Zarządzanie wymaganiami
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:ZW
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Zarządzanie wymaganiami
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi, kierownicy zespołów analitycznych
- Przedstawiciele biznesu odpowiedzialni za opracowanie potrzeb biznesowych
- Inżynierowie oprogramowania i systemowi
- Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
Wymagania
- Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
- Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
- Rekomendowane doświadczenie w przynajmniej jednym projekcie informatycznym
Zalety
- Szkolenie "Zarządzanie wymaganiami" prowadzone jest przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
- Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych
- Szkolenie ""Zarządzanie wymaganiami" realizowane przy użyciu narzędzi stosowanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość zapoznania z podstawowymi funkcjonalnościami takich narzędzi
- Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia
- W wyniku szkolenia "Zarządzanie wymaganiami" uczestnik otrzyma samodzielnie wypracowany wzór procesu zarządzania wymaganiami, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych
Cele szkolenia
- Poznanie czynności zarządzania wymaganiami i ich typowych produktów
- Poznanie skutecznych metod pozyskiwania wymagań z różnych źródeł, w tym z modelu biznesowego
- Poznanie sposobów dokumentacji wymagań, w tym dokumentacji w formie modelu
- Poznanie zasad tworzenia architektury wymagań i repozytorium wymagań
- Nabycie umiejętności niezbędnych do specyfikacji i modelowania wymagań i rozwiązań przy użyciu uznanych metod i notacji
Program
Podstawowe koncepcje
- Definicja i klasyfikacja wymagań – poziomy i typy wymagań
- Znaczenie wymagań dla sukcesu projektu
- Od potrzeby do rozwiązań
- Typowe czynności zarządzania wymaganiami
Pozyskiwanie wymagań
- Źródła wymagań
- Model biznesowy jako źródło wymagań – scenariusze, procesy biznesowe
- Analiza interesariuszy
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Pozyskiwanie dodatkowych informacji – ograniczenia, ryzyka
Opracowywanie wymagań
- Organizacja wymagań - powiązania i zależności
- Atrybuty dobrych wymagań
- Jakość wymagań - testowanie wymagań, kryteria akceptacji
- Dokumentacja wymagań w różnych formach – podejścia tradycyjne a agile
Zarządzanie wymaganiami
- Organizacja prac - role i odpowiedzialności, inżynieria wymagań w kontekście projektu
- Architektura wymagań, traceability
- Zasady tworzenia repozytorium wymagań
- Priorytetyzacja wymagań
- Zarządzanie zakresem i zmianą
- Zapewnienie jakości wymagań – standardy, wytyczne, listy kontrolne
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów
- Dobre praktyki i listy kontrolne