Efektywna komunikacja i dialog w organizacji
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:EFK
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Efektywna komunikacja i dialog w organizacji
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie adresowane jest do osób chcących rozwinąć swój potencjał przywódczy, jak również specjalistów IT, programistów, liderów i menedżerów, którzy pragną zwiększyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji interpersonalnej i intrapersonalnej oraz chcą się lepiej komunikować
Wymagania
- Otwartość i gotowość do zmian
- Potrzeba wzmocnienia kompetencji z zakresu komunikacji i poczucia własnej wartości
Zalety
- Dobra komunikacja w dużym stopniu wpływa na powodzenie projektów w firmach i wzmacnia własną samoocenę. Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli doświadczyć różne metody komunikacji, przyjrzeć się swoim wzorcom myślowym i wypracować własne skuteczne metody na lepszą komunikację i współpracę ze sobą i z innymi ludźmi
- Uczestnicy nie są uczeni, a sami się uczą w oparciu o własne doświadczenia, co jest fundamentem trwałej zmiany
- Szkolenie wzmacnia umiejętności komunikacji własnej i z innymi w pracy oraz w codziennym życiu
- Program oparty jest na metodach potwierdzonych naukowo i empirycznie
- Uczestnicy doświadczą sposobów komunikacji "win-win", z zachowaniem godnej postawy i budującym dobre relacje z innymi
- Szkolenie prowadzone jest warsztatowo i aktywnie z zaangażowaniem wszystkich uczestników
- Szkolenie prowadzone przez doświadczonego trenera i praktyka pracy ze zmianą
- Kameralne grupy sprzyjają pracy w komforcie i zaufaniu
Cele szkolenia
- Nauka dialogu z wykorzystaniem NVC
- Nauka kompetencji budowania relacji ze sobą i dobrej współpracy z innymi ludźmi
- Budowanie poczucia własnej wartości
- Nauka dawania feedbacku
- Doświadczenie empatycznej współpracy poprzez różne sposoby komunikacji i wyciągnięcie wniosków z tych doświadczeń
- Pogłębianie kompetencji dotyczących konstruktywnej komunikacji
Program
Komunikacja intrapersonalna - do siebie
- Samoświadomość i wzorzec komunikacji własnej
- Poczucie własnej wartości
- Szacunek dla swojej historii i drogi
- Krytyk wewnętrzny i jego rola
- Wartości i wrażliwość osobista
- Granice jako drogowskaz komunikacji
Komunikacja interpersonalna - do innych/z innymi
- Efektywne słuchanie
- Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
- Empatia w komunikacji
- Świadomość w budowaniu relacji
- Asertywność i odwaga w komunikacji
- Współdziałanie jako moc wspólnego tworzenia i osobista samorealizacja