
  • Enkapsulacja i zakres widoczności
  • Klasy statyczne
  • Metody statyczne
  • Konstruktory i składowe odziedziczone
  • Porównywanie obiektów i ich zawartości
  • Przekazywanie, konwersja i rzutowanie obiektów, boxing
  • Operatory rzutowania
  • Definiowanie operatorów
  • Zdarzenia
  • Delegaty
  • Metody anonimowe
  • Wyrażenia lambda
  • Klasy anonimowe
  • Zarządzanie cyklem życia obiektów

Typy generyczne

  • Czym są typy generyczne?
  • Podstawowe typy i kolekcje generyczne
  • Używanie typów generycznych
  • Deklarowanie własnych typów generycznych

Obsługa wyjątków

  • Czym są i jak działają wyjątki?
  • Obsługa sytuacji wyjątkowych
  • Ważniejsze typy wyjątków
  • Tworzenie własnych typów wyjątków

Operacje tekstowe

  • Ciągi znaków i operacje na nich
  • Formatowanie napisów
  • Podstawy wyrażeń regularnych
  • Internacjonalizacja i lokalizacja

Obsługa wejścia/wyjścia

  • Czym są strumienie?
  • Rodzaje strumieni
  • Używanie strumieni
  • Kodowanie znaków
  • Dostęp do plików
  • Podstawowe informacje o serializacji danych, typy serializacji

Inne aspekty programowania w C#

  • Podstawowe informacje o LINQ, LINQ to objects
  • Podstawy diagnostyki i logowania, dziennik zdarzeń, liczniki wydajności
  • Podstawowe informacje na temat refleksji
  • Kod niezarządzany, typy dynamiczne

Podobne szkolenia