Trwają zapisy do grupy

Szkolenie: AI w pracy dydaktycznej i naukowej

Szkolenie "AI w pracy dydaktycznej i naukowej" wprowadza do praktycznego wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracy dydaktycznej i naukowej. Uczestnicy poznają narzędzia wspomagające proces przygotowania zajęć, pisania publikacji, prowadzenia badań naukowych oraz analiz danych. Program obejmuje również omówienie kwestii etycznych i prawnych związanych z użyciem AI w środowisku akademickim.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:AI/DYD

ai

Dostępne terminy szkolenia

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

16 października
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2450 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Termin:

8 stycznia
Trwają zapisy na szkolenieDostępne w BUR

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2450 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Powiadom o kolejnych terminach

Interesuje Cię szkolenie w innym terminie?

AI w pracy dydaktycznej i naukowej

Cele szkolenia

  • Poznanie możliwości wykorzystania narzędzi AI w dydaktyce i badaniach naukowych – uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak integrować sztuczną inteligencję w codziennej pracy akademickiej, aby zwiększyć efektywność nauczania i usprawnić proces badawczy.

  • Zrozumienie ograniczeń i wyzwań w pracy z AI w kontekście nauki i edukacji – szkolenie pomoże rozpoznać potencjalne ryzyka, błędy modeli (tzw. halucynacje AI) oraz aspekty prawne i etyczne związane z wykorzystaniem narzędzi AI w środowisku akademickim.

  • Praktyczne ćwiczenia z wykorzystania narzędzi takich jak ChatGPT, Consensus czy Grantable – uczestnicy nauczą się, jak wspierać proces pisania publikacji, tworzenia streszczeń, analizy literatury naukowej i opracowywania wniosków grantowych.

  • Analiza przypadków i dyskusja nad etyką korzystania z AI w badaniach i edukacji – szkolenie uwrażliwi uczestników na kwestie praw autorskich, licencji oraz odpowiedzialnego użycia sztucznej inteligencji przez wykładowców i studentów.


Dla kogo?

  • Wykładowcy i nauczyciele akademiccy

  • Pracownicy instytucji naukowych i badawczych

  • Osoby zaangażowane w projekty badawczo-rozwojowe

  • Koordynatorzy projektów grantowych i dydaktycznych


Zalety

  • Liczne case studies i ćwiczenia praktyczne – uczestnicy szkolenia przećwiczą rzeczywiste scenariusze zastosowania AI w dydaktyce i nauce, od analizy danych po przygotowanie materiałów edukacyjnych i streszczeń publikacji.

  • Charakter warsztatowy zajęć – szkolenie prowadzone jest w formule interaktywnej, z naciskiem na praktykę, samodzielne testowanie narzędzi AI oraz wymianę doświadczeń między uczestnikami.

  • Brak konieczności zaawansowanych umiejętności technicznych – szkolenie dostępne jest dla wszystkich pracowników naukowych i dydaktycznych, którzy chcą rozpocząć świadome i bezpieczne korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy.

  • Aktualna wiedza o trendach, prawie i etyce AI w edukacji – uczestnicy poznają nie tylko narzędzia, ale też kontekst prawny i etyczny ich stosowania, co pozwoli im uniknąć błędów i zgodnie z zasadami akademickiej rzetelności wdrażać AI w praktyce.


Wymagania

  • Podstawowa umiejętność obsługi komputera i przeglądarki internetowej

  • Dostęp do Internetu

  • Ogólna orientacja w procesie dydaktycznym lub badawczym


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Wprowadzenie do AI w badaniach naukowych

Czym jest AI i jak wspiera badania naukowe?

Możliwości i ograniczenia narzędzi AI

Przegląd wybranych narzędzi: ChatGPT, Consensus, Grantable

Zastosowanie AI w procesie researchu

Automatyczna analiza tekstu i wyodrębnianie kluczowych informacji

Wsparcie w pisaniu publikacji i streszczeń naukowych

Wyszukiwanie i synteza literatury naukowej

Organizacja pracy dydaktycznej i naukowej z wykorzystaniem AI

Tworzenie scenariuszy zajęć, sylabusów, quizów i materiałów dydaktycznych

Wspomaganie planowania semestru i generowania kart pracy

Automatyczne tworzenie slajdów, testów i handoutów

AI w analizie danych naukowych

Wykorzystanie AI w metodach analizy danych i uczenia maszynowego

Inteligentna praca z Excelem i narzędziami analitycznymi

Dobór metod statystycznych z pomocą AI

Symulacje komputerowe wspierane przez AI

Etyka AI w badaniach naukowych

Czy AI może być współautorem publikacji?

Bezpieczeństwo danych badawczych – co można, a czego nie można wrzucać do narzędzi AI?

Kwestie praw autorskich i licencji dotyczących wyników generowanych przez AI

Etyka AI w pracy dydaktycznej

Prawa autorskie i licencje materiałów

Studenckie plagiaty i detektory AI

Kiedy AI nie powinna być używana

Rola nauczyciela jako kuratora i weryfikatora

Dobre praktyki i pułapki — studia przypadków

Case 1: Halucynacje modeli AI

Case 2: Maskowanie i anonimizacja danych

Case 3: Wykorzystanie AI przez studentów – jak reagować i jak edukować?

Autorem szkolenia jest Andrzej Tomski

dr Andrzej Tomski jest doświadczonym wykładowcą i analitykiem danych z wykorzystaniem nowoczesnych metod uczenia maszynowego. Napisał blisko 30 prac naukowych publikowanych w czasopismach międzynarodowych oraz pracował wiele lat w firmach z sektora data science. Dane teledetekcyjne i geoprzestrzenne analizował w ramach grantów naukowych oraz analiz zleconych przez klientów biznesowych. Pasjonuje go wykorzystanie języków skryptowych w takich celach oraz wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji.

Wybrane opinie

Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi

4.8
Ikona podpowiedziŚrednia ocen Sages w serwisie Google Ocena pochodzi ze średniej ocen Sages w serwisie Google i nie jest weryfikowana

23.09.2025

Uczestnik szkoleniaRetrieval Augmented Generation (RAG) - systemy AI do wyszukiwania informacji

Maciej Czarnecki

Duża liczba przykładów praca własna

Więcej opinii

Podobne szkolenia