Programowanie .NET - kurs podstawowy

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: NET/F

Powiadom
o kolejnych terminach

# c#

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać podstawy środowiska .NET, języka C# i programowania obiektowego, niezależnie od poziomu doświadczenia oraz znajomości poszczególnych języków programowania

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza dotycząca programowania w dowolnym języku

ZALETY

Cele szkolenia

Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia oprogramowania w języku C# na platformie .NET

Tworzenie rozwiązań programistycznych w języku C#,

Zapoznanie z platformą programistyczną .NET

Zaznajomienie z paradygmatem programowania obiektowego

Program

  • Elementy składowe platformy .NET
  • Środowisko uruchomieniowe CLR
  • Język pośredni CIL
  • Kompilacja i uruchamianie programów w .NET
  • Język zarządzany C#
  • Centralne repozytorium współdzielonych bibliotek GAC
  • Typy i struktura projektów
  • Tworzenie i zarządzanie projektami
  • Logiczna i fizyczna struktura rozwiązań
  • Wybrane narzędzia środowiska Visual Studio
  • Debuggowanie aplikacji
  • Inne środowiska programistyczne dla .NET
  • Klasy, metody, pola, właściwości
  • Podstawowe operatory i składnia języka
  • Zapoznanie z zakresami widoczności
  • Przekazywanie parametrów do metod
  • Parametry opcjonalne i nazwane
  • Metoda main i argumenty wywołania programu
  • Podstawowa obsługa standardowego wejścia / wyjścia
  • Instrukcje warunkowe
  • Pętle sterujące
  • Instrukcje break i continue
  • Komentarze
  • Podział typów w języku C#
  • Struktury a klasy
  • Struktury
  • Klasy
  • Typ Object
  • Klasy i obiekty
  • Słowo kluczowe var
  • Tablice
  • Tablice wielowymiarowe
  • Używanie tablic
  • Kolekcje
  • Podstawowe rodzaje kolekcji
  • Używanie kolekcji
  • Podstawowe operacje na kolekcjach
  • Programowanie obiektowe - wprowadzenie, filary
  • Interfejsy
  • Klasy abstrakcyjne
  • Dziedziczenie
  • Polimorfizm
  • Słowo kluczowe override
  • Słowo kluczowe virtual
  • Słowo kluczowe sealed
  • Enkapsulacja i zakres widoczności
  • Klasy statyczne
  • Metody statyczne
  • Konstruktory i składowe odziedziczone
  • Porównywanie obiektów i ich zawartości
  • Przekazywanie, konwersja i rzutowanie obiektów, boxing
  • Operatory rzutowania
  • Definiowanie operatorów
  • Zdarzenia
  • Delegaty
  • Metody anonimowe
  • Wyrażenia lambda
  • Klasy anonimowe
  • Zarządzanie cyklem życia obiektów
  • Czym są typy generyczne?
  • Podstawowe typy i kolekcje generyczne
  • Używanie typów generycznych
  • Deklarowanie własnych typów generycznych
  • Czym są i jak działają wyjątki?
  • Obsługa sytuacji wyjątkowych
  • Ważniejsze typy wyjątków
  • Tworzenie własnych typów wyjątków
  • Ciągi znaków i operacje na nich
  • Formatowanie napisów
  • Podstawy wyrażeń regularnych
  • Internacjonalizacja i lokalizacja
  • Czym są strumienie?
  • Rodzaje strumieni
  • Używanie strumieni
  • Kodowanie znaków
  • Dostęp do plików
  • Podstawowe informacje o serializacji danych, typy serializacji
  • Podstawowe informacje o Linq, Linq to objects
  • Podstawy diagnostyki i logowania, dziennik zdarzeń, liczniki wydajności
  • Podstawowe informacje na temat refleksji
  • Kod niezarządzany, typy dynamiczne

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.