Szkolenie: Facylitacja spotkań w zespołach IT
Kompendium wiedzy i technik pomagających prowadzić angażujące i efektywne spotkania w branży IT.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:ES
Facylitacja spotkań w zespołach IT
Cele szkolenia
Poznanie specyfiki roli facylitatora
Zdobycie kompetencji w zakresie łączenia roli facylitatora z pełnionymi funkcjami w organizacji i zespole wraz z wyzwaniami z jakimi się to wiąże
Nauka rozpoznawania etapów rozwoju grupy, jak odpowiednio na nie reagować i stymulować grupę
Poznanie technik wykorzystywanych w procesie facylitacji wspierających procesy kreatywne, procesy zbierania informacji, nadawania priorytetów, twórczego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji
Nabycie umiejętności prowadzenia efektywnych i angażujących spotkań z wykorzystaniem technik facylitacyjnych
Dla kogo?
Liderów i członków zespołów projektowych
Menadżerów i specjalistów prowadzących spotkania zespołów i grup roboczych
Scrum Masterów, analityków, architektów, developerów, Product Ownerów
Menadżerowie i specjaliści prowadzący spotkania zespołów i grup roboczych
Zalety
Zdobycie wiedzy na temat facylitacji – czym jest a czym nie jest facylitacja
Poznanie metod wspierających zaangażowanie uczestników i podnoszących efektywność spotkań
Możliwość przećwiczenia wybranych metod w trakcie szkolenia
Realizacja w formule warsztatowej - teoria wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Facylitacja – co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?
Czym jest, a czym nie jest facylitacja?
Korzyści i ograniczenia płynące z facylitacji
Rola, odpowiedzialność, zadania i wyzwania facylitatora
Rola facylitatora spotkania vs oficjalna rola w organizacji – jak to połączyć?
Proces facylitacji
Model podwójnego diamentu
Struktura efektywnych spotkań
Rodzaje spotkań w IT – spotkania, na których facylitacja będzie dobrym pomysłem
Kryteria doboru uczestników spotkania
Planowanie sesji
Kontekst stacjonarny i zdalny – co warto wziąć pod uwagę?
Dynamika grupy
Budowanie bezpieczeństwa w grupie
Stopniowanie ekspozycji społecznej
Rodzaje interakcji pomiędzy uczestnikami i projektowanie ich
Charakterystyka pracy grupowej - jak zrozumieć, co dzieje się w grupie?
Czynniki wpływające na zaangażowanie i koncentrację na wyniku
Kontekst stacjonarny i zdalny – o czym warto pamiętać?
Trudne sytuacje w procesie facylitacji i sposoby ich przełamywania
Profilaktyka sytuacji trudnych
Trudne sytuacje w zespole
Trudne sytuacje na linii z biznesem
Kontrakt grupowy
Metody pracy pomagające zarządzać emocjami
Metody aktywnego słuchania
Techniki interwencyjne
Techniki i metody pracy wykorzystywane w facylitacji spotkań
Myślenie zbieżne i rozbieżne
Techniki wspierające myślenie kreatywne
Techniki projekcyjne
Zbieranie i porządkowanie informacji
Nadawanie priorytetów
Twórcze rozwiązywanie problemów
Techniki podejmowania decyzji
Pomysły na inspirującą retrospektywę i podsumowania
Wybrane opinie
Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi