Zarządzanie wymaganiami

3500 PLN+23% VAT (4305 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:ZW

Poziom zaawansowania:

quality

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena
Brak dostępnych terminów

O szkoleniu Zarządzanie wymaganiami

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie adresowane jest do: osób zajmujących się analizą wymagań, analityków biznesowych i systemowych, osób przeprowadzających wywiady, warsztaty wymagań oraz personelu zajmującego się utrzymaniem jakości

Wymagania

  • Wiedza analityczna na poziomie podstawowym
  • Znajomość pojęć związanych z Analizą Biznesową na poziomie podstawowym
  • Umiejętność krytycznego myślenia
  • Dodatkowo mile widziana umiejętność posługiwania się dowolnymi narzędziami analizy z poziomu strategicznego lub operacyjnego, a także staż w przynajmniej 1 projekcie (nie tylko informatycznym)

Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Zapoznanie się z normami i sposobami zarządzania wymaganiami
  • Precyzyjne określanie potrzeb i grup interesariuszy
  • Określanie miejsca i przeznaczenia analizy wymagań przed i w trakcie wdrożenia
  • Zapoznanie się z mechanizmami i technikami zarządzania zmianami wymagań
  • Stosowanie narzędzi analitycznych: technicznych jak i poza-technicznych
  • Precyzowanie wymagań i rozróżnienie pomiędzy: Korzyści, Potrzeby, Cechy, Wymagania
  • Stosowanie szybkich sposobów określania grup wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych

Program

Wymagania jako takie

  • Miejsce wymagań w projekcie i świadomości odbiorcy/wytwórcy
  • Powody powodzeń i niepowodzeń projektów a wymagania
  • Zadania związane z zarządzaniem wymaganiami w trakcie projektu i przed
  • Kryteria wymagań (jakościowe, techniczne)
  • Standardy i normy

Zarządzanie ryzykiem w kontekście wymagań

  • Źródła ryzyk
  • Metody zarządzania ryzykiem
  • Sposoby identyfikacji ryzyka i reakcji na nie
  • Ocena ryzyka

Prawidłowe wymaganie

  • Relacja i różnice pomiędzy: Korzyścią, Potrzebą, Cechą, Wymaganiem
  • Atrybuty dobrych wymagań
  • Jakość wymagań
  • Techniki wywoływania wymagań
  • Normatywne uregulowania co do wymagań

Struktura dokumentacji wymagań - w ujęciu ogólnym

  • Budowa dokumentu SRS (ang. System Requirements Specification)
  • Dane niezbędne do wypełnienia SRS
  • Dobre praktyki przy tworzeniu SRS

Model biznesowy jako źródło wymagań

  • Analiza interesariuszy z punktu widzenia wymagań
  • Domena biznesowa
  • Reguły i procesy biznesowe

Rodzaje wymagań

  • Specyfika wymagań Funkcjonalnych
  • Specyfika wymagań Niefunkcjonalnych
  • Istotne elementy przy klasyfikacji wymagań
  • Poziomy wymagań
  • Podstawowa analiza wymagań

Techniki zbierania i analizy wymagań

  • Techniki zbierania i analizy wymagań - formalne i „miękkie”
  • Narzędzia analizy wymagań
  • Algorytmy i heurystyki
  • Jakie wymaganie z jakiego źródła?
  • Które wymagania są … nieistotne

Scenariusze jako źródła wymagań

  • Pojęcie Scenariusza i zakres jego zastosowania
  • Powiązania i relacje Przypadku Użycia, Scenariusza, Aktora
  • Dobre i złe praktyki w trakcie analizy wymagań

Przypadki Użycia i Historyjki - perspektywy metodyk deterministycznych i zwinnych

  • Różnice i elementy wspólne
  • Podstawowe relacje
  • Aparat analityczny

Wymagania a testowanie

  • Test? W jakim celu?
  • Szybkie wprowadzenie do rodzajów testów
  • Testy akceptacyjne
  • Dwa pojęcia jakości
  • Dług technologiczny

Certyfikacja umiejętności

  • Zakres zagadnień certyfikacji REQB
  • Zakres zagadnień certyfikacji IREB

Estymaty w projekcie w kontekście wymagań (opcjonalnie)

  • Wymagania a szacowanie pracochłonności projektu
  • Modele estymowania pracochłonności z punktu widzenia zamawiającego i wykonawcy

Prototypowanie (opcjonalnie)

  • Rodzaje prototypów
  • Zakres działania prototypu
  • Jaką wartość ma prototyp, a jakiej od niego nie oczekiwać?

Normy związane z wymaganiami (opcjonalnie)

  • Przegląd norm związanych z analizą wymagań
  • Zakres norm i ich cechy

Narzędzia „thinking tools” dla zarządzającego wymaganiami - przegląd (opcjonalnie)

  • Narzędzia definiowania obszaru
  • Narzędzia precyzowania informacji
  • Narzędzia przeglądu

Podobne szkolenia