Programowanie .NET - kurs podstawowy
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:NET/F
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Programowanie .NET - kurs podstawowy
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza dotycząca programowania w dowolnym języku
Zalety
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia oprogramowania w języku C# na platformie .NET
- Tworzenie rozwiązań programistycznych w języku C#
- Zapoznanie z platformą programistyczną .NET
- Zaznajomienie z paradygmatem programowania obiektowego
Program
Architektura platformy .NET
- Elementy składowe platformy .NET
- Środowisko uruchomieniowe CLR
- Język pośredni CIL
- Kompilacja i uruchamianie programów w .NET
- Język zarządzany C#
- Centralne repozytorium współdzielonych bibliotek GAC
Zintegrowane środowisko programistyczne Visual Studio
- Typy i struktura projektów
- Tworzenie i zarządzanie projektami
- Logiczna i fizyczna struktura rozwiązań
- Wybrane narzędzia środowiska Visual Studio
- Debugowanie aplikacji
- Inne środowiska programistyczne dla .NET
Podstawy programowania w C#
- Klasy, metody, pola, właściwości
- Podstawowe operatory i składnia języka
- Zapoznanie z zakresami widoczności
- Przekazywanie parametrów do metod
- Parametry opcjonalne i nazwane
- Metoda main i argumenty wywołania programu
- Podstawowa obsługa standardowego wejścia/wyjścia
- Instrukcje warunkowe
- Pętle sterujące
- Instrukcje break i continue
- Komentarze
Typy danych
- Podział typów w języku C#
- Struktury a klasy
- Struktury
- Klasy
- Typ Object
- Klasy i obiekty
- Słowo kluczowe var
Tablice i Kolekcje
- Tablice
- Tablice wielowymiarowe
- Używanie tablic
- Kolekcje
- Podstawowe rodzaje kolekcji
- Używanie kolekcji
- Podstawowe operacje na kolekcjach
Obiekty i programowanie obiektowe w C#
- Programowanie obiektowe - wprowadzenie, filary
- Interfejsy
- Klasy abstrakcyjne
- Dziedziczenie
- Polimorfizm
- Słowo kluczowe override
- Słowo kluczowe virtual
- Słowo kluczowe sealed
- Enkapsulacja i zakres widoczności
- Klasy statyczne
- Metody statyczne
- Konstruktory i składowe odziedziczone
- Porównywanie obiektów i ich zawartości
- Przekazywanie, konwersja i rzutowanie obiektów, boxing
- Operatory rzutowania
- Definiowanie operatorów
- Zdarzenia
- Delegaty
- Metody anonimowe
- Wyrażenia lambda
- Klasy anonimowe
- Zarządzanie cyklem życia obiektów
Typy generyczne
- Czym są typy generyczne?
- Podstawowe typy i kolekcje generyczne
- Używanie typów generycznych
- Deklarowanie własnych typów generycznych
Obsługa wyjątków
- Czym są i jak działają wyjątki?
- Obsługa sytuacji wyjątkowych
- Ważniejsze typy wyjątków
- Tworzenie własnych typów wyjątków
Operacje tekstowe
- Ciągi znaków i operacje na nich
- Formatowanie napisów
- Podstawy wyrażeń regularnych
- Internacjonalizacja i lokalizacja
Obsługa wejścia/wyjścia
- Czym są strumienie?
- Rodzaje strumieni
- Używanie strumieni
- Kodowanie znaków
- Dostęp do plików
- Podstawowe informacje o serializacji danych, typy serializacji
Inne aspekty programowania w C#
- Podstawowe informacje o LINQ, LINQ to objects
- Podstawy diagnostyki i logowania, dziennik zdarzeń, liczniki wydajności
- Podstawowe informacje na temat refleksji
- Kod niezarządzany, typy dynamiczne