Zarządzanie wymaganiami

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: ZW

Powiadom
o kolejnych terminach

# quality

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane jest do: osób zajmujących się analizą wymagań, analityków biznesowych i systemowych, osób przeprowadzających wywiady, warsztaty wymagań oraz personelu zajmującego się utrzymaniem jakości

WYMAGANIA

Wiedza analityczna na poziomie podstawowym,

Znajomość pojęć związanych z Analizą Biznesową na poziomie podstawowym,

Umiejętność krytycznego myślenia,

Dodatkowo mile widziana umiejętność posługiwania się dowolnymi narzędziami analizy z poziomu strategicznego lub operacyjnego, a także staż w przynajmniej 1 projekcie (nie tylko informatycznym)

ZALETY

Cele szkolenia

Zapoznanie się z normami i sposobami zarządzania wymaganiami,

Precyzyjne określanie potrzeb i grup interesariuszy,

Określanie miejsca i przeznaczenia analizy wymagań przed i w trakcie wdrożenia,

Zapoznanie się z mechanizmami i technikami zarządzania zmianami wymagań

Stosowanie narzędzi analitycznych: technicznych jak i poza-technicznych,

Precyzowanie wymagań i rozróżnienie pomiędzy: Korzyści, Potrzeby, Cechy, Wymagania,

Stosowanie szybkich sposobów określania grup wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych

Program

  • Miejsce wymagań w projekcie i świadomości odbiorcy/wytwórcy
  • Powody powodzeń i niepowodzeń projektów a wymagania
  • Zadania związane z zarządzaniem wymaganiami w trakcie projektu i przed
  • Kryteria wymagań (jakościowe, techniczne)
  • Standardy i normy
  • Źródła ryzyk
  • Metody zarządzania ryzykiem
  • Sposoby identyfikacji ryzyka i reakcji na nie
  • Ocena ryzyka
  • Relacja i różnice pomiędzy: Korzyścią, Potrzebą, Cechą, Wymaganiem
  • Atrybuty dobrych wymagań
  • Jakość wymagań
  • Techniki wywoływania wymagań
  • Normatywne uregulowania co do wymagań
  • Budowa dokumentu SRS (ang. System Requirements Specification)
  • Dane niezbędne do wypełnienia SRS
  • Dobre praktyki przy tworzeniu SRS
  • Analiza interesariuszy z punktu widzenia wymagań
  • Domena biznesowa
  • Reguły i procesy biznesowe
  • Specyfika wymagań Funkcjonalnych
  • Specyfika wymagań Niefunkcjonalnych
  • Istotne elementy przy klasyfikacji wymagań
  • Poziomy wymagań
  • Podstawowa analiza wymagań
  • Techniki zbierania i analizy wymagań – formalne i „miękkie”
  • Narzędzia analizy wymagań
  • Algorytmy i heurystyki
  • Jakie wymaganie z jakiego źródła?
  • Które wymagania są … nieistotne
  • Pojęcie Scenariusza i zakres jego zastosowania
  • Powiązania i relacje Przypadku Użycia, Scenariusza, Aktora
  • Dobre i złe praktyki w trakcie analizy wymagań
  • Różnice i elementy wspólne
  • Podstawowe relacje
  • Aparat analityczny
  • Test? W jakim celu?
  • Szybkie wprowadzenie do rodzajów testów
  • Testy akceptacyjne
  • Dwa pojęcia jakości
  • Dług technologiczny
  • Zakres zagadnień certyfikacji REQB
  • Zakres zagadnień certyfikacji IREB
  • Wymagania a szacowanie pracochłonności projektu
  • Modele estymowania pracochłonności z punktu widzenia zamawiającego i wykonawcy
  • Rodzaje prototypów
  • Zakres działania prototypu
  • Jaką wartość ma prototyp, a jakiej od niego nie oczekiwać?
  • Przegląd norm związanych z analizą wymagań
  • Zakres norm i ich cechy
  • Narzędzia definiowania obszaru
  • Narzędzia precyzowania informacji
  • Narzędzia przeglądu

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.